DISKUZE K ČLÁNKU Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo vůči Felipemu Massovi. Záměrně narušilo pečeť jeho převodovky a obětovalo v jeho případě 5 míst, aby se Fernando Alonso dostal o jednu pozici vpřed, na pogumovanou stranu roštu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasovalo 23 lidí)
19.11.2012 07:56
Nehnevaj sa ale dva zavody pred koncom ked ide… »
» uzivatel001000
(Hlasovalo 19 lidí)
19.11.2012 10:05
Byl bych pro změnu pravidel Udělali to chytře,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
16:38 20.11.2012 93.99.87.XXXNo na to jestli byl na tom Hulk líp nebo hůř se prostě neshodneme. Ale není to důležité ani pro mě. Hlavní důvod proč jsem se o tom vůbec zmínil, je zneužívání této věci do budoucna a ta budoucnost je na tom podstatná! Možná se bojím zbytečně. Neříkám nikde, že Ferrari udělalo něco špatného, že by se mělo potrestat, ani že je špatný Fernando. Jestli je RB za nebo na hraně netuším, jsem pro aby FIA postupovala ve všech případech stejně a transparentně.-
odin
08:17 22.11.2012 77.240.96.XXXHulk si v kvalifikaci vyjel 8.místo na špinavé straně tratě. Po penalizacích startoval na 6.místě na špinavé straně tratě. Ať na to koukám jak chci, tak si o dvě místa polepšil a stranu nezměnil. U mně jasné polepšení!!! U tebe ne. Nediv se, že pak na některé takové názory reaguji ostřeji a pro někoho i urážlivě.-
-
odin
11:54 22.11.2012 77.240.96.XXXA jsme zase na začátku.Vloivem Gro penalizace se dostal Alo na špinavou stopu, tak se Ferrari "vyplatilo" vrátit jej, za cenu penalizace Massy, zpět.
A porovnávám s:
Vlivem nedojetí Vettela do boxů v kvalifikaci, byl vyloučen a startoval z posledního místa. Tak se RedBullu vyplatilo za cenu startu z boxů, kompletně mu překopat auto.
Proti pravidlům není ani jedno, ani druhé. Jen podle vás dvou, se Alonsovi pomáhat nesmí, ale Vettelovi a zřejmě i ostatním, ano.
Přeji vám hodně úspěchů ve vašem spravedlivém pohledu na svět.-
Duncan66
12:23 22.11.2012 89.29.32.XXXFerrarri ho nevratilo penalizaci zpet, posunulo ho jeste vic dopredu a zmenilo postaveni jezdcu na startu, Alonso na vsem pouze vydelal. Odsunout Massu nebylo v jeho prospech, ale v prospech Alonsa.
RedBull rozhodnutim, ze Sebovi upravi auto, aby mel v zavode vetsi sanci, kdyz se bude prodirat celym startovnim rostem, dostalo trest ze Seb bude startovat z Boxu. svym rozhodnutim nijak neovlivnili poradi na startu pro ostatnich 23 jezdcu. rozhodnuti odsunout Seba se tykalo ciste jeho, Mark v tom nesehral zadnou ulohu a nikdo dalsi si na startu nepolepsil ani nepohorsil.
Pokud ani po tydnu nejsi schopny videt rozdil, budes asi pekne natvrdly, nebo hodne zaujaty-
Mike17
12:53 22.11.2012 147.229.7.XXXZapomeň už na Alonsa, nikdo tu jeho neřeší. Massa mu pomáhá jak může a nikomu to nevadí.
Ty tu tvrdíš, že na tom Hulk vydělal. Dobře nechám tě u toho. Pak by měl být tedy nasraný Sauber se kterým FI bojuje o místo v PK. Jak k tomu přijdou, že dostal jezdec FI výhodu, kterou si v kvaldě nezasloužil a oni ne? Je jedno, jestli na tom Hulk vydělal nebo prodělal, ale je to změna bez zásluhy. Kdyby šlo o poruchu neřeknu vůbec nic. Nám tu nejde o to, jestli Ferrari získalo o bod víc, ale že to ovlivňuje jiné týmy. To je věc, kterou vůbec nechceš vidět. Tobě se to zdá spravedlivé?
A v tom je rozdíl proti Abu Dhabi. To popsal Duncan dokonale.-
odin
13:10 22.11.2012 77.240.96.XXXZapomínám na Hulk a zabývám se poškozením ostatních týmů. A rozdílem oproti AbuDhabi.
Každý posun uvnitř startovního pole bude VŽDY v něčí neprospěch pokud na to budu hledět tak jako vy dva. To by musel následovat odsun na konec startovního pole zy všechny prohřešky. A i pak se tu pohádáme o tom, kdo by měl být výše a kdo níže, když půjde o dvě penalizace najednou.
Zajímalo by mě, jak bys to spravedlivě vyřešil?
A rozdíl oproti Abu Dhabi jsem popsal o odstavec níž Duncanovi66. Vettel ze své výhody těžil po CELÝ závod, Alonso jen krátce po startu (max. první kolo).
-
-
odin
13:00 22.11.2012 77.240.96.XXXPrví odstavec: Nikdy jsem tu netvrdil opak. A tobě jsem to tu psal už dvakrát. Tak ještě potřetí Alonso si POLEPŠIL o dvě místa na startu.
Druhý odstavec: Jak Seb, tak Massa byli potrestáni v souladu s pravidly.
Třetí odstavec: Já rozdíl vidím. To ty ho nechceš vidět celý. Kdybys o F1 něco málo věděl, pak bys nepsal takovéto bláboly. Je rozdíl v nastavení auta pro zajetí jednoho rychlého kola (zahřátí gum a max. rychlost) a je rozdíl v "závodním nastavení" (výdrž optimální teploty gum, konzistence rychlosti atd.). Po kvalifikaci se NESMÍ nic na autech upravovat, proto týmy nastavují auta na "kompromis". Čili mi tu netvrď, že Vettel nezískal žádnou výhodu. Získal ! A oproti ostatním zvýhodněn byl a možná více než Alonso při startu o dvě místa výš. Alonsovi zvýhodnění pomohlo jen pro start a max. první kolo. Vettel ze svého zvýhodnění oproti ostatním čerpal po celý závod. Plácáš nesmysly.-
Duncan66
13:44 22.11.2012 89.29.32.XXXKdyz si polepsim na startu, tak z toho samozrejme tezim cely zavod resp. to ma vliv pro vyvoj celeho zavodu, nikoli pro prvni kolo. Kdyz se zaseknes za nekym jako treba Kimi za Massou v Indii, zatimco vyhodnejsi pozici na startu by k tomu nedoslo, tak chces poprit, ze startovni pozice nema vliv na deni celeho zavodu? Kdo placa nesmysly at posoudi jini, evidentne si oba myslime opak.
Nikde netvrdim, ze RB to neudelal za ucelem vetsi sance Seba v zavode, sam to pisu minimalne o prispevek vyse
Co se muze a nesmi delat po kvalifikaci, jake ma nastaveni vliv apod. si muzes vykladat v materske skolce detem. Vsechno samozrejme i bez tebe davno vim, nemusis me poucovat a delat se dulezitym
Vettel vyhodu pro zavod ziskal, nikde netvrdim opak, tvrdim celou dobu ze zadnym zpusobem neovlivnil poradi na startu a nezamichal karty vsem zucastnenym, jako to udelalo Ferrarri, ktere obetovalo jednoho jezdce, aby pomohlo druhemu a tim zmenilo start a vyvoj zavodu pro vsechny zucastnene. Ale tento rozdil nedokazes pochopit ani na popadesate, vypada to na marnou snahu.
Nejsem technicky odbornik, ale k bezne vymene prevodovky pred limitem 5 zavodu urcite nedochazi na zaklade vesteni z kristalove koule. Tymy maji data, ze kterych dokazou vyvodit pripadna rizika a vyhodnoti, zda se vyplati zmena ci nikoli. Takze by se klidne dalo udelat pravidlo, ktere by ciste ucelovou vymenu, ktera zvyhodni tymoveho kolegu zakazovala a pokud by tym nebyl schopen daty ci primym fyzickym poskozenim dolozit svoji nestandartni vymenu a vyplyval by z toho jasny ucel pomoci jednomu pilotovi na ukor druheho, dalo by se to trestat pro cely tym a tim by se takovym fraskam a ucelovym ovlivnovanim zavodu mohlo predejit.
Komisari a FIA urcite nejsou pitomci a kdyby byla snaha, urcite by to nejak osetrit slo. Kdyz se chce, vsechno jde, ale chapu, ze ted se to FIA vubec nehodi, protoze by sezona nebyla napinava az do posledniho zavodu apod.-
anonym
10:48 23.11.2012 77.240.96.XXXPokud jde o první odstavce, tak se neshodneme. Nemá cenu to rozebírat.
K posledním dvěma odstavcům. Nemám problém s jakýmikoliv úpravami pravidel. Ať to klidně ošetří na základě telemetrií, nebo tech odborníků, kdy mohou měnit součástky a kdy ne. Ale může nastat situace, že před závodem komise FIA zakáže výměnu a v závodě součástka odejde. Myslíš, že se tu od tebe a Mika nedočkáme pilvanců na FIA? Kór když se to bude týkat McL, nebo RBR? A opačně, pokud to odnese Ferrari, budete jen rádi, jelikož to pro vás dva bude důkaz spravedlnosti při zákazu TR.
Já si myslím, že jediné spravedlivé řešení je netrestat výměnu žádnou. Pak ale budou mít bohaté týmy na každou GP "nový vůz" a chudé budou jezdit celou sezónu s jedním autem. Což také ke spravedlnosti nemá nejblíže.
Ale pokud se najde nějaká cesta, jak podobné účelové jednání potrestat, jsem pro. Pak mohou odpadnout i účelové starty z boxů. Nezastávám se ani Alonsa, ani Ferrari, ale spravedlnosti. Z mého pohledu to bylo strategicko taktické rozhodnutí, Za které byli potrestáni dle pravidel, stejně jako jiné týmy za svá strategico taktická rozhodnutí.
Jen mám problém s tím co požaduješ. Totiž změnu pravidel uprostřed sezóny. Popravdě řečeno já mám problémy i s těmi zákazy úprav RBR. Jelikož RBR z oněch úprav VŽDY něco vytěžil a pro další závod měli všichni ostatní zákaz tyto úpravy používat. Ale vytěžené RBR zůstalo. Čili RBR těžil z nelegálních úprav a tedy byl zvýhodňován po celou sezónu.-
Duncan66
13:48 23.11.2012 89.29.32.XXX1) nemam radost z odstoupeni jakehokoli jezdce. Jestli si myslis, ze pri letosni Suzuce jsem zacal jasat v momente, kdy Alonso dostal defekt a skoncil zavod hned na startu, tak se seredne pletes. Celou dobu tady tvrdim, ze me zajimaji souboje na trati a radsi prijmu porazku na trati, nez abych se radoval z vitezstvi kvuli odstoupeni soupere.
2) jak vidis, tak problemy s pravidly (viz. letosni peripetie s RB) ma i FIA, kde je na to urcite cely tym odborniku, pravniku apod., takze po me chces krapet moc, abych sam vymyslel dokonale pravidle ohledne vymeny prevodovky. Ale jsem v tom optimista a verim, ze by to osetrit slo. Ono se tohle asi moc casto nestava, ale jak je videt, da se to zneuzit a je na zvazeni, jestli si FIA i tymy F1 preji, aby se o titulu rozhodovalo takovym zpusobem.
3) Ja urcite nejsem fanda zmeny pravidel behem sezony, v tom mame myslim jasno vsichni, ze menit v prubehu je umyslny zasah do vyvoje sampionatu.-
odin
15:25 23.11.2012 77.240.96.XXXAd.1) V tomto jsem za jedno s tebou. Mám stejný názor.
Ad.2) V životě i ve sportu je to tak, že vždy je něco za něco. Neřekl bych, že si FIA přeje aby se o titulu rozhodovalo takovýmto způsobem. I když v minulosti o titulech rozhodovaly mnohem větší prasárny a nevadilo to nikomu z FIA. Jen jsem proti tomu, aby jste jeden "druh" zvýhodňování odsuzovali a jiné "druhy" zvýhodňování respektovali. Mně je úplně jedno zda bude mít titul Vettel, nebo Alonso. Pokud jej nemůže získat Kimi, tak je mi to celkem fuk. Ale snažím se na vše koukat spravedlivě. A spravedlivě právě v souladu s tím, jaké pozice a stopy si piloti vyjeli na trati.
A když se nad ošetřením pravidel zamyslíš, tak zjistíš, že to tak jednoduché není. Proto mi připadlo, že rýpáte do něčeho, co je dovoleno za nějaký konkrétní postih zcela zbytečně a v jiných případech vaše rýpání postrádám.
Ad. 3) V tomto se shodneme. Jen tvrdím, že např.zákazy redbulláckých úprav pro příští závody, aniž by byly postiženy zisky těmito úpravami způsobené, je možná větší umělý zásah do vývoje šampionátu, než Massova účelová penalizace. Jde o to, jak to každý z nás chápe.-
Mike17
17:37 23.11.2012 194.213.47.XXXMyslím, že nejsem z těch co tu pořád kritizují FIA. U tohohle mě jen napadlo, že to není dokonalé a že by to možná stálo za úpravu. Že s tím přišlo Ferrari je nepodstatné, zaujalo by mě to i kdyby to bylo od RBR. Souhlasím s tím, že to celé nestojí za tak dlouho diskusi.-
odin
20:41 23.11.2012 77.240.96.XXXZe stálé kritiky FIA tebe, ani Duncana neobviňuji. Jen mi připadá, že to od vás bylo účelové. Ale jak byste si představovali nápravu toho, co kritizujete, jsem od vás nečetl. Respektive vše, co kdo vymyslel, nebylo o nic lepší, než to, jak to funguje teď.
Bohužel, ti ale nevěřím, že by tě to zaujalo i kdyby místo Massy účelově odsunuli Webbera. Z jednoduchého důvodu. Nikdy ti nevadily redbullácké triky, tak proč by ti měl vadit zrovna tento?
-
-
-
-
-
odin
13:19 23.11.2012 77.240.96.XXXPrávě, že i když to bude o sudý počet míst, tak těm "uvnitř" posunu se změní také stopa. Čili pilot na 3.místě dostane posun o 4. místa na 7.místo. Z jeho pohledu je to OK. Ale ten, kdo byl 4. (sudý) se posune na jeho 3.místo (liché) a hned se tu najdou Mike17 s Duncanem66 s protesty o poškození 3.pilotů, kterým se změnila stopa.
Když si odmyslím, že protestujete "proti" Ferrari, pak mi vychází, že potřebujete pořád do něčeho remcat. Já to beru, ale zajímalo by mě nějaké řešení, které by podle vás fungovalo. Tak aby jsme se tu nemuseli dohadovat, co je a co není fér.
Ono je jednoduché vidět v ostatních pitomce, kteří neumí určit jednoznačná pravidla, ale zkus to vymyslet, aby nikdo nemohl říci ani slovo. Jednoduše pokud se nedokážete smířit s tím, že každý tým má právo měnit převodovku kdykoliv (ať už je špatná, nebo dobrá), pak tedy navrhni řešení, které toto odstraní a bude fér a neobejítelné.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
12:44 19.11.2012 77.240.96.XXXPodívej, už jen to, že McL zastavil Lewise na trati a nenechal ho dojet do boxů, svědčí o tom, že si byli moc dobře vědomi, o co jde. Tak že se nevymlouvej na nedostatek informací, které Whitmarsh měl. Buď si jist, že týmy vědí moc dobře, co se s jejich auty děje v každém momentu jízdy.
Ale mně šlo o princip. Co je větší šaškárna, nebo křivárna? Když úmyslně poškodím svého druhého pilota (s největší pravděpodobností i s jeho souhlasem), přičemž nijak neporuším pravidla a otevřeně to přiznám? Nebo, když neúmyslně zvýhodním svého pilota, neúmyslně poruším pravidla a pak se to snažím kamuflovat? Podle mě by hrdí na své jednání neměli být ani u Ferrari ani u McLarenu. Jenom se s tím ferraráci vypořádali čestněji. A podsouvat jim úmyslné sejmutí Vettela Massou hraničí se schýzou. Neměl bys svůj zdravotní stav podceňovat. To je můj názor.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek