Brazilec díky tomu také startoval z lepší strany, jež dle McLarenu poskytovala až o 20 % vyšší přilnavost při rozjezdu, ovšem až z 11. místo 6. pozice, kterou si vybojoval v kvalifikaci o den dříve.
Tento tah Scuderii vyšel: Alonso se v úvodu posunul na čtvrté místo a závod dojel po odstoupení Marka Webbera kvůli další poruše alternátoru na třetím místě, jeho týmový kolega byl v cíli čtvrtý.
Italský tým za to sklidil chválu i kritiku: někteří oslavovali jejich vynalézavost a logiku, jiní kritizovali cynismus, porušování ducha pravidel a neférového zacházení s týmovým kolegou Alonsa i jezdci konkurenčních týmů, které dostali na horší stranu roštu.
Massa to nesl těžce: "Není možné, aby se někdo radoval ze ztráty pěti míst jen pro to, aby pomohl svému kolegovi či týmu, ale víme, jak je to důležité. Možná to není jednoduché nalézt někoho jiného, kdo by to udělal. Určitě jsem mohl být v tomto závodě před Fernandem."
Whitmarshovi se krok Ferrari před závodem také nelíbil. Řekl sice, že "nekritizuje" Ferrari, ale podle něj by takto závodní týmy jednat neměly: "Bylo to osobně velmi náročná záležitost. Šéfové týmu se musí rozhodnout, jak povedou své závodní týmy a je zcela zřejmé, že Ferrari je velmi soustředěné na Fernanda.
Abych byl férový, tak to pro Fernanda funguje. Nezapomínejme, že když byl Fernando u nás, nedělali jsme takové věci, což vedlo k tomu, že nás opustil," popisuje šéf McLarenu.
Piloti Ferrari po dojezdu do cíle (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíte závodit tak, jak je to podle vás dobré. Myslím, že nejhorší je to, že dostanete několik lidí na pomalejší stranu roštu. Žel nás to nepostihlo. Byli jsme na pomalejší straně a také jsme tam zůstali.
Ale myslím si, že kdybychom se kvalifikovali na rychlé straně roštu a pak bychom byli odsunuti na pomalou, že by nás to hodně naštvalo. K tomu však nedošlo, takže si dnes zkrátka užiju vítězství. Byl to skvělý závod a Lewis ho odjel parádně," dodal Whitmarsh pro The Telegraph.