DISKUZE K ČLÁNKU Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo vůči Felipemu Massovi. Záměrně narušilo pečeť jeho převodovky a obětovalo v jeho případě 5 míst, aby se Fernando Alonso dostal o jednu pozici vpřed, na pogumovanou stranu roštu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasovalo 23 lidí)
19.11.2012 07:56
Nehnevaj sa ale dva zavody pred koncom ked ide… »
» uzivatel001000
(Hlasovalo 19 lidí)
19.11.2012 10:05
Byl bych pro změnu pravidel Udělali to chytře,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Mike17
19:09 19.11.2012 93.99.87.XXXJistá forma TR je asi všude (i u RBR), ale nehodlám ji hledat za každým předjetím kolegy a za každou poruchou. Ale musíš uznat, že Ferrari v tomto ohledu letos dost vyniká. Nechci to kritizovat, protože to k F1 prostě patří, ale moc sympatické mi to není a nebylo ani za dob Schumiho. A není ani u RBR. Ovšem úroveň TR Ferrari z letošního roku asi překonává i Schumiho nejlepší představivost z té doby. A trochu mám strach, kam až to může dojít. Piquet už ukázal, že se to posunout dá a Alonsovi to vítězství už nikdo nevzal. Neříkám, že něco takového Ferrari chystá, ale asi by se tomu měly stanovit nějaké hranice, aby se z toho časem nestala úplná komedie. Massy je mi někdy trochu líto, na druhou stranu je dost dobře placený a ví dobře za co.
Jasně že je všude jedna strana horší. Jsou ale okruhy, kde ty rozdíly jsou výraznější a mění se to třeba když zaprší nebo nafouká vítr na trať písek atd. O to mi šlo. Nikdy to nikdo neudělal, ale možná proto, že k tomu neměl odvahu. A možná se pletu a zbytečně to zveličuju. Těžko říct.-
Nasir
20:42 19.11.2012 188.175.176.XXXNetušil jsem, že máš takový komplex z Ferrari. U sporných situací se člověk často dozví z příspěvků zajímavé věci, které byly předtím držené pod pokličkou. Např. že "nějaká TR u RB (a jiných) asi je, ale Ferrari v tom vyniká a už by se to mělo zarazit, aby se z toho nestala komedie". To je fakt... myslím, že tady je důležitá důslednost. Já bych třeba zarazil situaci, že jeden a ten samý tým je během sezóny 3x napomínán za nějaké nelegální řešení na svém voze a je přinucen to do dalšího závodu předělat. Tomu by se fakt měly stanovit nějaké hranice, aby se z toho časem nestala úplná komedie, že by napomínali RB po každém závodě a ti by jenom řekli "měli jsme jiný výklad pravidel, ale my to předěláme. A určitě nám to v předchozím závodě jinak nepomohlo, takže se nic neděje".
- Taky bych navrhoval stanovit nějaké hranice pro nastavování vozu v boxech před závodem, aby si každý top tým, kterému se z nějakého důvodu hodně nepodaří kvalda podle přestav, nemohl výsledky kvaldy anulovat a účelově si přenastavit vůz na závod. Sice je to podle pravidel povoleno, tým je potrestán startem z boxů a stalo se to letos jen jednou v Abu Dhabi, ale určitě by se tomu měly stanovit nějaké hranice, aby se z toho časem také nestala nějaká komedie.
- A jezdci, kteří se na úkor Grosjeana a Massy posunuli o 2 místa dopředu na svou původní stranu roštu, by možná měli podat protest, že byli poškozeni, protože se už radovali, že si díky Grosjeanovi polepší na tu lepší stranu. No nenaštvalo by vás to, kdyby vám to Ferrari tak pokazilo?
- Jediný pilot, který byl "poškozen" posunem vpřed na horší stranu roštu, byl Senna, zatímco Maldonado na tom vydělal. Ale Williams by měl určitě také protestovat. Není přece normální, aby se měnily výsledky z kvalifikace a pozice na roštu - to se snad ještě nikdy nestalo.
- A když už jsme u toho, myslím, že špinavá strana roštu je nezasloužená nevýhoda. Kdo se umístí v kvaldě na méně výhodné straně by měl měnit převodovku, aby nebyl poškozen a posunul se na tu lepší stranu. Např. z nevýhodného 2. místa na 7. Massa přece na svém posunu vzad vydělal. I když byl o 5 míst vzadu, mohl si díky lepšímu startu o 1 místo okamžitě polepšit a to se vyplatí !!
Pro úplnost - rozvedl jsem nejen tvé myšlenky, ale i ty od Duncana66. Je třeba být důsledný a všechny tyto nešvary současné F1 postihovat tvrději. Jsem pro, pánové.-
Duncan66
22:07 19.11.2012 89.29.32.XXX1) s temi boxy je to velka shoda nahod, ze 2x vyjel SC, coz opravdu neni prumer a vzdy v dobe, kdy se to Sebovi hodilo, bez SC by mozna nemel ani body. Ze SC nekomu dokaze pomoct je docela bezne, takze je otazka, jestli tuhle specifickou situaci resit nejakym zprisnenim pravidel pro start v boxech a moznosti uprav vozu. Kdyz to bude rozumne, vubec se tomu nebranim. Zajimalo by me, jestli by uprava vozu v Barcelone a zmena strategie pomohla Lewisovi pres daleko vetsi ztratu na startu k lepsimu, nez 8. mistu.
2) S temi pravidly ohledne RB je to zajimave. Pokud doslo k poruseni pravidel, tvrde bych to trestal bez vyjimek. Pokud je to ale seda zona, bez podrobnejsich informaci a analyz se muzeme tak akorat dohadovat, jestli tohle trestat, nebo to je jeste v norme.
3) pripad Austin. Dalsi co pise nesmyslne pouze o Massovi, o ktereho v tomto pripade jde az na uplne poslednim miste Cele to bylo za jedinym ucelem. Pomoci Alonsovi, protoze mel tradicne auto nastavene na zavod, nedokazal s tim nastavenim behem 2-3 kol zahrat pneu a tak zajel zaslouzene mizernou kvaldu. Rekni mi, jak se to lisi od pripadu, kdy zmanipuloval zavod Renault? Je nekde v pravidlech, ze se nesmis vybourat? Podle me se nedelni fraska ferrarri od toho nelisi vubec v nicem. Vlastne lisi. Oni se svym krivactvim pochlubili jeste pred zavodem. Ucelove zmenili poradi na startu, darovali Alonsovi pozici navic a lepsi stopu a dalsi piloty poskodili. -
Mike17
10:56 20.11.2012 93.99.87.XXXMusím ocenit tvou kreativitu, s kterou dokážeš měnit moje komentáře tak, aby dávaly úplně jiný smysl a vypadaly hloupě.
Napíšu, že má F nejpropracovanější systém TR, ale že na tom není nic špatného a proto mám z F komplex? Hmm, dobrý. Tož, když to říkáš, tak asi jo. Nějak mi uniká, proč vás to tak dráždí a popuzuje. Ale nemusím chápat vše.
Můžeš mi prosím označit příspěvek, kde tvrdím že by se měla TR Ferrari zarazit??? To by mne fakt HODNĚ zajímalo. Psal jsem, že by měla mít určité hranice. Psát, že tím NEtvrdím, že je F překračuje, je zbytečné. Stejně mě z toho obviníš. Dám ti 2 příklady co jsem tím myslel:
1. V USA (nebo i v Brazílii) by Mark na 2 (nebo 3) místě začal jezdit v technické části o 2-3s pomalejší kola. Všichni za ním by měli po závodění a Seb by si pohodlně udělal půl kola náskok. Je to TR? Ano. Je to nelegální? NE. Takže pro tebe v pořádku? Žádná prasárna, nebyl by žádný komentář?
2. Mark by úmyslně sestřelil Alonsa a s ním třeba i další jezdce. Samozřejmě by Mark dostal trest a Seb by byl MS. Seb by to získlal legálně, nic neudělal. V pořádku? Žádné protesty?
To jsou například ty hranice o kterých jsem mluvil a úmyslně jsem dal do rolí špatných RBR, abys s tím neměl problém. TR by se měla týkat toho týmu a nezasahovat do závodu jiným. Je to stupidní a zaujaté?
-obcházení předpisů se věnuji v diskusi níž s Odinem. Pokud zavedou přístup: nezáleží na technické kontrole, důležitý je duch pravidel, tak nemám nic proti. Ale ať to zavedou předem a natrvalo a ne jen pro chvíli, kdy to RB obejde víckrát jak F.
-předělávání vozů před závodem používá každý tým i Ferrari, letos například Lewis (v Barceloně?) ze stejných příčin jako Vettel (jistě neúmyslně jsi uvedl že šlo jen o Vettela). Ale špatně je to jen u RB že? Protože Mclaren jsi za to nekritizoval. Mají to zrušit? Klidně, je mi to fuk, ikdyž si myslím že je to takhle zajímavější. Pokud to bude stejné pro všechny!
-nějaký odkaz kdy jsem psal že MĚLI podat protest??? Jinak viz diskuse s Odinem.
-nějaký odkaz kdy jsem psal že by to mělo vadit WILLIAMSU?
-nějaký odkaz kdy jsem psal že se to vyplatilo Massovi?
S posledními 2 větami klidně souhlasím. Pokud to zavedou třeba na začátku sezony nebo v průběhu předem tak, aby to platilo pro všechny stejně a ne jen ve chvíli, kdy potřebují přibrzdit jen jeden tým.-
Nasir
17:42 20.11.2012 188.175.176.XXXJenom jsem nastavil zrcadlo tvým vlastním bublinám. Ty jsi řekl A, já řekl B. Tvá odpověď jenom potvrdila, že jsem měl pravdu a že jsi na počátku nepromyšleně plácl plivanec na Ferrari a teď se z toho snažíš vykroutit. Prý jsem tvůj komplex z F vyvodil z tvrzení, že F má "nejpropracovanější systém TR, ale že na tom není nic špatného". To sis pouze vymyslel, abys mi mohl oponovat... a je to dost průhledné. Nic takového v mém příspěvku není a komplex je vidět ve všem, co jsi napsal, je to můj názor a stojím si za tím. Ty jsi jedno strategické rozhodnutí Ferrari nafoukl do trapných rozměrů, že to směřuje ke komedii, tak jsem souhlasil a uvedl namátkově podobné případy komedie přesně ve tvém duchu. Dokonce některé nebyly jen o 1 případu, ale bylo toho víc. To jsem ještě vynechal tvé plácnutí, že prý toto nebylo ani za Schumiho éry - jak jsi to porovnával? Jako že letošní sezóna Ferrari vyrovná všechny ty roky za Schumiho? Dovol mi, abych se zasmál.
- Rozčiluješ se nad tím, že jsem tě špatně citoval, když jsem napsal "zarazit" místo "omezit" nebo tvého "stanovit hranice". Ano, jenže pointa je v tom, že to na mém příspěvku vůbec NIC nemění ! Co jsem chtěl říct následuje potom a tam jsem tě citoval přesně. Troufám si tvrdit, že jsi jediný, kdo to buď nepochopil, nebo jen slovíčkaříš, protože jsi (ke své úlevě) našel něco, čemu můžeš oponovat. Tvé 2 body jsou zhola zbytečné, nehledě na to, že jsou ve tvém duchu klasicky černobíle spekulativní a naivní (jestli budu mít čas, ještě se k nim vyjádřím).
- Ptáš se, kde jsi tvrdil, že by stáje měly podat protest. Připomínáš mi dokonale to přísloví o potrefené huse. Tvé tvrzení ve 12:56 - "...Hulk, Grosjean a Senna odnesli tah Ferrari špatným startem. Celkem se divím, že Lotus a FI nepodali protest. Je to asi stejná "prasárna" jako..." Opět se snažíš slovíčkařit a měnit něco, co jsi původně napsal. Reagoval jsem na tvé tvrzení o prasárně, možnosti podat protest a poškození jezdců. Ty se to snažíš zakrýt tím, že jsem použit slovo "měli" a budeš radši slovíčkařit. No, zatím je to ze tvé strany slabota, ale nedivím se. To, co jsi plácl předtím, se obhájit nedá, takže snaž se víc.. možná to tím slovíčkařením nějak zakecáš. -
Nasir
17:58 20.11.2012 188.175.176.XXX- Hulk si vybojoval v kvaldě 8. místo a Gros 4. Oba na horší straně roštu. K žádnému "poškození" nedošlo. Nebo ty snad vycházíš z toho, že měli díky posunu Gros nárok na lepší stranu? A to jako proč? Proč by se jezdci, kteří si v kvaldě vybojovali lepší stranu roštu, měli automaticky smířit s tím, že byli podle vaší logiky "poškozeni"?
(Malá nápověda - vaše logika s poškozením je samozřejmě nesmysl. Všichni se posunují vpřed a nic takového jako špatná strana roštu pravidla neuznávají. V praxi na některých tratích ten rozdíl může být citelný, ale nikdo ho neřeší a jezdci si s tím musí poradit. A nikdo si taky nestěžuje. Jinak by totiž kvalda nedávala smysl - jezdec na 2. místě by si mohl stěžovat, že je znevýhodněn oproti horšímu jezdci na 3. místě. Fascinuje mě, co dokáží někteří vymyslet za konstrukci, když mají asi, možná bebínko z toho, že Alonso díky strategii získal nějakou výhodu. Nakonec na startu vždy rozhoduje hlavně to, jak jezdec odstartuje. )
Tento nesmysl jsem předtím nezmiňoval, protože nemám tolik času ani chuti reagovat na každý jalový plk v diskuzi. Za to se "omlouvám", pokud máš pocit, že nejsem vždy důsledný. To je i moje odpověď na tvůj odstavec s Lewisem a zmínku, že nás dráždí tvé komentáře k Ferrari. Vše, co jsem uvedl výše, byly namátkové příklady z nedávné doby, nebyly zaměřené přímo proti RB. Ty ale opět reaguješ v jednom odstavci jako čertík v krabičce, že jsem snad (možná, asi?) záměrně zmiňoval jen RB. Gratuluji. Opět jsi potvrdil ten dvojí metr, který je jádrem pudla mnoha našich sporů. Prostě na RB nikdo nesmí "šahat" a když už, ty se vždy ozveš, abys mu oponoval. Zatímco na Ferrari si plivneš a když pro změnu někdo oponuje tobě, tak to zkoušíš nějak zmírnit (nebo zakecat) a ještě se divíš, proč nás to dráždí. Inu - nás nedráždí tvé tvrzení o Ferrari, nás dráždí hlavně použité výmysly, dělání z komára velblouda, ignorování logiky ap. věci, které jsou asi, možná projevem toho komplexu. Snad jsem se vyjádřil dostatečně jasně.-
Mike17
18:34 20.11.2012 93.99.87.XXXHmmm, dovolil jsem si vyslovit názor, že ten tah měl vliv na někoho dalšího a že do budoucna by se to mělo upravit. Jsem to ale.... Jó taky v tom vidím plivání po Ferrari a osočování Alonsa. (sarkasmus) Nikde jsem nepsal o porušování pravidel, trestání ani vině Alonsa. Drsná kritika.
Nevím kdo co nafukuje a kdo má hysterické reakce. Jestli někdo něco udělat může, nebo udělat má, je pro mě rozdíl. Pro tebe slovíčkaření. Shodnout se nemůžeme a už mě tyhle stupidní diskuse nebaví. Sorry, měj se.-
Nasir
18:55 20.11.2012 188.175.176.XXX- Dobře, možná jsem byl zbytečně ostřejší, ale diskuzi jsem nerozpoutal a už vůbec ne tímto stylem. Kdo na začátku začal mluvit o prasárnách.
- Nechápu, proč narážíš na téma "porušování pravidel, trest...", o tom nikde nepadlo ani slovo. Mám pocit, že v diskuzi kolikrát vidíš něco jiného, než o čem je řeč. Ale to je jedno, tohle rozebírat nechci.
- Pokud prohlásím, že něco je prasárna, někoho to poškodilo a divím se, proč týmy nepodaly protest, jednoznačně říkám, že to za protest stálo. Tomu jsem oponoval a "rozvedl to". Tvoje následná obhajoba, kdy se chytáš použitého slovíčka, je slovíčkaření, ať se ti to líbí nebo ne.
- To hlavní, co chci ještě říct - kdyby ses úplně na začátku normálně zeptal, jestli tento strategický tah Ferrari je v pořádku a co si o tom kdo myslí, tento spor by nemusel vzniknout a mohli jsme se bavit normálně. Ty jsi ale začal s prasárnami a toho se chytli další. Takže otázka je, proč jsi nenadhodil téma normálně?-
Mike17
19:29 20.11.2012 93.99.87.XXXCitace v reakci na Odina ze včerejška 16:45:
Slovo prasárna jsem dal do uvozovek zcela záměrně. Obojí nebylo proti pravidlům.
Konec citace.
Pokud jsi to nečetl, pak to vysvětluje trochu tvoji ostrou reakci. V uvozovkách to bylo proto, že to měla být nadsázka a ani jedno z toho za prasárnu nepovažuji. U Schumiho to za prasárnu považováno bylo, proto to slovo. Možná se neshodneme, jestli to mám k tomuto Schumiho incidentu přirovnávat, ale o to se už vážně přít nechci.
Když řeknu, že bych se nedivil kdyby se někdo cítil poškozen a mohl by podat protest, tak to ještě neznamená, že bych to já osobně trestal. Možná to není velký rozdíl, ale rozdíl to je. Chápeš?
Ptát jsem se na názor nikoho nechtěl, jen jsem si trochu "nahlas" zapřemýšlel. Nečekal jsem, že vzbudím takové emoce. Měl jsem pocit, že když napíšu: Upřímně nevím, jestli mám Ferrari obdivovat, nebo...., tak tím dostatečně dám najevo, že v tom nemám jasno a že za to Ferrari přímo neodsuzuji, ale mám názor tak napůl cesty.
Mám pocit, že pokaždé když zmíním Ferrari, berete to jako útok. Možná fandím víc Vettelovi, ale případný titul Alíka přežiju a klidně uznám, že si ho s Ferrari zasloužili.-
Nasir
20:30 20.11.2012 188.175.176.XXXKonečně mám pocit, že si trochu rozumíme.
- Citaci jsem přehlédl, už nám to tady dost nabobtnalo. Myslím, že už to skoro nikdo nečte.
- "obojí nebylo proti pravidlům" - co přesně tím chceš říct? Jde o dvě úplně rozdílné situace. Chceš je spojovat jen proto, že nejsou proti pravidlům? Ferrari udělalo něco, za co bylo podle pravidel potrestáno a něco málo z toho vytěžili - je jejich chytrost že zariskovali a zkusili to. Vadí ti, že to udělali úmyslně, zatímco Lotus ne? Na to namítnu jednu věc, kterou jsem už říkal - tým může měnit převodovku fakticky kdykoliv chce. Je pouze na jeho posouzení, jestli to stojí za následný trest, nebo je lepší to nedělat. Toto právo týmy mají. Nevím, jak bys chtěl odlišovat, jestli je to nutné nebo ne.
- K protestu - "neznamená, že bych to já trestal" - moje věta "že to za protest stálo" také neznamená, že bys to ty trestal. Viz kontext.
- "pokaždé když zmíním Ferrari, berete to jako útok" - mě nezajímá jméno týmu ale argumenty a na ty jsem reagoval. A odpovím otázkou - a není to proto, že jsi vůči Ferrari většinou útočný? Nebo jinak - není to proto, že když už něco kritizuješ, je to hlavně Ferrari, zatímco na kauzy kolem RB stejně kriticky nereaguješ? Na to si můžeš odpovědět sám. U RB jsi max. připustil, že mají také nějakou TR (což ani jednomu z nás přímo nevadí), ale vždy jsi dodával, že to u nich není tak zlé jako právě u Ferrari atd. Můj názor je ten, že je to u nich spíše "jiné", než že to u nich není tak zlé. Ale to jsem odbočil.
- Vettelovi jsem titul nepřál od začátku, protože už jich podle mě má dost a 2010 vyhrál relativně šťastně. Ale jeho letošní titul také přežiju. A vypadá to, že mají zaděláno i na titul další rok.-
Mike17
23:26 20.11.2012 93.99.87.XXX-ok
-šlo o to že není oboje proti pravidlům, neříkám že to bylo úplně to samé. Zbytek v podstatě nezpochybňuji.
-dobře beru
-je možný, že se tím zabývám zbytečně často jako reakci na neustálou (a často hloupou) kritiku RB
-ok
Sorry, že jsem trochu stručný, ale potřebuju už dělat i něco jiného.
-
-
-
odin
20:12 20.11.2012 77.240.96.XXXNedá mi to, musím na tebe reagovat. Nebyl jsi vůbec ostřejší. Duncan66 nejprve začal spekulovat o tom jak Massa sejme Vettela v Brazílii, Mike17 přišel s poškozením tří pilotů tím že se všichni posunuli výš a někteří i na lepší stranu a to už jsem nevydržel a reagoval. Ale přesvědčit je nelze. Pořád melou svou. Původně jsem nachápal o co jim jde, protože vše vnímám a tudíž i porovnávám skutečně zajetou kvaldu a po penalizacích. Vždy mi vyšlo, že si všichni polepšili (krom penalizovaných a do jisté míry Senny s Kimim) Po dvoudenním peripetiu jsem detektivní prací zjistil, že jim nejspíše vadilo, že Alonso nezůstal na špinavé stopě kvůli penalizaci Grosjeana. Ale kamuflují to báchorkami o údajném poškození pár pilotů, kteří se díky Massově pentli museli vrátit do svých původních stop, ale na lepších místech . Pokud byly na nové trati větší rozdíly mezi čistou a špinavou stopou, nechápu proč jim vadí původní pozice, které si piloti vyjeli navíc vylepšené o nějaké to místo? a tak vznikl tento maglajz slovíčkaření a vzájemného obviňování. Z mého pohledu jsi to vystihl správně. Nejprve oba přestřelili a pak se z toho snažili se ctí vycouvat a tak bazírovali na slovíčkách, která ovšem nijak podstatně smysl neměnila.
-
Duncan66
21:00 20.11.2012 89.29.32.XXXKde nekam couvam, kdyz celou dobu tvrdim jedno a to same ?!?!? A jak me chces presvedcit, ze Massa Seba nesejme, kdyz se to jeste nestalo?!?!? Ale ja jsem ten, co ma dost a mel by se lecit. K tomu vazne neni co dodat, ani neni jak argumentovat, protoze je to cele jeden velky blabol, kteremu presto naprosto veris jako panbickar s vymytym mozkem.
-
-
-
-
-
-
-
odin
00:06 20.11.2012 77.240.96.XXXSchválně jsem si dal práci se srovnáním startovního roštu před oběma penalizacemi a po penalizacích. Tak co se týče posunu do špinavé stopy na tom prodělali Raikkonen a Senna, vydělali Maldonado a Schumi. U všech ostatních (Grosjean,Massa,Hulkenberg, Alonso) je to stejné=startovali ze stejné stopy jako si vyjeli v kvaldě. A co se týče posunu, tak Raikkonen, Schumi, Maldonado,Senna si polepšili o jedno místo a Hulkenberg s Alonsem o dvě místa. Grosjean a Massa si o pět míst pohoršili. Suma sumárum mi z toho vychází, že si Hukenberg s Alonsem polepšili nejvíce (dvě místa vpřed a stejná stopa), pak možná Maldonado se Schumacherem (jedno místo a lepší stopa) A nejméně si polepšili Raikkonen se Sennou.
A ty bys chtěl aby si FI stěžovala?
TR jsme už spolu probírali mockrát a vždy dojedme k tomu samému. TR je všude a u všech týmů, podle mě tím větší, čím se více blíží konec sezóny a čím větší želízko v ohni v boji o titul ten, který tým má. Jen u RBR to vidíš trochu jinak a shovívavěji, než u Ferrari. Možná, že kdyby Seb bojoval o titul s Kimim, děly by se podobné manévry u Lotusu, ty bys posuzoval Lotus přísněji a byli bychom vůči sobě více vyhranění, protože Kimi je zase mé želízko v ohni. Nasir ti to napsal úplně polopatě s opravdickou důsledností. A pak se táži. Vyniká letos opravdu Ferrari? není těch kousků na hranici a mnohdy za hranicí legálnosti u některých jiných týmů více? Určitě na to budeme mít každý jiný názor, nedělám si iluze. Ale stálo by za to prosté matematické porovnání. A možná by ses divil kolikrát letos FIA někomu něco pro příští závod zakázala, aniž by trestala. S tím by se také mělo něco udělat, mám obavy, kam až to může dojít. Takové rozhodování aby se neřeklo a hlavně aby nikomu neublížili. Podobné jako v hokeji, když rozhodčí vyloučí jednoho hráče za faul a druhého za simulování. Z mého hlediska to je buď faul a má být vyloučen faulující, nebo simulování a má být vyloučen jen simulující. Stejně tak v F1 buď jde o legální úpravu a pak je povolená a mohou ji užívat dál i ostatní. A nebo je to nelegální a pak musí následovat trest (diskvalifikace, ztráta získaných bodů...) Znovu říkám trochu objektivity a nevidět jen rudě v případě, když si Alonso polepší. I jiní uchazeči o titul používají všemožné triky ke svému prospěchu-
Mike17
09:45 20.11.2012 93.99.87.XXXOceňuji, že sis dal tu práci. Ono je to na úhlu pohledu. Pokud bereš obě penalizace stejně, pak musím souhlasit. Kdyby Ferrari tu převodovku měnilo, vůbec nic bych nepsal. Nepsal jsem, že by si FI měla stěžovat, jen že jsem to TROCHU čekal.
Možná vnímám RBR shovívavěji. Přesto se mi nelíbila hláška v Abu Dhabi. Kvůli jednomu kolu si to mohli odpustit. Nelíbil se mi loňský Silverstone ani ta záležitost s předním křídlem z roku 2010. Na druhou stranu nemusel Mark NIKDY přenechat Sebovi svoje místo, nemusí v kvalifikaci rozdjíždět Seba na rovinkách a teď ani přenechávat místo na startu. Být na Markově místě, kterou stáj by sis vybral? Já bych neváhal asi ani vteřinu.
Prostě TR Ferrari je propracovanější a efektivnější. Neříkám, že je to špatné. Tak nevím, proč vám to tak vadí. Jen mám pocit, že by se TR měla týkat jen toho týmu a neměla by zasahovat do výsledků týmů jiných. Například by neměl jezdec jedné stáje úmyslně brzdit konkurenta svého kolegy, nebo ho dokonce nabourat. Netvrdím, že se to děje, ani že by se k tomu mělo chystat zrovna Ferrari. Ber to čistě obecně a pro všechny. Je to špatná myšlenka?
Nevím, jak je složité udělat pravidla tak, aby se nestávalo, že projde vůz kontrolou a pak se řekne že neodpovídá duchu pravidel, tak se pravidla zpřísní. Jednoduché to asi nebude. Technické předpisy obchází všichni, ale připouštím že v tom RB letos vyniká. Stejně tak jako v předchozí době Ferrari, Renault, Mclaren nebo Brawn. Mají to zpřísnit? Dobře, nejsem proti. Ale ať řeknou od teď na vždy bude obcházení pravidel trestáno bez ohledu na technickou kontrolu. A ne: RB už to udělal víckrát jak Ferrari, tak je potrestáme.
Nasir možná píše polopatě a důsledně, ale ty na rozdíl od něj neměníš text mých citací aby vypadaly hloupě a dávaly úplně jiný smysl než původně dávaly. A toho si cením.-
odin
15:22 20.11.2012 77.240.96.XXXNasir ti to výše napsal trochu ve stylu, kterým se v této diskuzi prezentujete ty a Duncan66. A když si dáš ruku na srdce, tak v 80% toho, co jsi napsal úplně původně, musíš vycouvat, protože je to blábol. A nebo jsi to napsal hloupě a jako blábol to vyznělo. Cituji: "Upřímně nevím, jestli mám Ferrari obdivovat za chytrý tah, nebo litovat Hulka, Grosjeana a Sennu, že jejich tah odnesli špatným startem. Celkem se divím, že Lotus a FI nepodali protest. Je to asi stejná "prasárna" jako odstavení Schumiho auta na konci kvaldy v Monaku 2005(6?). Taky to nebylo proti pravidlům. Jen pohled Alonsa a FIA je jiný." Proto jsem také reagoval. Opět se opakuji. Jedině Senna se mohl cítit poškozen horší stranou a jedno místo vpřed mu mohlo připadat málo. Jinak NIKDO!!! Tak proč čekat protesty od FI a Lotusu? Pro mě nepochopitelný výklad. A co se týče úpravy pravidel. Podržím se tvého příkladu a zeptám se tě. Upravila se nějak pravidla po Schmiho "prasárně" z Monaka, aby se tak nestávalo? A kolikrát se něco takového od té doby stalo? Já jsem nic takového nezaznamenal. Tak proč vyvolávat hysterii, kvůli jednomu porušení pečeti a vymýšlet katastrofické scénáře?
Že se ti nelíbila hláška z minulé GP Markovi, celkem chápu. Celou dobu se jich tu zastáváš a oni tě takto podrazí Měl bys popřemýšlet o přestupu k solidnějším týmům a fandit pilotů se smyslem pro humor a bujaré oslavy. My kluci od Lotusu ještě nějaké volné místo v našich řadách máme. Tak kdybys chtěl hodíme ti lano a přestupní lístky můžeme podepsat prakticky hned.
Ferrari používalo TR od dob co to sleduji a možná ještě dříve, tak je logické, že ji mají také propracovanou. Nic proti tomu nemám. Ohrazuji se jen v případě, když někdo chce tvrdit, že TR jinde není, nebo když se dokazuje Schumiho jezdecká genialita a ferrarácká TR se v té době opomíjí (v lepším případě omlouvá).
S pravidly to je asi těžší, jelikož se vozy stále vyvíjí a konstruktéři se úmyslně pohybují na hraně pravidel. Stává se, že někdo hranu překročí a nebo najde skulinu. Já na to mám trochu jiný pohled. Myslím, že by měla být pravidla jasně dána před sezónou a když někdo najde skulinu, pak by se v průběhu rozjeté sezóny pravidla upravovat neměla. Tuto skulinu bych ponechal (stejně to během dvou závodů všichni okopčí) a upravil bych to až další sezónu. Když se někdo dostane za hranu pravidel, tak bych trestal. Jednoduše z mého hlediska je úprava pravidel během sezóny NEPŘÍPUSTNÁ. A komisaři by měli posuzovat jen, zda se jedná o skulinku a nebo zakázané.
Účelem všeho, co jsem napsal bylo, abyste se zamysleli nad svými rezolutně kritickými názory na Ferrari, které neudělalo nic proti pravidlům a v případě např.tvém, aby ses zamyslel nad počínáním RBR, a v případě Duncana66 nad...-
Mike17
17:06 20.11.2012 93.99.87.XXXNevšiml jsem si, že bych upravoval vaše názory a citace. Ale i tak ti odpovím. Vezmu to po odstavcích:
-pořád v roštu bereš společně obě penalizace dohromady. Když z toho vezmeš jen tu jednu úmyslnou, dává to jiný smysl. Dál bych se už jen opakoval.
-Schumiho záležitost se neopakovala jen proto, že dostal exeplární trest. Prostě se to už nevyplatí. Tato záležitost se nijak netrestala (A NEŘÍKÁM ŽE BY MĚLA). Proto se může opakovat. Stačí to nějak upravit v pravidlech pro příště.
-měl bych pocit, že mě podrazili, kdyby to zahlásili ve chvíli kdy oba vzájemně soupeří. Když jeden zajížděl do boxů a druhý měl už po, bylo to jen zbytečné. S dovolením dál budu fandit nejvíc Čudlíkovi. Lotus je mi taky sympatický, ale podmínky jsou tam podobné jako v RB. Jen když pustí Romain Kimiho, nikdo to neřeší.
-souhlas, TR byla a bude a je to OK
-souhlas i s odstavcem o pravidlech
-účel to splnilo, zamyslel jsem se. Jen mě už nebaví jak mi podsouváte názor na porušování pravidel F. Je to jak v mateřské škole, 50x opakovat, že to netvrdím evidentně nestačí.-
odin
17:51 20.11.2012 77.240.96.XXXAha. Tak že se pro příště vyplatí hrát divadlo a fingovat výměnu převodovky, když bude někdo chtít získat pro svou jedničku čistou stopu, kterou si mimochodem Alonso původně vyjel. O to ti a možná i Duncanovi66 šlo? Že Alo skončil sice 9. ale po odsunutí Gro na toto místo se dostal do špinavé stopy a vrátit ho do čisté se podle vás dvou nesmí !? Já to pořád posuzuji v rámci spravedlnosti podle toho, co si ten který pilot vyjel v kvaldě a porovnávám vůči původnímu pořadí. No tak to už jsem doma, proč vznikl celý tento humbuk. Vám dvěma asi nenávist k Alonsovi zatemnila mysl, když jeho odsunutí Gros do špinavé stopy berete jako ok, ale návrat všech startujících v prvé desítce do svých stop (díky penalizaci Massy), ale na lepší startovní pozici, berete jako poškození.
O exemplárním trestu mám jinou představu, ale souhlasím, že za své počínání byl Schumi potrestán a to stačilo k tomu, aby se nic podobného neopakovalo. A tak by to mělo být vždy. V tom se asi shodneme.
Já si myslím, že tato událost (úmyslné porušení pečetě) se už opakovala a tudíž letos to nebylo nic nového. Ale nedokážu teď hned říci kdy a kde. Jen vím, že se to už v minulosti stalo. Dost dobře ale nechápu, jak bys to chtěl pravidly ošetřit. Tak by se kamuflovala výměna převodovky. Nebo by ji opravdu vyměnili, aniž by to bylo potřeba. Je to jako zákaz TR. Také se to obcházelo a byla z toho jen komedie.
s Lotusem to byl jen žert Máme plno!!! A nevíme zda příští rok budou prachy na další sezónu.
Já ti nepodsouvám porušování pravidel ze strany Ferrari. Ale podsouvám ti rozdílný pohled na podobné věci v případě, že se toho dopustí RBR a Ferrari.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek