Druhý trénink začínal v Abú Zabí v podvečer za západu slunce, teploty odpovídaly těm, které můžeme očekávat v kvalifikaci i v závodě: vzduch kolem 30 °C, asfalt o tři stupně více.
Zasáhla do něj i pětice závodních pilotů, kteří ráno své vozy nechaly testovacím jezdcům: Narain Karthikeyan (HRT), Vitalij Petrov (Caterham), Charles Pic (Marussia), Paul di Resta (Force India) a Bruno Senna (Williams), na něhož v Grove předevčírem neuplatnili opci (více zde)
Na dráze se jako první v 17 hod místního času objevily Saubery a začalo se hned zostra měřenými koly. Po pěti min se na čele objevil Vettel (1:42,730 min; sektory: 18,0/43,2/41,3 s), za ním se s odstupem 1,6 s držely Lotusy.
Ferrari zkoušelo své nové přední křídlo, které má vylepšit konzistenci na úkor celkového přítlaku, deflektory pod nosem i nové zadní křídlo, které by mělo lépe fungovat s upraveným difuzorem nasazeným v Indii. Zatímco se McLareny držely na čele Red Bullů, Ferrari postupně zrychlovalo.
Grosjean v garáži v průběhu druhého tréninku (foto: Rexona F1)
Po 24 min vystřídal Red Bull na čele Hamilton s časem 1:43:095 (17,8/43,0/41,1), když dokázal z Vettelova času ukrojit dvě desetiny v každém sektoru. Mezitím byl upozorněn, že pokud bude pokračovat v jízdě, přijdou o šanci učinit změnu v nastavení - Brit se však rozhodl pokračovat, s vozem byl spokojený.
Ferrari Alonso jezdil zpočátku s novým křídlem a novými deflektory, dosáhl s nimi pátou nejvyšší rychlost (318 km/hod). Po 25 min se je Ferrari rozhodlo vyměnit za staré. Nové zadní křídlo na voze zůstalo. Cílem je maximalizovat přítlak generovaný podlahou. Tým i ve druhém tréninku stále testuje.
V polovině se již řádně setmělo a teploty rychle klesaly a jezdci přezouvali na měkké pneumatiky, jako první Pérez se Sauberem. Lotus měnil Kimimu výfuky.
Pořadí bylo následující:
1. Hamilton 1:42,095
2. Vettel + 0,527
3. Button + 0,547
4. Webber + 0,830
5. Alonso + 0,972
6. Rosberg + 1,105
7. Massa + 1,116
8. Pérez + 1,361
Výfuky Mercedesu: pod kapotou je obrovské teplo (foto: Daimler AG)
Po 50 min Hamiltona, jenž se věnoval také delšímu stintu na měkčí sadě pneumatik, přestihl opět Vettel - 1:42,056 min. Oba se přetahovali o nejrychlejší kolo, o 2 desetiny měl navrch Sebastian - 1:41,751 (17,9/42,9/40,8), Lewis 1:41,919 (17,8/42,9/41,0).
V 64. min dostává Petrov smyk v první zatáčce ve vylepšeném monopostu s novými výfuky, bočnicemi, brzdovými kanálky, podlahou a difuzorem. Na Vergneho před sebou ztrácí 2 desetiny.
Caterham není v nejlepší situaci poté, co je v šampionátu na 11. příčku odsunula Marussia, což bude mít nepříznivý dopad na jejich příjmy. Tým bude možná muset vzít dva platící piloty a pustí Kovalainena, jenž u nich pobírá v přepočtu kolem 40 mil. Kč ročně, zatímco Petrov týmu přinesl čtyřnásobek. Nad Finem se vznáší hrozba, že se příští rok ocitne bez místa.
O chvíli později se ve smyku ocitá v zatáčce č. 17 i Karthikeyan a skáče přes obrubníky. Po projetí Alonsa, jenž probrzdil na dlouhé zadní rovince, pokračuje dále.
V závěru při závodních simulacích s těžkými vozy Vettela, jenž zrychlil zejména ve druhém sektoru, již nikdo nepřekonal - nejblíže mu byl Hamilton (+ 0,168), druhý Button byl o další půl sekundu zpět. A to i přesto, že McLareny a Red Bully dosahovaly nejnižších maximálních rychlostí. Lotus večer zakončil 2,6s tréninkovou zastávkou v boxech.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 322,5 km/hod; Maldonado - 322,0; 3. Senna - 322,0; 4. Kobajaši - 321,0; 5. Alonso - 319,8; 6. Massa - 319,6; 7. Vergne - 319,2; 8. Hülkenberg - 318,2...
21. Hamilton - 314,1; 22. Button - 314,0; 23. Webber - 311,9; 24. Vettel - 311,4.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:41,751 |
2. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,168 |
3. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,661 |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,715 |
5. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,749 |
6. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,781 |
7. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,836 |
8. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,072 |
9. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,247 |
10. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,355 |
11. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,440 |
12. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,449 |
13. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,504 |
14. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,516 |
15. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,827 |
16. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,938 |
17. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,509 |
18. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 3,322 |
19. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,494 |
20. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 4,031 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 4,838 |
22. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,920 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,956 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,655 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ