Šéf stáje HRT otevírá otázku zákaznických vozů

Adam Suchý, 3. října 2012, 08:29 Google+

Šéf stáje HRT Luis Pérez-Sala věří, že formule 1 by měla znovu zvážit problematiku zákaznických vozů, které jsou v současné době zakázány. Pérez-Sala má totiž obavy z cen nový motorů pro rok 2014, podle něj by to mohlo zahubit chudé týmy.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 04.10. 06:44) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Zákaznické vozy jsou v F1 zakázány od počátku 80. let minulého století, i když v nedávné době povolily ledy a například stáje Toro Rosso a Super Aguri se těšily monopostům svých větších bratrů Red Bull a Honda. To byla jediná světlá výjimka v jinak zapovězených končinách.

Pérez-Sala, šéf nejchudšího týmu ve startovním poli, by proto návrat možnosti zakoupit si vůz od jiného týmu uvítal. „Z mého pohledu je to velmi dobrý nápad, pokud by se malý tým dostal k vozu, jenž by byl rychlejší. Neutrácely by se peníze za vývoj a snad by se i něco ušetřilo,“ tvrdí Pérez-Sala.

Největší obavou bývalého pilota formule 1 je cena za nové motory, které uvidíme v roce 2014. „V našem týmu zabírají motory 20 % celkového rozpočtu. Pokud se má částka pro rok 2014 zdvojnásobit, nevím jak to zvládneme,“ upozorňuje Pérez-Sala.

Velký otazník nad cenou agregátů je pro Španěla alarmující, přitom do návratu turbomotoru zbývá rok a nějaké drobné.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Šéf stáje HRT otevírá otázku zákaznických vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 04.10.2012 06:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Haug, Norbert

Mercedes je pro Hamiltona rodinným prostředím, tvrdí Haug

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud