DISKUZE K ČLÁNKU Šéf stáje HRT otevírá otázku zákaznických vozů

Šéf stáje HRT Luis Pérez-Sala věří, že formule 1 by měla znovu zvážit problematiku zákaznických vozů, které jsou v současné době zakázány. Pérez-Sala má totiž obavy z cen nový motorů pro rok 2014, podle něj by to mohlo zahubit chudé týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf stáje HRT otevírá otázku zákaznických vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 04.10.2012 06:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovalo 9 lidí) 03.10.2012 11:43
Nesouhlasím. Např. v Moto GP to tak nějak… »
» Pavel A. (Hlasovalo 8 lidí) 03.10.2012 11:15
A proč ne? Já souhlasím nejen ze zákaznickými… »
» virtual (Hlasovalo 8 lidí) 03.10.2012 16:22
V tom je právě ta otázka, jestli fandíš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    178.22.116.XXX
    Jak může otevírat otázku ZV když? Tohle řeší Luca pořád ale zatím se nikdo nepřidal. Tenhle člověk není první. A doufám že ani poslední.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    88.103.60.XXX
    A proč ne? Já souhlasím nejen ze zákaznickými vozy, ale i s nasazením třetího vozu. F1 se zakonzervovala, nikdo nemůže dovnitř a tři týmy živoří už léta bez šance na bod. V 70. letech nasazoval McLaren tři vozy (dva s podporou Marlboro a jeden Yardley) a nikomu to nevadilo. V 80. letech se jezdila předkvalifikace, jaký byl zájem a rozhodně to nebylo závodům na škodu. Raději bych tu měl tým nasazující jeden soukromý McLaren a jezdící ve středu pole, než Caterham, HRT a Marussii, beznadějně se ploužící vzadu.

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Ešte je dobre,.. ...že to nezáleží od teba, ale od FIA, ktoré prihliada na názor väčšiny tímov zoskupených v F1. 18

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Hemmis

      90.177.28.XXX
      souhlasím z předkvalifikací dit na rok 2008 se hlasilo 20 týmů 10 by jich snad dokázalo postavit formuly ale oni vybraly prodrive který chtěl zákaznické vozy takže nikdo nepřibyl . pak vybraly USF1 ,manor a campos racing. kde jsou ted??? veřím že lotus (catrham) by to zvladl jako ted , lola taktéž a co ti další přoč si nemohly postavit formulu a třeba v sobotu ráno se pokusit dostat mezi 26 nejlepších ??? a já osobně bych to dal jak bylo dříve na jedno kvalifikační kolo jezdec by pokazil kolo a startoval by ze zadu nebo by se ubec nedostal do závodu bylo by to mnohem zajimavější

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Takže jako pan Luis Pérez-Sala si myslí, že mu Ferrari prodá v roce 2014 svůj monopost pro rok 2014? Nebo jak si myslí, že by zákaznické formule mohly HRT zachránit? I kdyby to fungovalo, tak by na rok 2014 dostal od Ferrari jejich formuli z roku 2013, která by mu díky změně technických pravidel byla stejně na nic.

    Jinak věta "Neutrácely by se peníze za vývoj a snad by se i něco ušetřilo" je na ránu mezi oči. Protože F1 je právě o tom vývoji, který rozhoduje o poháru konstruktérů a o penězích pro nejlepší tým. Tou větou mě utvrdil, že HRT nemá v F1 co dělat. A pokud chce šetřit, tak ať si dá peníze do banky, ale raději ne do španělské.

    Jako co je tohle za alibisty, co to navrhují, to fakt nechápu. Nic se jim nechce dělat, všechno by si chtěli koupit nebo outsourcovat, ale peníze za postavení týmu v Poháru konstruktérů by inkasovali rádi. To by jim nesmrdělo, že jezdí v koupeným autě, ale sbírají bodíky v PK.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • virtual

      virtual

      91.197.117.XXX
      Nesouhlasím. Např. v Moto GP to tak nějak funguje a je to cesta k rozmanitějšímu a početnějšímu poli. U F1 to stejně nepůjde z mnoha důvodů, nicméně pokud závodí 4-6 formulí a zbytek dělá křoví, nejsou závody tak zajímnavé, jak by mohly být. Je tedy potřeba zvážit, jestli bude F1 soubojem dvou tří finančně silných gigantů, nebo se bude dbát i na sportovní stránku věci. Ani Cateham (nejlepší z "nových" týmů) není moc "vidět", logicky pak špatně shání peníze, hůře se mu inovuje a tak pořád dokola. Pokud HRT dokáže sehnat určitou (proti konkurenci skromnou) částku peněz, ty nějak rozdělí aby to aspoň nějak fungovalo a najednou má položka (motory) stát násobek, peníze musí vzít jinde a zase je tu ten začarovaný kruh. Pokud se pak pravidla často mění, menší tým zaplatí povinné motory, udělá nejnutnější úpravy aby prošli tech. přejímkou a s takovou technikou díru do světa neudělá...
      Velkým týmům by se prodejem "zlevnil" vývoj nového vozu, tu průběžnou tovární podporu by si nepochybně nechaly pro sebe (takže by je zákazníci tolik neohrožovali) a naopak zákazník by měl konkurenceschopnou techniku...

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Já tedy nevím, proč bych jako fanoušek měl fandit nějakému týmu, který není schopný postavit ani závodní auto. To mám fandit někomu, kdo si celé řešení koupí a není schopný ten sport posunout technicky nikam dál? Proč bych to proboha dělal. Já fandím týmu proto, protože vyvíjí každý rok nové auto a snaží se přinášet nové řešení, aby porazil konkurenci. A pohár konstruktérů krásně ukazuje jak byl ten který tým ve svých inovacích úspěšný. V tom je F1 krásná, každá formule vypadá jinak, každý tým se vy vývoji rozhodl jinak, preferoval jiné řešení, a já miluji rozmanitost a nesnáším uniformitu.

        Na moto GP se nedívám, protože mě vůbec nepřitahuje. Pokud je tam běžné kupovat si hotové motorky, tak u mě ta série klesla na úroveň amatérských závodů. Zajdu do krámu, koupím motorku a odpoledne závodím. Akorát v motoGP to bude za jiné prachy, ale princip je stejný, o motorce nic nevím, nic neumím, ale chci závodit.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • virtual

          virtual

          91.197.117.XXX
          V tom je právě ta otázka, jestli fandíš sportovnímu výkonu nebo penězům. V současné době to znamená neobdivotat inovativní myšlení konstruktéra či závodního inženýra, ale spíš pořádný rozpočet, nejlepší větrný tunel, simulátor atd.
          S financemi pak souvisí možnost vybudovat konkureneschopný tým "z ničeho", což jak vidíme je nemožné. Zákaznický vůz by mohl dát takovým začátečníkům šanci stabilizovat finance pomocí slušných výsledků, následně pak možnost uvažovat o větší samostatnosti a vybudování lepšího zázemí, vč. návrhu vlastního šasi apod. MMCH zákaznické motory, převodovky, KERS atd. ti nevadí, ale zákaznický vůz by ti trhal žíly?
          Když píšeš, že se nedá fandit týmu, který "není schopný ten sport posunout technicky nikam dál", jak pak má třeba HRT hledat sponzory a fanoušky? Protože se nedá říct, že by "nové týmy" něco technicky někam posouvali, protože to v takové situaci není ani možné.
          A pak je tu filozofická otázka kdo je spíš hoden obdivu? Šampión série kde reálne závodí 6-8 vozů, nebo šampión série, kde je technika max. vyrovnaná v počtu třeba třiceti kusů a o vítězství rozhoduje opravdu taktika týmu, schopnost závodního inženýra a pilota v kokpitu?

          + 8 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Peréz Sala Rodrigéz Pančo Panza... ...sa minul povolaniu a vôbec sa nedivím, že to z HRT ide riadne z kopca, keď už nebudú schopný postaviť ani vlasné šasi a chcú kupovať minuloročné od iného dodávateľa zrejme Ferrari, keď títo majú úplne inú filizofiu auta, čo je každému smrteľníkovi, ktorý motošport sleduje jasné. Je to holý nezmysel, lebo môžu použiť vlastné z tohoto roku, ak na vývoj nemajú, lebo v r. 2014 ak nebudú vedieť postaviť vlastné pre úplne novú koncepciu s 1,6 V6 turbo s ERS, tak určite v F1 skončia a je to len otázka času. Preto by mali dovtedy držať hubu a ostaným do toho nepindať a nezavadzať na trati a snažiť sa z auta dostať maximum. Veď ak na to nemajú, švetci budeme veľmi radi ak tam nebudú. 11

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama