Uznávaný neurochirurg z F1 odešel po 26letém působení v roce 2005, kdy jej nahradil Gary Harstein. Až do minulého roku však působil jako prezident FIA Insitutu pro bezpečnost motorsportu.
V F1 začal v roce 1978, kdy mu Bernie Ecclestone nabídl roli oficiálního závodního doktora Formule 1. V této roli se poprvé zúčastnil Velké ceny Švédska 1978. Po nešťastné smrti Ronnieho Petersona, kdy jej italská policie k jezdci nepustila a 18 min čekala na příjezd záchranky.
Watkins poté požadoval po Ecclestonovi zlepšení bezpečnostních standardů: anesteziologa, lékařské vozidlo (medical car) a helikoptéru pro každý závod. Bernie mu vyhověl a Watkins ve svém voze vždy po startu následoval pole jezdců - tradice, která se zachovala dodnes.
Současná verze lékařského vozidla (zdroj: Daimler AG)
Angličan během své kariéry zachránil spousty životů, například Didiera Pironiho (1982), Martina Donnellyho (1990), Rubense Barrichella a Karla Wendlingera (1994) či Miku Häkkinenena (1995). Byl dobrým přítelem Ayrtona Senny, při jehož nehodě v Imole 1994 zasahoval. Smrt Brazilce a Rolanda Ratzenbergera o den dříve jej velmi zasáhl. Byl založen Expertní poradní a bezpečnostní výbor FIA, jehož se stal předsedou.
Od té doby žádný pilot F1 díky jeho vášni pro zlepšování bezpečnosti nezahynul.