Druhý trénink začal opět za slunečného počasí a vyšších teplot - vzduch 28 °C; asfalt 40 °C. Ve 14:00 hod vyrazil na dráhu jako první Sergio Pérez, jenž pokračoval rovnou do měřeného kola - 1:27,713 min. Na rovince mu bylo naměřeno 336 km/hod.
Svým prvním pokusem ho však překonal Kimi Räikkönen, jenž dopoledne při divokém průjezdu obrubníku poškodil své přední křídlo - 1:26,093 a 1:25,934 min. Na trati byl hustý provoz, nechyběl ani Pastor Maldonado, jenž měl dopoledne problémy s hydraulikou (zůstalo mu otevřené DRS, Williams však přišel o poloze Venezuelana.
Po výměně motoru a menším zdržení se po 10 min přidal i vedoucí muž šampionátu - Fernando Alonso, v tu chvíli vylétl mimo trať v Lesmo 2 Narain Karthikeyan, jenž svůj vůz dopoledne propůjčil Číňanovi Maovi, bez viditelného poškození se však vrátil na dráhu.
Po 13 min šel do čela opět Mercedes, resp. - Nico Rosberg: 1:25,446 min. Německý tým v Monze těží ze svého dvojitého DRS, potíže však má v Parabolice, Rosbergovi kvůli lepšímu cítění vozu v nájezdech do zatáček vyměnil přední zavěšení.
Na cílové pásce za ní na McLareny ztrácí 3 - 6 km/hod, ty zde dosahují rychlosti kolem 319 km/hod, na rozdíl od Monzy tedy jezdí se stejným přítlakem. Mercedesy ale měly u svého balíku pro velmi nízký přítlak problémy se separací při zavírání DRS.
Dambrosio, který v Monze nahrazuje Grosjeana, je zatlačován do boxů (foto: Lotus F1 Team)
Po 20 min jako první nazul měkčí ze dvou nabízených směsí Heikki Kovalainen. Po dalších 2 min se na čele k potěšení domácích tifosi objevil Fernando Alonso - 1:25,350 min. Räikkönen byl na měkčí směsi byl o 0,459 s pomalejší. Bylo však zajímavé, že se piloti s přechodem na středně-tvrdé pneumatiky nelepšili.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Alonso 1:25,350 min
2. Massa + 0,080
3. Rosberg + 0,096
4. Räikkönen + 0,154
5. Button + 0,482
6. Hamilton + 0,524
7. Di Resta + 0,698
8. Pérez + 0,722
Po 50 min na čele vystřídal Alonsa Button, zajel o 22 tisícin rychleji: 1:25,328 min. McLaren je po přestávce na okruzích vyžadující nižší přítlak rychlejší než soupeři. Varující však je přiznání inženýrů, že přesně neví, co stojí za podstatně vyšší konkurenceschopností.
Přesné vyhodnocení pneumatik bude důležité pro závod, týmy se v něm budou pokoušet o jednu zastávku. Správná teplota je u letošních směsí velmi důležité, 5 °C odchylka od optima vede k velkému poklesu formy. Na zahřátí tvrdé ani středně-tvrdé směsi v zítřejší kvalifikaci zřejmě nebude stačit pouze jedno tradiční výjezdní kolo (out-lap) z boxů.
Po 55 min se na 1. místě objevuje druhý McLaren pilotovaný Lewisem Hamiltonem, jenž svého týmového kolegu překonává o 38 tisícin sekundy: 1:25,290 min. Alonso má opět problémy se svým Ferrari, zasekl se mu druhý rychlostní stupeň a nemůže jej změnit, předtím jej trápily potíže s brzdami v levém předním kole. Bude mu muset být vyměněna převodovka, naštěstí se však jedna o "tréninkový" kousek, proto za penalizován nebude.
Týmy se ke konci za častého probrzďování svých jezdců věnovaly závodním simulacím s plnou nádrží, McLareny na čele proto již nikdo nepřekonal. S rychlostí jsou na tom velmi dobře obě Ferrari a konkurenceschopně vypadají i Mercedesy, Lotusy a Force India. Pole je však velmi vyrovnané, prvních 12 pilotů se vlezlo do 0,867 s.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. D'Ambrosio - 345 km/hod; 2. Räikkönen 343; 3. Button - 342; Hamilton - 341; Di Resta - 341; Hülkenberg - 341.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:25,290 |
2. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,038 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,058 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,140 |
5. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,156 |
6. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,214 |
7. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,256 |
8. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,257 |
9. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 0,778 |
10. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,804 |
11. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,814 |
12. | 10 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Lotus F1 Team | + 0,867 |
13. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,104 |
14. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,114 |
15. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,434 |
16. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,440 |
17. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,493 |
18. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 1,551 |
19. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,574 |
20. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 1,932 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 2,654 |
22. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 2,678 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 3,285 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 3,489 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ