Cosworth je obecně považován za méně konkurenceschopný, než pohonné jednotky konkurenčního Ferrari, Mercedesu či Renaultu. V současnosti pohání už pouze dva týmy z chvostu pole: HRT a Marussii.
Podle jednoho F1 inženýra však Cosworth ve výkonu neztrácí moc, zákaznické týmy trápí spíše jeho vyšší nároky na chlazení, velikost a degradace související s počtem ujetých kilometrů.
Své postřehy ze vzájemného srovnání Cosworthu a Renaultu nedávno pro F1 Racing vyjádřil Maldonado, jenž má za uplynulé dvě sezóny zkušenosti s oběma: "Mezi hlavní rozdíly patří to, že Renault je spolehlivější a že je také menší a lehčí. Rovněž pro inženýry je snadnější postavit auto kolem motoru, celkový balík tak může být menší."
"S Renaultem funguje všechno lépe," pokračuje jezdec Williamsu. "Z pohledu pilota se zdá, že máte více možností, jak s motorem elektronicky pracovat, což zlepšuje ovladatelnost."
Atmosférický 2,4l osmiválec Cosworthu (foto: Cosworth)