Pat Symonds srovnává Crashgate s kolizí Schumachera a Hilla v roce 1994

Adam Suchý, 20. srpna 2012, 09:37 Google+

Zlý hoch formule 1 Pat Symonds, který hrál jednu z hlavních rolí ve známé aféře Crashgate v roce 2008, poprvé veřejně promluvil o celé události. Nelson Piquet Jr. tehdy v Singapuru úmyslně havaroval a umožnil svému týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 20.08. 12:26) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Pat Symonds si v prostředí F1 vybudoval dobré jméno a respekt. Ve světě grand prix se poprvé objevil z týmem Toleman v roce 1981 a až na jednu krátkou chvíli, své pracovní prostředí neopustil (nepočítaje rezignaci po Crahsgate). Spolupracoval s Ayrtonem Sennou, Gerhardem Bergerem, Nelsonem Piquetem, Michalem Schumacherem i Fernandem Alonsem. Úspěchy v podobě čtyř titulů mistra světa a tří pohárů konstruktérů mluví za vše. 

Bohužel i v kariéře tohoto technického umělce se najde černá kaňka. Jde o známou Crashgate v Singapuru roku 2008. 

„Týmu Renault tehdy teklo do bot. Pokud bychom v nejbližší době nezajeli dobrý výsledek, hrozilo by, že přijdeme o tovární podporu,“ vzpomínal Symonds na tlak z francouzské strany.

Podle Symondse přišel s nápadem havárie sám Piquet Jr. „Byl to jeho nápad, což je přesný opak toho, co tvrdil před soudem. Flavio Briatorie nebyl spokojen s jeho výkony a dával mu to najevo. Piquet si tímto činem chtěl pojistit sedačku v týmu,“ pokračoval Symonds.

Nejprve nepřipadal Piquetův nápad v úvahu, ale pod tíhou okolností a nutností co nejdříve dovézt slušný výsledek učinili Briatore a Symonds osudné rozhodnutí.

Symond srovnává své rozhodnutí s jistými přešlapy Michaela Schumachera. „Michael je skvělý závodník, ale v některých situacích dává přednost rychlému afektovanému jednání před uvážlivým tahem. Například aféra Rascasse 2006 nebo kolize s Damonem Hillem v Adelaide v roce 1994. A něco podobného se stalo i mně. Nepřemýšlel jsem, v tu chvíli neexistovalo jiné okamžité řešení,“ míní Symonds.

Co se stalo, nelze vrátit. Piquet si definitivně zavřel dveře do F1, Flavio Briatorie dostal v F1 doživotní zákaz. Symondsovi byl udělen pětiletý zákaz, načež mu byl zkrácen a od příštího roku má opět povolení vstoupit do paddocku. „Občas jsem závod navštívil, ale jen jako divák na tribuně,“ uvedl Symonds, jenž je v současné době poradcem týmu Marussia.

„Na příští rok jsem dostal hodně nabídek od jiných týmů, ještě nejsem pevně rozhodnutý, ale vrátím se,“ zakončil Symonds.

Vytisknout

Diskuze: Pat Symonds srovnává Crashgate s kolizí Schumachera a Hilla v roce 1994

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 20.08.2012 12:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams učinil oproti konkurenci největší krok vpřed

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud