Christian Horner nečeká, že někdo plně porozumí tomu, proč se jejich výkonnost tolik mění. Závody se podle něj budou vyznačovat proměnlivou rychlostí vozů mezi kvalifikací a závodem.
"Myslím si, že je to tak těžké, jelikož [provozní] rámec je tak úzký. Můžete výkonnost ovlivnit: buď budete útočit v kvalifikaci, na což možná doplatíte v závodě, nebo v kvalifikaci pojedete s měkčím [vozem] jako Lotus, a v závodě snad budete silnější," vysvětluje Horner pro Autosport.
"Podle mě to takto bude zřejmě i v dalších 13 závodech. Je to těžké. Fernando by si teď zřejmě přál, aby do boxů zajeli 15 kol před koncem, ale znovu - 7 kol před cílem velkou cenu vedl," pokračuje šéf rakouské stáje.
Podle něj je letos těžší určovat správné strategie pro závody - obzvlášť proto, že některé vozy podávají lepší výkonnost při delších jízdách než při kvalifikačních pokusech na jedno kolo.
"Dva kluci, kteří jeli na jednu zastávku - jeden startoval z 15. místa a druhý z konce první desítky - skončili druzí a třetí. My jsme se kvalifikovali na prvním místě, vedli jsme do 15 kola a 7 kol před cílem jsme se dostali do problémů," dodává Horner.
Měkká (žlutá) a super-měkká směs (červená) Pirelli připravená v Kanadě
(foto: Ch. Malbranque)