DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull: Týmy F1 možná tajemství nových pneumatik letos nerozlousknou

Týmy Formule 1 možná nepřijdou zcela na kloub pneumatikám Pirelli. Spousta stájí z letošních směsí nedokáže dostat maximum v kvalifikaci i v závodě, což podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může trvat klidně až do posledního závodu sezóny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull: Týmy F1 možná tajemství nových pneumatik letos nerozlousknou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 13.06.2012 22:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2012 16:04
Promiň, ale já to tak nevidím. Nikdo nenutil… »
» erdedy (Hlasovali 3 lidé) 13.06.2012 08:43
Horner vs H. Marko... :-) Dufam, ze sa teraz… »
» erdedy (Hlasovali 3 lidé) 13.06.2012 09:27

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak sa neustále budú meniť,.. ...nielen tvar a receptúry, ba dokonca aj rozmery pneumatík z roka na rok, ako je to zase naplánované na r. 2013 (18"). Na začiatku roku jazdci a tímy nebudú mať zase z čoho vychádzať, lebo v predsezónnych testoch budú podmienky iné ako v závodoch kde budú potom nasadené. Bude to zase len lotéria a nie závodenie, kde jazdci môžu plne preukázať svoju dravosť aj plný potenciál auta. 14

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Jak na gumy ? Kdysi tu byla konkurence, ale bylo to špatně. Gumy pak rozhodovali o úspěchu či neúspěchu týmu a utráceli se milióny na vývoji. Takže tudy cesta nevedla. Pak byla podmínka jediných gum na GP a zase to bylo špatně, protože každý musel šetřit gumy až do cíle a ne jet na limit. Pak vznikl monopol Bridgestone, což bylo sice spravedlivější, levnější, jezdci mohli jezdit na limitu ale i díky tomu se nedalo předjíždět, protože gumy drželi. Pak přišli Pirelli a udělali z F1 loterii. Je to sice zábavnější i dík proměnlivé výkonnosti gum a různě rychlému opotřebení ale jezdci zase nemohou jezdit na limitu. Podle mě tedy ani tudy cesta nepovede.
    Podle mého snad jedině tvrdé a trvanlivé gumy s povinnými třemi zastávkami mohou donutit aby jezdci jezdili v závodě pořád naplno. Jenže pokud bude výkonnost gum cca. stejná tak zase bude těžké předjíždět a při rychlejším průjezdu zatáček bude ještě těžší se držet za soupeřem. Takže k povinným stopům by se musela posílit mechanická přilnavost na úkor aerodynamické. A jako řešení bych navrhl omezit velikost křídel min. o polovinu, zakázat a posílit přítlak na spodku vozu a pak to teprve kombinovat s tvrdými a trvanlivými gumami a dvěma nebo třema povinnými pitstopy. Výrazné omezení aerodynamiky spolu s větším přítlakem na spodku, by dovolilo jezdcům jezdit těsně za sebou, viz GP2 a trvanlivé gumy použitelné na krátkou vzdálenost by pak zrušili to šetření gum. Jezdci by museli jezdit celý závod pořád na limitu a z toho by pramenilo i více jezdeckých chyb. To je snad ta správná cesta.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Oprava. "zakázat a posílit" to slovo zakázat byla nedokončená myšlenka :-)

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Dyzl z Brna

    84.42.189.XXX
    Bazmekty Mně to přijde jako absurdní divadlo. Tisíce lidí vyvíjí, motory, podvozky, aerodynamiku, rekuperaci energie, maziva, paliva, používají se nejnovější technologie, kosmické materiály. Provoz celého tohoto cirkusu přijde na naprosto šílené peníze. Přitom je nakonec enormní snaha těch nejlepších degradovaná kulatým černým bazmektem který se chová tak nečekaně, že vypne kdy se mu zlíbí.
    Naprosto nechápu ty doslova kidy o ekologii a celou tu ekoteroristickou ideologii která se prolíná i sportovními předpisy, když nedokáží předpisem přinutit výrobce, aby dodal pneu pro celý závod i s bohatou reservou. Chápu sice, že by musela být tvrdší s větší životnosti, o něco hůře by byla "přilepená" s trati, závod by ale byl za stejných podmínek také zajímavý a hlavně by to mělo i jistou vazbu na normální provoz, kdy se také nepřezouvá na každou delší jízdu.
    Osobně si myslím, kdyby jinak dravý Alonso i další, nemuseli jet eko-rally na životnost gum, závodili by mnohem více a výsledek by se rozhodoval bojem a ne "vypnutím" bazmektů od Pirelli.

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      takze Pirelli do Tvojej garaze (furt) neexistuje" ...? 04

      Sorry za podpichnutie...19

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • pajar

      88.101.65.XXX
      Ale kdepak, přesně ten vývoj o kterým se rozepisujete probíhá za jediným cílem a to, aby jako celek působil harmonicky a šlo z něj vyždímat maximum. To si uvědomujete, ale právě podvozky (a další desítky jiných nastavení ..) se provádí i podle vlastnosti pneumatik a nelze je tedy vytrhnout z kontextu a říct, že jsou bazmek. Všichni mají stejné podmínky!!! a je to tak o těch tisících lidech - jejich práce rozhodně není degradována. A co zákaz tankování - ideální nastavení podvozku pro start závodu a jeho konec se výrazně liší.
      Práce všech v továrně byla k ničemu v období, kdy Bridgestone soupeřil s Michelinem. Bez nadsázky to bylo o tom, kdo z nich přivezl lepší pneu. Na každý závod byli jiné směsi, dnes mají po celou sezonu garantované vlastnosti.
      Tím, že se po celou sezonu vyrábí stejné pneu jde podle mě ideální stav - závody nerozhodují gumárny, ale právě ty lidi v týmech F1 a to je to co chci. Zmíněné předchozí období by bylo super, kdyby nesoupeřili 2 pneumatikáři, ale klidně 3 - 4 a bylo to jako v motocrosse. Každý z jezdců by si mohl libovolně pro každý závod vybrat, na čem chce startovat.
      A o těch kidech o ekologii. Za prvé výrobce byl právě přinucen aby vyrobil pneu s takovou životností jakou máme a za druhé, bavíme se o F1. Na zemi probíhá desítky jiných sérií, kde se pneu během závodu nemění.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Dyzl z Brna

        84.42.189.XXX
        Já bych zase chtěl, aby o výsledku závodu nejvíce rozhodoval jezdec za volantem. Nikdy to sice tak nemůže být, každý prvek který umenšuje roli jezdce se mi prostě s principu nelíbí. Bohužel to dorazilo i do motocyklu, i vrcholná MotoGP začíná být velmi podivná. Když se dívám na závody, mám sice rád pohled na dokonalost megahvězd, ale ještě raději trvalý boj a ne nějaké taktizování, aby vydržely pneu nebo nedošlo palivo.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Ono k tomu za posledních x let někdy došlo, že rozhodoval hlavně jezdec? Nerozhoduje vždy nejprve auto?
          Jak můžou pneu umenšovat roli jezdce, když např. Hamilton jezdí stabilně na špici, zatímco Button se trápí. Chceš tvrdit, že Button dostává horší pneu, neschopné inženýry nebo má sabotované auto? Takže je to v jezdci/týmu nebo není?

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Promiň, ale já to tak nevidím. Nikdo nenutil dravého Alonsa jet pouze na jednu zastávku. Hamilton přezouval dvakrát a podle mne jel v závěru na limitu auta i gum.
      Od začátku sezóny, kdy se přezouvalo 3x - 4x, se po uplynutí 7 GP přezouvá pouze jednou a to povinně. A to se tu na začátku psalo, jak ty gumy nedrží a po pár kolech odejdou. Mluvíme pořád o tom samém bazmeku12 Je fakt, že v počátku to loterie je, ale časem to většina týmů pochopí a dokáže pneumatikám vyhovět a auto upravit tak, aby pneu vydržely i jízdu na limitu. Mně se to takto líbí a jediné co mi vadí, je znečištěná trať mimo ideální stopu, tak že se na těch úlomcích těžko předjíždí. Jinak jsou to výborné závody, jak během kvaldy, tak i samotné GP.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        81.201.60.XXX
        Myslím, že ti uniká fakt, že ty bazmeky mají cituji: "Myslím si, že je to tak těžké, jelikož [provozní] rámec je tak úzký." A podobné tvzení jsem během podledních dvou dní četl od různých lidí.

        Takže stačí, aby se schovalo sluníčko, teplota trati klesne ze 40 na 30 stupňů a v tu chvíli jsou ty, co odvedli dobrou práci pro 40 stupňů, totálně v háji a ty co omylem nastavili na vyšší teplotu, budou za hvězdy. Je to loterie.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Máš částečně pravdu. Auto se nastavuje v sobotu na kvaldu a v neděli by se se stejným nastavením mělo jezdit (alespoň doufám, že tomu tak je). A tak týmy předpokládají a doufají, že se jim předpoklady vyplní. Na druhou stranu nic se v F1 neděje "omylem" (na to tam jde o veliké peníze, pracují tam tisíce špičkových lidí a mají k dispozici nejmodernější techniku). Omyl tam musí být vyloučen.
          Podle mne jde o úhel pohledu. Buď preferuji jistou dávku nevypočitatelnosti a tudíž i nepředvídatelnosti, nebo chci jistotu a výsledky podle vložených peněz. Pak ale se žádné závody nemusí konat. Stačí, aby týmy prokázaly kolik jsou schopni do vývoje nacpat a hned se může vyhlásit vítěz. To už tu také bylo, a jak rád to Bernie měnil, když ztrácel diváky 12 a to i přesto že jistý šampión překonával jeden rekord za druhým.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    Horner vs H. Marko... :-) Dufam, ze sa teraz este nepobiju v garazi, ked sa minuly tyzden Marko "dusoval" ako uz "vsetci" pochopili atdatd...13

    Jaaaj... ci to bolo az po kvalifikacii...?03

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama