DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull: Týmy F1 možná tajemství nových pneumatik letos nerozlousknou
Týmy Formule 1 možná nepřijdou zcela na kloub pneumatikám Pirelli. Spousta stájí z letošních směsí nedokáže dostat maximum v kvalifikaci i v závodě, což podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může trvat klidně až do posledního závodu sezóny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull: Týmy F1 možná tajemství nových pneumatik letos nerozlousknou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
13:34 13.06.2012 194.160.178.XXXAk sa neustále budú meniť,.. ...nielen tvar a receptúry, ba dokonca aj rozmery pneumatík z roka na rok, ako je to zase naplánované na r. 2013 (18"). Na začiatku roku jazdci a tímy nebudú mať zase z čoho vychádzať, lebo v predsezónnych testoch budú podmienky iné ako v závodoch kde budú potom nasadené. Bude to zase len lotéria a nie závodenie, kde jazdci môžu plne preukázať svoju dravosť aj plný potenciál auta. -
Mynona
13:21 13.06.2012 165.72.200.XXXJak na gumy ? Kdysi tu byla konkurence, ale bylo to špatně. Gumy pak rozhodovali o úspěchu či neúspěchu týmu a utráceli se milióny na vývoji. Takže tudy cesta nevedla. Pak byla podmínka jediných gum na GP a zase to bylo špatně, protože každý musel šetřit gumy až do cíle a ne jet na limit. Pak vznikl monopol Bridgestone, což bylo sice spravedlivější, levnější, jezdci mohli jezdit na limitu ale i díky tomu se nedalo předjíždět, protože gumy drželi. Pak přišli Pirelli a udělali z F1 loterii. Je to sice zábavnější i dík proměnlivé výkonnosti gum a různě rychlému opotřebení ale jezdci zase nemohou jezdit na limitu. Podle mě tedy ani tudy cesta nepovede.
Podle mého snad jedině tvrdé a trvanlivé gumy s povinnými třemi zastávkami mohou donutit aby jezdci jezdili v závodě pořád naplno. Jenže pokud bude výkonnost gum cca. stejná tak zase bude těžké předjíždět a při rychlejším průjezdu zatáček bude ještě těžší se držet za soupeřem. Takže k povinným stopům by se musela posílit mechanická přilnavost na úkor aerodynamické. A jako řešení bych navrhl omezit velikost křídel min. o polovinu, zakázat a posílit přítlak na spodku vozu a pak to teprve kombinovat s tvrdými a trvanlivými gumami a dvěma nebo třema povinnými pitstopy. Výrazné omezení aerodynamiky spolu s větším přítlakem na spodku, by dovolilo jezdcům jezdit těsně za sebou, viz GP2 a trvanlivé gumy použitelné na krátkou vzdálenost by pak zrušili to šetření gum. Jezdci by museli jezdit celý závod pořád na limitu a z toho by pramenilo i více jezdeckých chyb. To je snad ta správná cesta. -
Dyzl z Brna
08:53 13.06.2012 84.42.189.XXXBazmekty Mně to přijde jako absurdní divadlo. Tisíce lidí vyvíjí, motory, podvozky, aerodynamiku, rekuperaci energie, maziva, paliva, používají se nejnovější technologie, kosmické materiály. Provoz celého tohoto cirkusu přijde na naprosto šílené peníze. Přitom je nakonec enormní snaha těch nejlepších degradovaná kulatým černým bazmektem který se chová tak nečekaně, že vypne kdy se mu zlíbí.
Naprosto nechápu ty doslova kidy o ekologii a celou tu ekoteroristickou ideologii která se prolíná i sportovními předpisy, když nedokáží předpisem přinutit výrobce, aby dodal pneu pro celý závod i s bohatou reservou. Chápu sice, že by musela být tvrdší s větší životnosti, o něco hůře by byla "přilepená" s trati, závod by ale byl za stejných podmínek také zajímavý a hlavně by to mělo i jistou vazbu na normální provoz, kdy se také nepřezouvá na každou delší jízdu.
Osobně si myslím, kdyby jinak dravý Alonso i další, nemuseli jet eko-rally na životnost gum, závodili by mnohem více a výsledek by se rozhodoval bojem a ne "vypnutím" bazmektů od Pirelli.-
-
-
pajar
10:40 13.06.2012 88.101.65.XXXAle kdepak, přesně ten vývoj o kterým se rozepisujete probíhá za jediným cílem a to, aby jako celek působil harmonicky a šlo z něj vyždímat maximum. To si uvědomujete, ale právě podvozky (a další desítky jiných nastavení ..) se provádí i podle vlastnosti pneumatik a nelze je tedy vytrhnout z kontextu a říct, že jsou bazmek. Všichni mají stejné podmínky!!! a je to tak o těch tisících lidech - jejich práce rozhodně není degradována. A co zákaz tankování - ideální nastavení podvozku pro start závodu a jeho konec se výrazně liší.
Práce všech v továrně byla k ničemu v období, kdy Bridgestone soupeřil s Michelinem. Bez nadsázky to bylo o tom, kdo z nich přivezl lepší pneu. Na každý závod byli jiné směsi, dnes mají po celou sezonu garantované vlastnosti.
Tím, že se po celou sezonu vyrábí stejné pneu jde podle mě ideální stav - závody nerozhodují gumárny, ale právě ty lidi v týmech F1 a to je to co chci. Zmíněné předchozí období by bylo super, kdyby nesoupeřili 2 pneumatikáři, ale klidně 3 - 4 a bylo to jako v motocrosse. Každý z jezdců by si mohl libovolně pro každý závod vybrat, na čem chce startovat.
A o těch kidech o ekologii. Za prvé výrobce byl právě přinucen aby vyrobil pneu s takovou životností jakou máme a za druhé, bavíme se o F1. Na zemi probíhá desítky jiných sérií, kde se pneu během závodu nemění.-
Dyzl z Brna
11:32 13.06.2012 84.42.189.XXXJá bych zase chtěl, aby o výsledku závodu nejvíce rozhodoval jezdec za volantem. Nikdy to sice tak nemůže být, každý prvek který umenšuje roli jezdce se mi prostě s principu nelíbí. Bohužel to dorazilo i do motocyklu, i vrcholná MotoGP začíná být velmi podivná. Když se dívám na závody, mám sice rád pohled na dokonalost megahvězd, ale ještě raději trvalý boj a ne nějaké taktizování, aby vydržely pneu nebo nedošlo palivo.-
Nasir
22:12 13.06.2012 188.175.176.XXXOno k tomu za posledních x let někdy došlo, že rozhodoval hlavně jezdec? Nerozhoduje vždy nejprve auto?
Jak můžou pneu umenšovat roli jezdce, když např. Hamilton jezdí stabilně na špici, zatímco Button se trápí. Chceš tvrdit, že Button dostává horší pneu, neschopné inženýry nebo má sabotované auto? Takže je to v jezdci/týmu nebo není?
-
-
-
odin
16:04 13.06.2012 77.240.96.XXXPromiň, ale já to tak nevidím. Nikdo nenutil dravého Alonsa jet pouze na jednu zastávku. Hamilton přezouval dvakrát a podle mne jel v závěru na limitu auta i gum.
Od začátku sezóny, kdy se přezouvalo 3x - 4x, se po uplynutí 7 GP přezouvá pouze jednou a to povinně. A to se tu na začátku psalo, jak ty gumy nedrží a po pár kolech odejdou. Mluvíme pořád o tom samém bazmeku Je fakt, že v počátku to loterie je, ale časem to většina týmů pochopí a dokáže pneumatikám vyhovět a auto upravit tak, aby pneu vydržely i jízdu na limitu. Mně se to takto líbí a jediné co mi vadí, je znečištěná trať mimo ideální stopu, tak že se na těch úlomcích těžko předjíždí. Jinak jsou to výborné závody, jak během kvaldy, tak i samotné GP.-
McMatej
16:31 13.06.2012 81.201.60.XXXMyslím, že ti uniká fakt, že ty bazmeky mají cituji: "Myslím si, že je to tak těžké, jelikož [provozní] rámec je tak úzký." A podobné tvzení jsem během podledních dvou dní četl od různých lidí.
Takže stačí, aby se schovalo sluníčko, teplota trati klesne ze 40 na 30 stupňů a v tu chvíli jsou ty, co odvedli dobrou práci pro 40 stupňů, totálně v háji a ty co omylem nastavili na vyšší teplotu, budou za hvězdy. Je to loterie.-
odin
17:08 13.06.2012 77.240.96.XXXMáš částečně pravdu. Auto se nastavuje v sobotu na kvaldu a v neděli by se se stejným nastavením mělo jezdit (alespoň doufám, že tomu tak je). A tak týmy předpokládají a doufají, že se jim předpoklady vyplní. Na druhou stranu nic se v F1 neděje "omylem" (na to tam jde o veliké peníze, pracují tam tisíce špičkových lidí a mají k dispozici nejmodernější techniku). Omyl tam musí být vyloučen.
Podle mne jde o úhel pohledu. Buď preferuji jistou dávku nevypočitatelnosti a tudíž i nepředvídatelnosti, nebo chci jistotu a výsledky podle vložených peněz. Pak ale se žádné závody nemusí konat. Stačí, aby týmy prokázaly kolik jsou schopni do vývoje nacpat a hned se může vyhlásit vítěz. To už tu také bylo, a jak rád to Bernie měnil, když ztrácel diváky a to i přesto že jistý šampión překonával jeden rekord za druhým.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek