Prohlášení týmů po kvalifikaci v Kanadě

F1NEWS.CZ, 9. června 2012, 20:24 Google+

Co říkají jezdci a členové jejich týmů po kvalifikaci na VC Kanady v Montrealu?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 10.06. 00:46) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Ohledně auta už máme jistotu a jsme schopni se v kvalifikacích krok po kroku zlepšovat. Jsem naprosto spokojený s výsledkem a koly na konci kvalifikace, protože se mi dařilo neustále se zlepšovat. Máme teď skvělé místo, ale co naplat, důležitější je zítřek. Máme dobrou pozici, osm metrů od Lewise a odtud budeme vyrážet. Zítra má být tepleji, takže bude důležitý start a uvidíme, co zvládneme. Může se stát hodně věcí.

Mark Webber, 4.
Jsem čtvrtým místem překvapen - nebyla to ta nejlepší část kvalifikace, takže jsem vlastně překvapen, že jsem tam, kde jsem. Nebyl jsem moc spokojen s posledními koly především kvůli jistotě v autě a to znamená, že ze sebe nedostanete to nejlepší. Čtvrté místo je dobré. Je to dlouhý závod a jsme tam nahoře. Seb zajel hodně dobré kolo. Auto je dobré a počasí má být zítra na závod také v pořádku.

Christian Horner, šéf týmu
Silný týmový výkon. Sebastian vypadal během kvalifiace hodně konkurenceschopně. Byl nejrychlejší ve svém prvním kole, zlepšil se ve druhé části a nakonec z toho je pole position. Mark měl také dobrou kvalifikaci a bude startovat ze druhé řady. Měli jsme malý problém s jeho povlakem pneumatiky v jeho rychlém kole, ale i napříč tomu odvedl skvělou práci. Startovat z pole a druhé řady je skvělé pro zítřejší závod. 

 

McLaren

Lewis Hamilton, 2.
Se svým kolem jsem spokojený.Vymáčkl jsem z vozu maximum. V Q1 a Q2 jsem se trochu trápil. Nakonec jsem se ale do Q3 dostal.

V porovnání se včerejškem to bylo složitější. Dnešní vyšší teploty ztížily zahřívání pneumatik na ideální teplotu. Jsem ale pořád dost spokojený s první řadou. A v pátek jsme v delších stintech vypadali dobře. Na závod se tedy těším. Pracovali jsme na zlepšení zastávek v boxech a snad se to vyplatí.

Jenson Button, 10.
Před Q3 byl trochu problém s volbou pneumatik. Použitá superměkká směs by mě na lepší než 10. místo stejně nedostala, tak jsem použil novou měkkou. Bylo to složité rozhodnutí, a ve skutečnosti jsme asi neměli vůbec vyjíždět. V Q3 není snadné někoho porazit na tvrdší směsi. Ale žádná superměkká nepoužitá sada už nám nezbyla. 

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis zajel skvělé kolo a bude startovat z přední řady. Jenson ztratil dost času na trati a dnes se musel chytit. Vlastně si v Q3 vedl dobře. Bohužel, aby se tam dostal, spotřeboval všechny sady superměkké směsi. A jet v Q3 na použité sadě pneumatik většinou nepřinese dobrý výsledek. Zajel tedy jediné kolo a zítra bude startovat na tvrdší směsi.

Je to trochu dobrodružná strategie. Ale to se asi v takové situaci očekává. A jak jsme viděli loni, dokázal tu senzačně vyhrát i z chvostu startovního pole. 

 

Ferrari

Fernando Alonso, 3.
Jsem zatím spokojený s tím, jak se to vyvíjí. Auto se ukázalo být konkurenceschopné, a to dokonce na trati, která nám moc nevyhovuje - zejména díky novinkám, které jsme sem přivezli a které fungovali. To mě uklidňuje i do budoucna.

Dobře si pamatuju, kde jsme byli v Austráli a pokud jsme dnes bojovali i pole position, je to známka, že jsme udělali velký pokrok během těch posledních měsíců, zvlášť, když vezmeme v úvahu, že ani ostatní si neváleli šunky.

Jsem také rád za Felipeho, který se také zlepšuje. Na začátku měl smůlu, ale drželi jsme pospolu a teď přicházejí výsledky, což je vzhledem k jeho talentu pochopitelné. Ale i přes to všechno nesmíme zapomínat, že před námi jsou dva jezdci, kteří byli rychlejší, takže se máme ještě stále co zlepšovat i když už můžeme bojovat s nejlepšími.

Kvalifikace byla stresující, protože je to hodně vyrovnané a jen pár desetin vás děli od úspěchu či neúspěchu. Třetina startovního pole je v dobré pozici atakovat během závodu přední příčky, protože tady není kvalifikace tak důležitá jako jinde. Opotřebení pneumatik bude jeden z klíčových faktorů, protože teplota bude hodně odlišná od včerejšího odpoledne.

Závody jsou nepředvídatelne, ale jistě to bude skvělé dát fanouškům na okruhu v Montrealu dobrý výsledek k výročí smrti Gillese Villeneuva. Itálie-Španělsko v Evropském fotbale? Ještě jsme o tom v týmu nemluvili, ale pokud vyhrají, možná už nebudu mít po ruce moc lidí, kteří mi budou chtít vyměnit pneumatiky...

Felipe Massa, 6.
S progresem jsem spokojen. Startovat ze šestého místa je dobrý výsledek. Přesto nemůžu být spokojen s mým posledním kolem. Trochu mi ujela záď a ztratil jsem pár desetin, což možná znamenalo pár míst na startu. Mám potenciál na lepší než šesté místo a proto jsem zklamaný. Ale jsem si teď jistější, protože tým se posouvá kupředu a to je důležité do zbytku sezony.

Zítra budeme muset zvolit dobře strategii. Možnosti jsou buď jedna nebo dvě zastávky bude záležet na tom, jak se budou chovat pneumatiky. Chceme získat pár míst a dovést domů dobrý výsledek. Na své helmě mám jméno Gillese Villeneuva na uctění jeho památky jako jezdce Ferrari. Jsem pyšný na to, že jsem byl schopen vzdát hold ke třicetiletému výročí jeho smrti. I když jsem se teprve narodil, když se ta nehoda stala, vždyj sem byl jeho velkým fanouškem.

Stefano Domenicali,, šéf týmu
Můžeme být s kvalifikací spokojeni, protože byla v letošní sezoně tou nejlepší. Oba jezdci jsou v prvních třech řadách na startu. Jsme zpět v boji i pole position a to je nejdůležitější. Všechna práce a zlepšování auta přináší své ovoce. Je to povzbuzující, když vezeme v potaz, že tato trať testuje maximální rychlost, což byla naše nejslabší stránka.

Udělali jsme krok vpřed, ale stále to není dostatečně tam, kde chceme být. Teď se soustředíme na závod, který vypadá jako nepředvídatelný. Letos už jsme v neděli viděli pár překvapení a nemyslím, že zítra to bude výjimka. Musíme si věřit a pokračovat ve stejném duchu a organizovaností, a to zvlášť s Fernandovou, která dostala z našeho vozu maximum jeho potenciálu už od začátku sezony. 

trio
Nejúspěšnější jezdci kvalifikace v Montrealu (foto: Red Bull)

Mercedes

Nico Rosberg, 5.
Dnešní kvalifikace proběhla dobře a páté místo je v Montrealu dobrý výsledek. Stále můžu doufat v podium. Na naší rychlosti jsme pracovali hodně tvrdě a proto se cítím pozitivně. V závodě bude záležet na pneumatikách a práci s nimi, to bude klíčový faktor. 

Michael Schumacher, 9.
No, takhle jsme si rozhodně kvalifikaci dneska neplánovali. Počítali jsme s dvěma koli v závěrečné části a v tom druhém bojovat a atakovat. Ale na začátku jsme viděli, že to jedno kolo nefungovalo správně. Ale poté jsme na začátku viděli, že to jedno kolo nefungovalo.

Nevím, jak se nám podařilo nestihnout to přes čáru dostatečně brzy, abychom začali druhé kolo, ale když jsem přejel čáru, tým mi řekl, že je pozdě. Rozhodně bychom nezískali pole position, protože jsme nezajížděli časy jako kluci vpředu, ale určitě jsem mohl zajet čas podobný těm z předchozích kol a startovat tak z lepší pozice. Musím to však brát tak, jak to je a atakovat v zítřejším závodě tak, jak jsem to nemohl udělat dnes.

Ross Brawn, šéf týmu
Jak už jsme si letos zvykli, bylo to hodně těsné a správné zahřátí pneumatik byl kritický faktor. V poslední části oba jezdci měli dvě dostupné sady a dokončili jedno měřené kolo na první pokus. Cítili, že pneumatiky nejsou zcela na správné teplotě, a Nico tak druhé kolo zajel agresivněji.

Michael se rozhodl udělat dvě kola, s prvním pomalejším následované rychlým. Pro Nica to fungovalo dobře, ale u Michaela jsme to nedopočítali, protože jsme ztratili čas čekáním na volnou trať. Proto přejel čáru 0,04 desetiny po šachovnicové vlajcce a své finální kolo tak nedokončil. Přesto zajel své maximum v prvním sektoru, než zajel do garáže.

Rozhodně to nebyla kvalifikace, kde bychom plně ukázali potenciál vozu. Ale Nico odvedl dobrou práci po opravě vozu a zmeškání ranního tréninku. Víme, že i z páté a deváté pozice, můžeme mít stále spoustu možností se zlepšit.

 

Lotus

Romain Grosjean, 7.
Rozhodně jsem chtěl více, ale tohle je obtížný okruh na to vše zvládnout a tak rozdílné podmínky mezi včerejškem a dneškem moc nepomohly. Teplo nám sedí více, ale ne o tolik, jak jsme si mysleli. Auto bylo dobré, ale v mém posledním kole to mohlo být lepší, což je škoda.

Ale stejně, dostat se mezi prvních deset je vždy dobré a je to dlouhý závod. Naše auto zvládá pneumatiky a doufám, že to bude zítra k dobru. Když jsem naposledy startoval sedmý, bylo z toho podium, tak snad se to zítra zopakuje!

Kimi Räikkönen, 12.
Je to velké zklamáiní nedostat se ze druhé části, ale měli jsme nějaké problémy s diferenciálem, což znamenalo, že auto nedrželo, jak mělo. A když je to tak těsné a auto nedrží jak byste chtěl, je to obtížné. Ale přesto, včera jsme na dlouhé vzdálenosti neměli problémy, máme možnost vybrat si pneumatiky, a teplo nám bude vyhovovat mnohem více, takže snad dáme všechno dohromady. Počítá se závod, uvidíme, co dokážeme. 

 

Force India

Paul Di Resta, 8.
Myslím, že můžeme být spokojeni. Auto bylo možná schopné lepšího výkonu, ale startovní pozici by to neovivnilo. Zatím se tu ukazujeme jako konkurenceschopní, hlavně při delších jízdách. Bude to dlouhý závod a musíme čekat, co se stane, co udělá počasí a kdo nejlpe porozumí pneumatikám.

Nico Hülkenberg, 13.
Nemyslím si, že třinácté místo odráží naši skutečnou formu. V Q1 jsme vypadali silní, byl jsem spokojený. V Q2 jsem měl ale smůlu, moje kolo zastavila žlutá vlajka, protože přede mnou vyjel jeden Sauber z trati. Pokud bych zajel čisté kolo, mohl jsem být v Q3. Zůstávám ale pozitivní, pole je velmi blízko u sebe. Předjíždět se tu dá, takže nás čeká dobrý závod.

Vijay Mallya, šéf týmu
Přijeli jsme do Kanady a věřili, že máme auto na postup do Q3 a potvrdili to. Jsem si jistý, že tam mohli být oba naši jezdci. Samozřejmě, kvalifikace je jen půl bitvy. Předchozí zkušenost z okruhu Gillese Vileneuva je taková, že závod je vždy plný překvapení. Budeme připravení využít každou šanci, která se naskytne.

 

Sauber

Kamuj Kobajaši, 11.
Dnes to bylo velmi těsné, do Q3 jsem se nedostal o osm tisícin sekundy. V pátek, když bylo chladněji, jsme vypadali silnější. Včera bylo vyvážení auta dobré a nic jsme na něm neměnili. Také moje nejrychejší kolo bylo dobré, bez chyb. Myslím, že jsme mohli být lepší. Ostatní se ale v porovnání s námi zlepšili. Pro závod - pneumatiky vypadají stabilně, toho se nebojím. Předpovídají se vysoké teploty a předjíždět se tu rozhodně dá, na rovince s DRS. Můžeme se těšit na napínavou VC Kanady.

Sergio Pérez, 15.
Kvalifikovat se patnáctý je pro mě zklamání. Místo mezi TOP 10 bylo možné. bohužel, v prvním kole na superměkké směsi jsem probrzdil  zatáčce č. 8. Auto potom hodně vibrovalo, takže jsem těžko trefoal brzdné body. Je zřejmé, že to zítra budu mít těžké, ae mým cílem jsou stále body. 7

Peter Sauber, šéf týmu
Na jednu stranu jsem zklamaný, protože jsme nepostoupili do Q3. Na druhou stranu, je až neuvěřitelné, jak je to těsné. V Q2 by Kamuj jen půl sekundy od prvního Vettela. Oba naši jezdci ukázali už v minulosti, že umí předjíždět, takže se těšíme na zajímavý závod.

 

Toro Rosso

Daniel Ricciardo, 14.
Výsledek není tak špatný, když se podíváte, co jsme zatím předváděli. Čtrnácté místo je asi to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Porazil jsme většinu našich obvyklých soupeřů, ale ze čtrnáctého místa se svět na hlavu nepostaví. Vždycky chceme jezdit lépe. Jsme ale spokojeni se zlepšením našeho vozu. Snad zítra uděláme další posun vpřed.

Jean-Eric Vergne, 20.
Moje malá chybička v tréninku mě stála dost času. V podstatě jsem nezajel čisté kolo. Vždy byl velký provoz, když už jsem se dostal na trať. Navíc, auto se chovalo úplně jinak než včera, na což se nebylo snadné adaptovat. I kdyby mě v kvalifikaci nezdržel provoz, o moc lepší by to nebylo. Co se týče rána, vyjel jsem trochu mimo trať. Tráva byla mokrá, ztratil jsem kontrolu. Mechanici to ale stihli opravit. V závodech máme vždy dobré auto, tak uvidíme, co z toho bude. 

 

Williams

Bruno Senna, 16.
V Q1 to vypadalo slibně, zajel jsem pár slušných kol. Trať se ale vyvíjela a v Q2 jsme neměli dost přilnavosti. Je to frustrující, být takhle vzadu, ale poučili jsme se a jsem si jistý, že v závodě budeme silnější. Auto vypadalo na delší vzdálenosti velmi dobře. 

Pastor Maldonado, 17.
V posledním kole jsem prostě přehnal nájezd přes obrubník a narazil do zdi. Zklamalo mě to, byl jsem v dobrém kole. Dostal bych se do Q3. Auto vypadalo po celý víkend lépe než v kvalifikaci. Závodní formu ale máme dobrou, takže zítra můžeme získat pozice. 

Mark Gillan, hlavní inženýr
Po povedeném dopoledni jsme kvalifikací zklamáni. Nenašli jsme dost výkonu. Musíme to zanayzovat, zjistit příčinu 16. a 17. místa. Zítra máme co dělat, ale na dlouhé vzdálenosti máme dobrou formu.


Caterham

Heikki Kovalainen, 18.
Jsem s dnešním výkonem velmi spokojen. Moje poslední kolo se postupně zlepšovalo, ale udělal jsem malou chybu v poslední šikaně, což mě stálo možná několik desetin. Neovlivnilo to však mou pozici a pravděpodobně jsem z auta dostal vše, co bylo možné.

Včerejší nehoda nás možná vrátila trošku zptáky, ale chlapci odvedli perfektní práci a auto bylo opraveno bez jakýchkoliv následků. Mohl jsem tedy jet na 100% a byl jsem si v autě jistý. Podmínky na trati se hodně změnily oproti včerejšku, takže ve třetím tréninku jsme museli vyřešit nedotáčivost, která vycházela z teplešího počasí, zítra bude ještě tepleji, takže myslím, že budeme mocit bojovat s pár auty před námi. 

Vitalij Petrov, 19.
Nejsem úplně tak šťastný z toho, kde jsme dnes skončili. Ve třetím tréninku bylo auto velmi dobré a byl jsem si jistý, že můžu porazit svého týmového kolegu. Ale změnily se teploty (mezi FP3 a Q) a možná jsme mohli najít něco, co by nám tyto změny pomohlo zvládnout lépe. Ale kromě toho to byl zatím dobrý víkend a vím, že budeme zítra silní, takže doufám, že to bude i dobrý závod a budeme se neustále zlepšovat. 

Mark Smith, technický ředitel
Oba jezdci dnes zajeli velmi dobře, s výsledky můžeme být spokojeni. Heikki byl možná schopen dostat auto ještě o pár desetin výše, ale není moc pravděpodobné, že by odsunul mezi sedm vypadnuvších Ricciardovo Toro Rosso. Nicméně se jim velmi přibližujeme a obě naše auta skončila před Vergnem, což je povzbudivé.

Zítra bude tepleji, a v Bahrajnu i Monaku jsme viděli, že naše auto v teple funguje dobře. Víme, že máme rychlost, která nás může dostat do bojů ve středu pole. Cílem je dostat obě auta přes tento, na trati i v garážích velmi zajímavý, závod, a uvidíme, jak to dopadne.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 21.
Jsem velmi spokojený, za sebe i za tým. v Monaku jsme měli dobrou kvalifikaci a tady je to ještě lepší. Cílem bylo zajet co nejrychejší kolo a povedlo se to - 1:17,4 min. je dobrý čas, ae moho to být ještě lepší. Už jsem se ale nezlepšil. Celý víkend jsme rychlí, měli bychom být dobří i zítra. Na měkké sadě jsme velmi konzistentní. A hlavně i rychlí na rovinkách, takže můžeme i předjíždět. Mysím, že zítra můžeme bojovat s ostatními. Auto je i stabiní při brzdění. Toho musíme využít.

Narain Karthikeyan, 24.
Byla to špatná kvalifikace. Na prní sadě pneumatik jsem se zasek v provozu a pak udělal chybu v poslední zatáčce, která mě stála šest desetin sekundy. Kvalifikace mi letos nejdou. Musím je zlepšit. Máme ale slušné tempo a budeme bojovat s našimi rivaly.

Toni Cuquerella, technický ředitel
Dnes jsme potvrdili pokrok, který jsme zaznamenali včera a který jsme ukázali už v Monte Carlu. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jejich práci. Pedro zajel velmi dobré kolo a Narain mohl také. Oba bez problémů splnili kvalifikační limit. Máme dobré nastavení, a i když bude závod náročný na brzdy, jsme optimističtí. Podle teploty pojedeme na jednu, nebo dvě zastávky.

 

Marussia

Timo Glock, 22.
Nebyla to moc dobrá kvalifikace. Musíme porozumět tomu, proč jsme se na druhé sadě pneumatik nedobrali k žádnému rozumnému času. Neměly takovou přilnavost, jako první set. Druhé kolo bylo rychlejší než první jen z toho důvodu, že v prvním mě v šikaně zbrzdilo jiné auto. Je to škoda, protože pole je opravdu vyrovnané. Musíme se soustředit na zítřek.

Charles Pic, 23.
Jsem spokojený s tím, jak to dnes šlo. Je to vždy složitější, závodit někde, kde jste nikdy předtím nejeli. Spíš jsem si zvykal na trať, než že bych zlepšoval nastavení. Určitě se mohu zlepšit v sektoru 1 a trochu v sektoru 2. Třetí nebyl špatný. Snad zítra oba vozy úspěšně dojedou do cíle.

John Booth, šéf týmu
Bez pochyb to bylo zklamání. I když ale výsledková listina vykazuje náš mírný propad, víme, že v závodech jsme lepší, než v kvalifikaci. Začínáme rozumět tomu, proč se tohle děje, ale zabere to nějaký čas, než to vyřešíme. Zítra dostaneme šanci naše závodní tempo ještě zlepšit.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Kanadě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 10.06.2012 00:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Kvalifikaci ovládl Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud