Davidson: Jezdec musí žít s pocitem strachu ze smrti

BŽ, 21. října 2013, 13:17 Google+

Podle bývalého jezdce Formule 1 jsou dnešní vozy a okruhy příliš bezpečné…

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 22.10. 08:32) Napište svůj názor
Davidson, Anthony

Davidson, Anthony | foto: Super Aguri Formula 1

Sdílejte článek

Anthony Davidson, bývalý jezdec Formule 1 v týmech Minardi, BAR a Super Aguri prožil v červnu 2012 závažnou nehodu v průběhu závodu 24 hodin Le Mans. Tehdy si myslel, že zemře. Vzpomíná si, jak byl klidný a svoje pocity přirovnal k postupně se vypínajícímu počítači. Přesto si myslí, že současný stupeň bezpečnosti v automobilových závodech, zejména ve Formuli 1, povzbuzuje jezdit jezdce nerozvážným způsobem.

Davidson se zamýšlí nad oběma krajními pohledy na věc. Vývoj bezpečnosti na automobilových závodech je ohromující, ale závodění na současném stupni bezpečnosti produkuje generaci pilotů, kteří řídí své vozy jako ve videohře.

„Domnívám se, že pilot musí být potrestán, když udělá chybu,“ vysvětluje britský jezdec. „Víte, co je na motoristickém sportu tak přitažlivé pro diváky, kteří tento sport sledují? Nebezpečí. Piloti musí být hrdiny. Jasně, nikdo nechce vidět nešťastné jezdce a diváky, nebo oběti nehod. Jenom chci, aby jezdci platili určitou cenu za své chyby. Na některých moderních okruzích je zvláštní vidět, jak jezdec vyjede mimo trať a nestane se nic.“

„Některé okruhy jsou příliš bezpečné,“ říká Davidson. „FIA udělala skvělou práci, je působivé pomyslet na to, kolik bylo na okruzích úmrtí v šedesátých a sedmdesátých letech a porovnat to se současností. A dnešní vozy jsou přitom rychlejší. Problém je, že čím je okruh bezpečnější, tím víc pohání piloty jezdit za hranici jejich možností. To je také důvod, proč v současnosti nemyslíme na bezpečnost v budoucnosti. Jezdci si myslí, že můžou zastavit s vozem na rovince, ale myslet si, že vozy jsou super bezpečné a můžou to udělat jen tak, je šílenost. Tímto způsobem se piloti dostanou k nerozvážnému stylu jízdy.“

„Potřebujeme kompromis mezi bezpečností a závoděním, bylo by dobré prohloubit diskusi o této záležitosti. Jestli jsi jezdec, musíš žít s myšlenkou, že jednoho dne můžeš zemřít, jinak tomu, kdo chce jen řídit, postačí videohra.“

Vytisknout

Diskuze: Davidson: Jezdec musí žít s pocitem strachu ze smrti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 22.10.2013 08:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Rekord Ferrari: Zastávka Alonsa v boxech v Japonsku byla kratší než 2 sekundy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud