Přes oběd v Monaku na chvíli zapršelo, ačkoliv dle předpovědi nemělo, a tak odpolední trénink začal na vlhké trati při stále ideální teplotě vzduchu 23 °C a asfaltu 31 °C. Nad městem se však stále držely mraky a týmy očekávaly další přeháňku.
Jaime Alguersuari o důležitosti této části říká: "Druhý trénink je vždy důležitý, zejména proto, že jej týmy využívají k tomu, aby si udělali dobrou představu o vyvážení při různém množství paliva. V Monaku je vždy důležité toho ujet co nejvíce, déšť tedy není dobrou zprávou. Očekává proto, že týmy hned vyrazí na super-měkkých pneumatikách, aby ujely aspoň něco, než se změní počasí."
Kimi Räikkönen krom jednoho instalačního kola celé dopoledne prostál v garáži. Pokračuje jeho problémová sága s řízením, s nímž nebyl v klikatých ulicích vůbec spokojený. Lotus mu proto vyměnil celý systém včetně zavěšení.
Problémy měl ráno i Kovalainen s Caterhamem, kterému mechanici museli vyměnit osmiválec Renault RS-27. Vypadalo to na selhání motoru, ale tým na něj v prohlášení diplomaticky chybu neházel. Agregát již míří po cestě do Viry nedaleko Paříže, kde bude podroben další analýze. Renault Sport F1 slibuje, že zítra zveřejní podrobnosti. Motor měl najeto již přes 2,2 tisíce km, takže to Heikkiho moc bolet nebude, do závodu by už stejně nebyl nasazen. Bíly kouř nesvědčil o přítomnosti oleje, spíše o selhání vodní cesty, uvidíme.
Ve druhém tréninku trápil jezdce déšť (foto: Lotus F1 Team)
Přesně ve 14 hod z boxů ihned vyrazili do akce Kobajaši následovaný svým kolegou Pérezem, vozy Force India a Vergne s Glockem, většinou na použité měkké směsi. Saubery se do toho pustily hned zostra - Pérez: 1:18,800 a Kobajaši 1:17,504 min. Loni byl ve druhém tréninku nejrychlejší Alonso s časem 1:15,123 min.
V úvodu se pořadí na čele rychle střídalo: objevil se tam Button (1:17,095), kterého brzy vystřídal Alonso (1:16,661) - to si Brit nenechal líbit a Ferrari na super-měkkých pneumatikách, které se zahřívají nejsnadněji, znovu přeskočil - 1:15,746 min.
Di Resta rádiem dostává instrukci, aby změnil nastavení otáček na "jedničku" kvůli sběru dat o spotřebě paliva. Ricciardo si v rádiu těžko zvyká na nízkou přilnavost: "Je to jako by se pneumatiky nezakusovaly do asfaltu. Když přidám ve třetí a čtvrté zatáčce, auto je velmi lehké. Jako by ani nos nechtěl zůstat u země."
Po 16 minutách provoz kvůli dešti zcela ustal. Hamilton se rozjel na super-měkké směsi k rychlému kolu, nakonec se však musel stáhnout.
Na hladké pneumatiky bylo podle Ferrari mokro moc, na mokré zas málo. Mechanici proto nepřízně počasí využívají a ladí Alonsovo přední zavěšení. Na čele se drží Button, za ním ve výsledkové listině figuruje Grosjean (+ 0,392), Massa (+ 0,856) a Alonso (+ 0,915 sec).
Petrov se v přestávce mezi přeháňkami chystá na kratší jízdu s nižším množstvím paliva, aby stanovil základ na super-měkkých gumách. Akce jsme se dočkali až po 35 min. Hülkenberg se díky času 1:17,800 na super-měkkých posunul na 14. příčku.
Po 10 min jízd však znovu začalo pršet. Sauber mezitím měnil podlahu na Kobajašiho vozu kvůli srovnávání aerodynamických dat.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Button 1:15,746 min
2. Grosjean + 0,392 sec
3. Massa + 0,856
4. Alonso + 0,915
5. Maldonado + 1,074
6. Rosberg + 1,275
7. Webber + 1,402
8. Kobajaši + 1,407
9. Schumacher + 1,547
10. Vettel + 1,557
11. Hamilton + 1,629
Dráha byla mokrá a nikdo moc nechtěl riskovat nějakou havárii. Sportovní ředitel Force India Andy Stevenson říká: "Tyto podmínky jsou pro nás hodně těžké. Trať je příliš mokrá na nějaké konstruktivní ježdění, ale není dost mokrá pro nasazení přechodných pneumatik. V této fázi si přeji, aby pršelo více, protože na víkend je předpovídáno více deště, takže by si piloti mohli vyzkoušet tyto podmínky."
Krásná monacká klasika (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Po 50 min se vydal sám na dráhu Kobajaši na přechodných pneumatikách a s novou podlahou. Déšť však sílil, a tak po jednom kole opět zmizel v garáži. Po chvíli vyrazili oba vozy Toro Rosso.
Petrov je dotazován, zda by chtěl posunout vyvážení brzd o 2 stupně dopředu, pokud by nebral v úvahu blokování kol v 5. a 6. zatáčce, kde je to normální. O chvíli později však Rus žádá 3 kliky zpět, aby kompenzoval 50% sílu mapy KERSu.
Ricciardo stále bojuje s nedotáčivostí na vjezdu do zatáček a chce přidat 2 otáčky na předním křídle - od začátku to už je celkem 6 otáček.
Po 65 min se přeci jen osmělilo více pilotů, na intermediálkách kroužili Grosjean, Maldonado, Senna, Räikkönen, Webber či Glock, časy se však pohybují mezi 95 - 100 vteřinami na kolo. Maldonado chybuje dvakrát po sobě v Mirabeau: musí volit únikovou cestu a za použití zpátečky a asistence komisařů se vrací bez poškození na dráhu.
Problémy zde má také Pérez, samozřejmě Massa a 4 před koncem zde definitivně parkuje i Kovalainen, protože ma pokaženou zpátečku. Ve vlásence kolem Grand Hotelu se objevuje suchá stopa, ale to je na hladké pneumatiky již pozdě.
Z nejrychlejšího času se tedy nakonec těšil Button, 4 desetiny scházely Grosjeanovi a pod 1 sec se dostala ještě obě Ferrari. Jízdy za mokra však pro piloty byly velmi užitečné - dle meteorologů během víkendu ještě bude pršet, bude tedy důležité vědět, jak hodně na to budou moci za takových podmínek v kvalifikaci či v závodě tlačit.
Počty ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a ve čtvrtek celkem (vpravo)
Nejrychlejší muž odpoledního tréninku hodnotí: "Tentokrát jsme toho ve čtvtek v Monaku moc nenajezdili, snad to bude v sobotu lepší."
Maximální rychlosti: 1. Ricciardo - 282 km/hod; 2. Petrov - 280; 3. Hamilton - 279; 4. Button - 279; 5. Webber - 278; 6. Di Resta - 278.
Fotografie z dnešních tréninků si už můžete prohlížet zde.
Přehled všech časů: zde (pdf).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:15,746 |
2. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,392 |
3. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,856 |
4. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,915 |
5. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,074 |
6. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,275 |
7. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,402 |
8. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,407 |
9. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,547 |
10. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,557 |
11. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,629 |
12. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,649 |
13. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,909 |
14. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,054 |
15. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,505 |
16. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 2,694 |
17. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,776 |
18. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 3,062 |
19. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 3,521 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,563 |
21. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 4,283 |
22. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,494 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,885 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,140 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ