Caterham vlastní tunel neplánuje, proč udělá pokrok až v poslední třetině sezóny?

Petr Hlawiczka, 23. května 2012, 06:50 Google+

Caterham čeká v létě stěhování do zlatého údolí motosportu v Británii - do bývalé základny Arrowsu v Leafieldu. Aby dělal pokroky, bude nabírat další odborníky, zlepšovat práci s CFD i v aerodynamickém tunelu. Svůj vlastní zatím neplánuje, dobře však ví, v jaké je situaci a co potřebuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Caterham

Caterham | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

"Souvisí to s náklady... momentálně je pro nás tunel Williamsu velmi dobrý, funguje správně, a když budeme v Leafieldu, bude celkem výhodný," vysvětluje technický ředitel Caterhamu Mark Smith.

"Snažíme se dělat, co můžeme, ale jednou z komplikací je momentálně fakt, že jsme menším týmem, takže jsme omezeni v tom, co můžeme udělat. Je to opravdu výzva. Všichni vyvíjíme vylepšení, takže každý týden přidáme jeden či dva body na výkonnostní model v tunelu. Větší týmy ale mají více lidí, větší zdroje, takže každý týden jich přidají více.

To  je věc, která pokrok ohromně ztěžuje. Samozřejmě jsme omezení v nástrojích, které používáme. Zlepšujeme je, obzvlášť CFD, které bude dobré počátkem příštího roku."

Nabírání klíčových lidí, jako například nedávno Johna Ileyho se zkušenostmi z Ferrari či z McLarenu, je klíčovou součástí plánu pro další pokroky. V novém působišti bude získávání odborníku snazší: "Stále jsme v mnoha ohledech malým týmem - není to jen o penězích, které nám chybí. Musíme získat ještě pár dalších lidí, abychom se dostali tam, kam chceme. A to hlavně na poli aerodynamiky."

duxford
Caterham minulý týden ověřoval korelaci dat a některé nové díly na letišti v Duxfordu
(foto: Caterham F1 Team)

"Týká se to jak oblasti CFD, tak i normální aerodynamiky. S těmi lidmi zatím stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli, nejsme tam ani s CFD nástroji," pokračuje technický ředitel Caterhamu, který uznává, že budou muset ujít ještě kus cesty, než dokážou z CFD dostávat maximum.

"Začínáme s velkým vývojovým programem, který je velkým krokem vpřed z pohledu našich schopností v prostředí CFD. Věřím, že se v tomto zlepšíme natolik, že se dostaneme doprostřed pole a budeme CFD efektivně využívat sedm dní v týdnu. Nepoužíváme ho zatím sedm dní v týdnu, ale později v této sezóně už budeme.

"Myslím, že až do přestávky v srpnu budeme celkem pomalí, pak ale opravdu věřím, že se zvedneme a budeme mít silnější auto, obzvlášť v poslední třetině sezóny. Budeme v dobré pozici a doufám, že získáme body," vysvětluje Smith.

kovalainen
Heikki Kovalainen při testech v Mugellu
(foto: Caterham F1 Team)

Nakolik v Caterhamu věří, že konečně dosáhnout potřebného pokroku? "Opravdu tomu věříme. Momentálně jsme tam, kde jsme, ale nemyslím si, že byste [v týmu] našli lidi, kteří by tím byli příliš deprimováni. Podle mě panuje obecné přesvědčení, že dosáhneme pokroku.

Já mám vysoké naděje. Má očekávání jsou stejná, jako kohokoliv jiného - zakončit sezónu v silnější pozici, než jsme ji začali, a přenést to do roku 2013. Nesmíme být v této mezeře mezi dvěma novými týmy a středem pole, musíme se na počátku příští sezóny dostat na chvost středu pole, abychom jim mohli začít stoupat," dodává Smith.

Vytisknout

Diskuze: Caterham vlastní tunel neplánuje, proč udělá pokrok až v poslední třetině sezóny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn, Ross

Brawn v Monaku už nechybí, zastává se Schumachera: Letos bude na pódiu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud