Räikkönen bagatelizuje význam pneumatik: Větší vliv na závodění má zákaz tankování

Petr Hlawiczka, 17. května 2012, 06:10 Google+

Podle Kimiho Räikkönena se vlivu pneumatik na závodění přisuzuje příliš velký význam. Obrovskou roli v neustálé změnu pořadí má podle něj zákaz tankování.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 18.05. 10:45) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Kvůli větší vyrovnanosti letošního pole Formule 1 mají pneumatiky větší vliv na závodění. Pirelli proto občas čelí kritice z toho, že jejich pneumatiky ovlivňují výsledky přespříliš.

Podle Räikkönena však Pirelli nemůže být označováno jako klíčový prvek - svou významnou roli v tom podle něj sehrává také zákaz tankování během závodů, který byl stanoven před sezónou 2010.

"Nemyslím si, že by se kvůli tomu změnila povaha F1. Dochází k tomu kvůli množství paliva v nádrži. Podle mě bychom neměli tolik problémů s těmito pneumatikami, kdybychom závodili s 50 či 60 kg na startu," uvádí jezdec Lotusu na adresu Pirelli pro Turun Sanomat.

"Když jsme kdysi měli méně paliva, tak jsme obvykle stavěli každých 20 kol. Myslím, že situace by byla stejná s Micheliny či Bridgestony, pokud bychom jezdili s takovým množstvím paliva jako nyní.

Tyto pneumatiky jsou v kvalifikaci dobré: mají dobrou přilnavost a celkově to jsou dobré pneumatiky," dodává Räikkönen.

raikkonen
Kimi Räikkönen v Bahrajnu, kde projel cílem jako druhý za vítězným Sebastianem Vettelem
(foto: Lotus F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Räikkönen bagatelizuje význam pneumatik: Větší vliv na závodění má zákaz tankování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 18.05.2012 10:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ferrari zůstává vůči Massovi loajální. Nevylučuje, že si ho ponechá i pro rok…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud