Brit byl v sobotu kvůli zastavení na dráze v důsledku nedostatku paliva po kvalifikaci vyloučený, a proto v neděli startoval až z posledního místa za vozy HRT. Přesto se propracoval na konečné osmé místo, za což vděčí strategii dvou zastávek, kterou v Barceloně zvládl jako jediný ze všech pilotů.
"Lewis byl výjimečný. Po fantastickém výkonu v kvalifikaci a nepochybně zklamání a šoku, který přišel po ní, jsem na něj tak hrdý!" chválí svého svěřence Whitmarsh.
"Věděli jsme, že budeme muset provést něco ve stylu dvou zastávek, zároveň jsme si uvědomovali, jak těžké to bude. Lewis si proto od počátku musel hledět pneumatik. A on přitom bývá často kritizovaný a nazýván jako závodník, který nedokáže přemýšlet a dávat si na pneumatiky pozor.
Odvedl výjimečnou práci. Aby na jedné sadě pneumatik ujel 31 kol a měl možnost předjet Rosberga, kdyby byl závod o dalších 100 m delší, na to musel závodit, makat, předjíždět, být asertivní a agresivní v ty správné okamžiky. Dokázal, že to na to má a dostal se na body."
Lewis Hamilton ve Španělsku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Samozřejmě si z víkendu odvážíme určitá negativa a zklamání. Když musíte závodit z konce startovního roštu, je to opravdu, opravdu těžké - takže se musíme poučit, zlepšit se a odvádět lepší práci.
Zároveň z toho můžeme vyvodit i určitá pozitiva. Auto je rychlé, Lewis prokázal úroveň vyzrálosti, rozhodnosti a kontroly - to vše navíc k jeho rychlosti a talentu, o němž jsme věděli.
Odjíždíme se ztrátou osmi bodů na vedení v šampionátu jezdců a jedenáct bodů v šampionátu konstruktérů. Za dva týdny snad budeme vést v obou. Takový je letos šampionát," uzavírá Whitmarsh pro Autosport.