Nejčerstvější poznatky Lotusu z Barcelony: Tvrdá směs paradoxně rychlejší než měkká

Petr Hlawiczka, 15. května 2012, 06:20 Google+

Prvních pět závodů je za námi. Týmy se stále snaží přijít na kloub novým pneumatikám Pirelli a zlepšit svou práci s nimi. Jaké poznatky si odnáši z dějiště posledního závodu - z Barcelony - tým Lotus?

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 21.05. 09:50) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Umístění na bedně, dvě nejrychlejší kola a 27 bodů - to není špatný výsledek po jediném závodě, obzvlášť v tak vyrovnané sezóně, jakou Formule 1 už dlouho nepamatuje. Pro Lotus o to povzbudivější kvůli tomu, že jeho inženýři byli navíc spíše zklamáni - podle nich mohli dosáhnout ještě více.

V továrně v Enstone panuje dobrá nálada. Lotus věří, že v této sezóně může nejen získávat body, ale také umístění na pódiu a vítězství. Vůz E20 podává konzistentní výkony a dokázal, že je rychlým vozem, který na to má. Jeho piloti - Romain Grosjean a Kimi Räikkönen - ukazují, že z něj dokáží ždímat potřebnou rychlost.

Tréninky
V pátečních trénincích jsme tyto vozy neviděli na špici výsledků, ale série simulačních jízd jasně ukázala, že je E20ka v závodním režimu - což je tím nejdůležitějším faktorem - velmi konkurenceschopná.

romain
Grosjean v Barceloně před Schumacherem, Vettelem a Buttonem (foto: Lotus F1 Team)

Podobný obrázek jsme mohli sledovat během Kimiho jízd také v sobotním tréninku a důvěra týmu ve velmi dobrý výsledek rostla. Přestože si Fin stěžoval v určitých místech na nedotáčivost, vůz vykazoval minimálně stejnou stabilitu, jako stroje ostatních soupeřů, které se potýkaly s podobnými problémy.

Kaňkou byl jen problém s tlakem paliva u Grosjeana, který ho zastavil dříve, než mohl pořádně začít. Mechanici jej naštěstí před kvalifikací stihli vyřešit. Odvedli solidní práci na voze, který je letos jinak velmi spolehlivý.

Kvalifikace
V sobotu odpoledne se opět objevily pozitivní příznaky velmi dobré výkonnosti vozu. Ačkoliv Lotus zdaleka neohrozil nejrychlejší kolo Lewise Hamiltona, Kimi i Romain bojovali o pozice na čele, byť oba přiznali drobné chyby (v zatáčce č. 8, resp. č. 9), což je zřejmě stálo lepší pozice.

Francouz překonal svého zkušenějšího týmového kolegu a vybojoval čtvrté místo, po penalizaci McLarenu se Lotusy posunuly dokonce na třetí a na čtvrté místo na roštu.

kimi
Lotus letos podává konzistentně dobré výkony, v šampiontátu nasbíral o 21 bodů více než Ferrari
a je zatím třetí (foto: Lotus F1 Team)

Závod
V hlavní části víkendu opět sehrála svou velkou roli změna teplot. Lotus během úvodní části sezóny přišel na to, že E20 funguje nejlépe za teplejších podmínek - a tento trend se znovu potvrdil tentokrát v Barceloně. Nejlépe to bylo vidět na samotném počátku Velké ceny Španělska.

Teplota oproti pátečnímu a sobotnímu horku poklesla a piloti v úvodu nedokázali držet tempo s vedoucím duem: s Alonsem a s Maldonadem. Jak ale závod pokračoval a teploty rostly, zlepšovala se i výkonost monopostu E20: Romain s ním 13 kol před koncem zajel nejlepší kolo závodu - o dokonce o více než 1,1 sec rychleji než kterýkoliv jiný vůz konkurence - a to navíc s chybějící částí bočnice jeho předního křídla.


Grosjean zajel nejrychlejší závodu i s poškozeným předním křídlem
- ve výřezu vlevo nahoře pro srovnání nepoškozená část (foto: Lotus F1 Team)

Jako špatné se ukázalo nasadit do druhého stintu na rozdíl od většiny přímých soupeřů měkkou směs - ta se totiž překvapivě ukázala být pomalejší než tvrdá. Ano, je to nelogické, nicméně to týmu poskytlo další cenné informace pro příští závody. Potvrdí Lotus pravidlo letošní překvapivě se vyvíjející sezóny a stane se dalším odlišným vítězem následující Velké ceny Monaka?

Vytisknout

Diskuze: Nejčerstvější poznatky Lotusu z Barcelony: Tvrdá směs paradoxně rychlejší než měkká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 21.05.2012 09:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Zvoní Massovi u Ferrari hrana?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud