Časy v sektorech a rychlosti: McLaren s nejefektivnější aerodynamikou

Petr Hlawiczka, 12. května 2012, 22:05 Google+

KVALIFIKACE, BARCELONA - PŘEHLED ČASŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ V SEKTORECH; Celkové časy na kolo již známe, jak si ale vedli piloti v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Udělejte si lepší obrázek o formě jednotlivých vozů v následujícím přehledu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Nejprve se podívejme na konfiguraci katalánského okruhu. Na konci dlouhé startovní/cílové rovinky před brzděním do první zatáčky se nachází čidlo měřící maximální rychlosti (tzv. speed trap). Další tři čidla se nacházejí vždy přesně na pomezí jednotlivých sektorů.

První, který obsahuje dlouhou rovinku, středně rychlou šikanu a velmi rychlou třetí zatáčku, končí před zatáčkou č. 4, druhý na rovince před 10. zákrutou a třetí technický úsek s pomalými zatáčkami (č. 10 se projíždí rychlostí pouze 75 km/hod) na dlouhé hlavní rovince kousek za cílovou čárou.


Mapka okruhu (zdroj: FIA)

Hamilton dnes podával parádní výkony a ve svém posledním kole dal dohromady všechny své rekordní sektory. totéž se z první desítky podařilo Alonsovi, Vettelovi a Schumacherovi.

V prvním sektoru si velmi dobře vedl také Räikkönen, překvapivě špatně však Vettel. V posledním zajel výborně Alonso a rychlejší než McLaren zde byl dokonce Maldonadův Williams. Hamilton byl bezkonkurenční ve druhém sektoru, kde všichni ztráceli kolem 2 desetin.

U Caterhamu je dobře vidět jak hluboko v území nikoho se pohybují, resp. kolik jim stále schází stáhnout na týmy středu pole.


Tabulka č. 1 - Přehled časů v sektorech (v sec)

Na rovinkách dnes byly nejrychlejší Lotusy, McLaren na ně na speed trapu ztrácel kolem 5 km/hod, na pomezí jednotlivých sektorů si však vedl lépe: na konci prvního po výjezdu z táhlé zatáčky byl pouze Jenson, který se zde potýkal s masivní nedotáčivostí, pomalejší než Romain, ale rychlejší než Kimi.

Na konci krátké rovinky po rychlé deváté zatáčce byly rychlejší oba McLareny - Jenson výrazněji, projel jí lépe. A po výjezdu z poslední zatáčky byly McLareny také rychlejší - to vše svědčí o efektivnější aerodynamice a vyšším přítlaku vozu MP4-27.

Lotus se před letošní sezónou zaměřil na optimalizaci chlazení a silnou stránkou monopostu E20 je interní aerodynamika, z čehož pramení nízký odpor a vysoké maximální rychlosti na konci rovinek. K nízkému odporu, ale také nižší generaci přítlaku, pomáhá konfigurace štíhlá zadní část s výfuky v horní části.

Je zajímavé si povšimnout, jak se zlepšuje Ferrari na rovinkách, což patří k jejich slabinám. Alonso na konci cílové rovinky ztrácel 7,7 km/hod za nejrychlejším vozem, 2,7 km/hod na Buttonův McLaren.


Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí (v km/hod)

Vytisknout

Diskuze: Časy v sektorech a rychlosti: McLaren s nejefektivnější aerodynamikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Maldonado bude poprvé v životě startovat z prvního místa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud