DISKUZE K ČLÁNKU Haug s Schumacherovou kritikou pneumatik Pirelli nesouhlasí

Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug nesouhlasí s kritikou, kterou Michael Schumacher po závodě v Bahrajnu uvedl na adresu pneumatik Pirelli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Haug s Schumacherovou kritikou pneumatik Pirelli nesouhlasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 26.04.2012 22:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovali 2 lidé) 25.04.2012 17:36
"Doba aut vlnících se v rukou virtuozů… »
» virtual (Hlasoval 1 člověk) 25.04.2012 17:37
ups - dost jezdců mělo... »
» virtual (Hlasoval 1 člověk) 26.04.2012 10:21
To byla krásná doba a skvělé výkony, snad jen… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

virtual

virtual

91.197.117.XXX
Já bych neházel flintu do žita, ty úpravy co zmiňuju, neznamenají nějaký radikální směr (dnes už se opravdu nejede vrátit 20-30 let zpět), záleží na "politické vůli". Trochu mi to připomíná začátky ABS, spousta lidí říkala nikdy a dnes si (pro běžné použití) kupují auta s ABS, ESP a třeba i automatem...
BTW Ty hnusné nosy bude chtít FIA určitě nějak ošetřit, tak větší změny k lepšímu můžou přijít brzy. Uvidíme a zatím to snad bude pokračovat jako uplynulé závody letošní sezóny.11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

92.62.224.XXX
"I love this car, I love it!" [odkaz na stránku] 01

Míň aera, to by bylo něco! Leč máme rok 2012. Ta doba už se prostě nevrátí i kdyby FIA vymýšlela s pravidly bůhvíco. Aerodynamika za tu dobu tak strašlivě pokročila... Ty znalosti nikdo konstruktérům z hlavy nevymaže a kdyby FIA pevně stanovila tvary odpovídající aerodynamice z před pětadvaceti lety, už by to nebyla F1, jenom další mistrovství unifikovaných vozů. Prostě musíme brát, co máme, a těšit se z toho, že je v závodech aspoň na co koukat. Jenže tohle prostě někteří nepochopí...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

ja

178.41.124.XXX
Ja to rozumiem veľmi dobre, chcel som len povedať, že Mišo vôbec nedokáže zájsť ani jedno najrýchlejšie kolo v závode ako jeho súperi a závod ešte aj dokážu vyhrať. Veď keď krúžim v polovici štartového poľa a mám minútovu stratu tak to aspom skúsim aj keby som mal ísť do boxov aj po piatich kolách, lebo nemám čo stratiť: Je úplne jedno či skon čím 11 alebo 16 ale ukážem svojím fanúšikom, že viem byť rýchly aj v závodoch. Toto Mišo nedokázal, lebo jeho spôsob jazdenia a nastavenie auta nevyhovuje dnešným pneumatikám. Ak niečo na tomto nezmení a nepochopí pneumatiky, tak v jeho prípade nadmernej degradácii pneumatík nezabráni a nikdy nebude podávať adekvátne výkony.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

91.197.117.XXX
To byla krásná doba a skvělé výkony, snad jen bezpečnost pilotů mohla být lepší. Když vidím a slyším práci pilota (bez mačkání spousty tlačítek na volantu, šahání někam k levému kolenu na rovinkách apod.), připomíná mi to řidičskou nirvánu... 11

Já to spíš myslel tak, že je nyní opravdu velká skupina silných pilotů a s poupravenou technikou (např. víc koní, míň aera, pneu co vydrží jet hranu atd.) by dokázali předvést velké divadlo...

BTW Lewise jsem někde (Top Gear?) viděl jet se Sennovým McLarenem, ale spíš v propagačním módu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

165.72.200.XXX
Jenže kdyby zajel jedno kolo na hraně, tak další pět kol zajede o čtvrt minuty pomaleji. Je vidět, že si vůbec nepochopil o co tu vlastně jde a co vlastně obnáší degradace pneumatik. Nejde totiž o to, že se ti gumy "ojíždějí", ale hlavně se ničí. Navíc při jízdě na hraně je nejspíš i přehřeješ a jakmile je guma mimo ideální okno, tak prostě nemá grip a pak jedeš jako Kimi na konci Sepangu.

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

92.62.224.XXX
No, já mluvil o autech ("doba aut"). Michael, Lewis nebo třeba Kimi by nepochybně dokázali s takovým FW11, 98T nebo MP4/4 také hezky zatancovat. 11

Kdy naposled jezdil někdo třeba takhle? [odkaz na stránku] Projet podobně část zatáčky řízeným smykem s dnešními auty? Ani s Davidem všude vychvalovanými tvrdými, ultratrvanlivými Bridžkami. 07

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

ja

178.41.124.XXX
Všetci určite nejazdia pod limitom auta a ani svojim, lebo zo seba a ani z auta nedokážu vytiahnuť viac , aby to neako extrémne ublížilo pneumatikám.
Mišovu kritiku by som bral, keby aspom jeden stint aspom 5 kôl zajazdil na limite auta a v ňom zaznamenal aspom jedno najrýchlejšie kolo pretekov, ale on také nič za 2,5 roka nedokázal len sa spokojne vozí v strede poľa a potom mu to pripadá ako keby sa vozil za safety carom, a je tomu tak len pre to, že ešte stále nepochopil pneumatiky . Ale on nepochopil,že F1 nie je o ňom a že sa mu už nikto nebude prispôsobovať, ale prispôsobiť sa musí on novým výzvam a daným podmienkám. Nepochopil ,že kto to zvládne najlepšie ten vyhrá a o tom je tento ročník a teda nviem, či si vôbec postreho, že F1 nabrala úplne iný smer.

+ 2 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

91.197.117.XXX
ups - dost jezdců mělo...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

91.197.117.XXX
"Doba aut vlnících se v rukou virtuozů jako byli Senna nebo Villeneuve senior je tak jako tak pryč a samotné pneumatiky za to nemohou." - už jsme debatovali na stejné téma jinde, tak Tě můj názor nepřekvapí. Vlastně souhlasím s oběma částmi věty, jen si myslím, že by to vč. pneu šlo udělat aspoň trochu líp. Mám za to, že poměrně dost jezdců v dnešním poli by na předvádění špičkových výkonů měla...můžeme se jen dohadovat, co by předvedli (třeba nic) Kimi v Bahrajnu nebo Jenson v Číně, kdyby se nebáli o pneumatiky.

"zatím jde o nejnapínavější závody i sezónu za pěkně dlouhou dobu" - zde plně souhlasím.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mynona

165.72.200.XXX
Vůbec se Schumimu nedivím Chceš-li jet rychleji neboli jinak řečeno na hraně, pak daleko na gumách nedojedeš. Závod tedy není o tom, kdo dokáže jet rychleji, ale jak daleko na jedněch gumách dojedeš. Kdysi to sice taky bylo ale v daleko menší míře. Gumy i při jízdě na hraně vydrželi poměrně dlouho, takže buď si musel šetřit gumy a jet třeba na jeden pit, nebo na to šlapat a jet na na dvě nebo tři zastávky. Jenže dneska by si musel při jízdě na hraně do boxu každých pět kol, možná ještě méně a to se nemůže vyplatit. A je to vidět i v TV jak jezdci jedou hlavně v rychlejších zatáčkách neskutečně opatrně, např. v té rychlé levotočivé zatáčce do kopce. Když to porovnám s minulostí tak je to nebe a dudy. Schumimu je také jasné, že pokud by byly trvanlivější gumy, tak nepojede rychle jenom on, ale prostě by se závodilo v tom, kdo je rychlejší a ne úspornější. I Hamilton se učí jezdit konzistentně a úsporně protože ví, že rychlost mu je na otrhaných gumách na dvě věci.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

90.179.165.XXX
1.) Všichni musí jezdit pod limitem != všichni musí jezdit pořád pod limitem.
2.) Jestli jezdci jezdí naplno, nebo ne, je problém jezdců, ne diváků. Kdo chce vidět borce jezdící hranu proti časomíře, může koukat na Rally. Doba aut vlnících se v rukou virtuozů jako byli Senna nebo Villeneuve senior je tak jako tak pryč a samotné pneumatiky za to nemohou.

Když bude na výběr mezi procesím jezdícím proti stopkám bez výměny pozice půldruhé hodiny jedno rychlé kolo za druhým a závodem, ve kterém se v každém kole bojuje o pozici kolo na kolo, drtivá většina si vybere druhou možnost a jestli piloti jezdí na krev, nebo šetrně, jim bude víceméně jedno. Hlavně, že je na co koukat.

Nemusí se ti to líbit, na to máš plné právo, ale letošní sezóna má mnohem blíž ke druhé možnosti a je to tak dobře. Ano, určitě to není ideální, možná tím trpí sportovní hodnota F1, ale zatím jde o nejnapínavější závody i sezónu za pěkně dlouhou dobu.

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rogih

109.107.208.XXX
K Schumiho chování: on je 100% profík a tak kolem sebe nekope... ale rozdává úsměvy. Ví, že každý jeho kyselý ksicht média roznasou jako senzaci.
K těm vynikajícím závodům: promiňte, mě to ze všeho nejvíc připomíná ruletu, ta je taky vzrůšo.... 05 , ale tohle vzrůšo není moje parketa... a myslím, že motorsport je o něčem jiném. Skuste kouknout na SBK, tam to funguje líp! 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

92.62.224.XXX
Kdys ji řídil ty? 03

Všimni si, že Norbert nevyvrací Michaelovo tvrzení, nehodnotí chování vozu nebo způsob jízdy, ale vliv pneumatik na závody, který je i přes viceméně ojedinělé výkřiky nespokojenosti jednoznačně úspěchem. Než začneš kritizovat něčí výroky, aspoň si je přečti. 18

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

David

178.22.116.XXX
Ale máš pravdu že je to stejné pro všechny. Každý musí jezdit pod svým limitem a hlavně pod limitem vozu.

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

David

178.22.116.XXX
Anderson Nechci rýpat do tohoto pána protože v mnoha věcech s ním souhlasím, ale kdy řídil formuli 1 s pneumatikami Pirelli že chce rozdávat rozumy? Nemá ani milimetr zkušeností s řízením vozu na těchto pneu, takže to jeho vyjádření na stranu Schumiho je jen jeho osobní dojem nic víc.

+ 6 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

David

178.22.116.XXX
všichni musí jezdit pod svým limitem a hlavně pod limitem vozu, aby udržoval pneumatiky

naopak v tohle vyjádření mluví za vše. A zkus se podívat i na jiné weby kde nejen Schumi ale i jiní jezdci říkají defakto totéž.

+ 8 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

92.62.224.XXX
Norbert má pravdu. 01 "... všichni musí jezdit pod svým limitem a hlavně pod limitem vozu, aby udržoval pneumatiky"
To ale platí jenom při přehřívání, se kterým se Mercedes snad mimo Číny pořád potýká. Když má ale někdo problém pneumatiky zahřát, tak jezdí na 100 % a ještě je to málo, takže mi v tomto bodě přijde Michaelovo tvrzení poněkud liché.

Přehřívání pneumatik musely týmy F1 řešit už v dobách, kdy Michael honil motokáru a snil o tom, že bude jednou velkým závodníkem. Současné Pirellky mají proti těm dobám o dost větší rozdíl výkonnosti mimo ideální teplotní rámec, který je navíc mnohem užší. Ale principiálně nejde v F1 o nic nového. Dnes jenom musí být týmy v práci s pneumatikami mnohem preciznější než dřív.

Norbert trefil hřebíček na hlavičku, že je to stejné pro všechny. Michaelovi se stýská po dobách, kdy jezdil s nejlepším autem, kterému byly pneumatiky šité na míru, takže mohli jako jedni z mála (možná dokonce jako jediní) závodit bez kompromisů. Ostatní to tehdy tak růžové neměli, což vyplývá i z Andersonova vyjádření. [odkaz na stránku]

+ 7 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama