Nejdůležitější část vozu? Pneumatiky, až po nich aerodynamika, tvrdí Williams

Petr Hlawiczka, 19. dubna 2012, 06:20 Google+

Zvládat práci s pneumatikami - to je podle hlavního inženýra Marka Gillana v letošní sezóně klíčové pro výborné výkony na dráze, důležitější než kdy dříve.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.04. 12:50) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Základem je management pneumatik. Pneumatiky jsou částí vozu číslo jedna, po nich následuje aerodynamika a motor. Ale porozumění pneumatikám a jejich zvládání je klíčové pro zvyšování závodní výkonnosti. Kvalifikační také, ale obzvlášť té závodní," popisuje pro Autosport Gillan.

"Aerodynamika je stále klíčovou oblastí a její lepší výkonnost a efektivita snižuje časy na kolo, pokud nenarušíte rovnováhu pneumatik, což vždy hraje roli. Vždy na ní záleželo, ale letos se zdá, že rozhoduje zejména vyvážení mezi těmito dvěma věcmi. Ne pouze na aerodynamice, ale na celkovém mechanickém vyvážení," pokračuje hlavní inženýr Williamsu.

Podle něj nalezení správné rovnováhy mezi využíváním pneumatik v kvalifikaci a v závodě je klíčovým prvkem, na jehož vylepšení Williams stále usilovně pracuje: "Potřebujete nalézt tu správnou vyrovnanost, jedná se o stále důležitější úkon. Všechny týmy na tom pracují a my se to snažíme vylepšit také."

Gillan věří, že Williams dokáže své pneumatiky přimět k řádnému fungování jak při chladnějších, tak i při teplejších podmínkách. Přiznává ale, že se budou těžko vyrovnávat s teplotními změnami mezi kvalifikací a závodem.

"Myslím, že dokážeme zvládat obojí, ale obtížné je to tehdy, když dojde k velkému teplotnímu výkyvu, obzvlášť za podmínek parc fermé [kdy se na vozech mezi kvalifikací a závodem nesmí pracovat]."

williams
Pohled na zadní část letošního Williamsu FW34 v Číně (foto: Williams F1 Team)

Pokud má dojít k velké změně teplot mezi kvalifikací a závodem, pak to musíte obětovat ve prospěch závodu. Pro nastavení pak vzniká pouze otázka, k jak velkému teplotnímu výkyvu dojde.

Je to opravdu čím dál zajímavější. V posledním závodě Mercedes a Rosberg odvedli výbornou práci. Nikdy to nebylo tak těsné u smečky stíhajících vozů. Každé kolo v závodě připomínalo druhé či třetí kolo [po startu]," dodává Gillan.

Vytisknout

Diskuze: Nejdůležitější část vozu? Pneumatiky, až po nich aerodynamika, tvrdí Williams

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.04.2012 12:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Brawn: Bude to trvat, než se Schumacher rozhodne, co dál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud