Jako první vyrazil na trať za poměrně nízkých teplot (vzduch 15 °C, trať 16 °C) Kovalainen následovaný Karthikeyanem a Sennou. Po 2 min se objevil také Räikkönen, který měl dopoledne problémy se systémem DRS. Přední týmy pečlivě sledují Lotus, protože se ukazuje, že E20 je velmi rychlým vozem.
Jeho formu však zastínily dva zpackané víkendy: Kimi v Sepangu uvedl, že nebýt chyby, mohl kvalifikaci vyhrát. Podle technického ředitele Jamese Allisona jim však Šanghaj kvůli množství pomalých zatáček Lotusu moc sedět nebude, byť s sebou přivezli celou škálu novinek: novou podlahu, nový kryt motoru, nové deflektory, nové přední křídlo i novou spojovací tyč řízení. Grosjean má k dispozici zcela nové šasi E20-04, Räikkönen starší E20-03.
Red Bull v prvním tréninku nasadil na Vettelův vůz odlišnou verzi výfuků, jak jsme psali včera zde, nejednalo se však o tu nejstarší z předsezónních testů, nýbrž tu z posledních dvou dní v Barceloně - podobnou poslední verzi, s níž jezdil Webber. Měla akorát posunuté koncovky blíže ke středu a k zadní části vozu, zatímco Webber je měl co nejblíže přední části vozu ve snaze dostat výfukové plyny dolů k okrajům difuzoru. Loni to byla silná zbraň, letos může narušovat proudění kolem zužující se zadní části RB8.
Srovnání výfuků z vozu Sebastiana Vettela (nahoře) a Marka Webbera (spodní část obrázku)
(foto: Red Bull Racing)
První měřený čas si připsal Daniel Ricciardo - 1:39,185 min. Kovalainen si v úvodu stěžoval na nedotáčivost v pomalých zatáčkách, na druhou stranu si pochvaloval vylepšení stability při brzdění. Caterham do Číny přivezl pár vylepšení včetně nové podlahy, která obsahuje změny v přední i zadní části.
Di Resta jezdil s novou kamerou v přilbě, která nabízí skvělý pohled z vozu, doslova zcela novou perspektivu.
Button si v úvodu po rychlém kole 1:37,721 min musel dát pauzu kvůli problémům s brzdami, mezitím se do čela vyšvihl opět jeho týmový kolega Hamilton - 1:36,814 min. McLaren se stále 100% nerozhodl, zda Hamiltonovi převodovku vymění, s největší pravděpodobností však nebudou riskovat odstoupení v závodu - McLaren to však stále nepotvrdil.
Lewis jezdil také s novou přilbou: na zádi má svou karikaturu na čínské lodičce (foto zde). McLaren v boxech představil zajímavou změnu - čáry v boxech nejsou vodorovné s uličkou, ale skloněné ve směru příjezdu vozidla. Na výjezdu však jezdci musí více zatáčet, což se dá regulovat protočením kol.
Ferrari se v čínských boxech připravuje na trénink (foto: Scuderia Ferrari)
Po 25 min piloti (Ricciardo, Maldonado, Vergne, Kobajaši) začali nasazovat měkčí směs Pirelli. Petrov toho zatím moc neujel, ráno musel půjčit auto Van der Gardemu a tým vysvětluje: "Upravujeme pro Vitalije přední zavěšení, aby měl po ranním nastavení pro Gieda vyvážení takové, jak mu to vyhovuje." Po dalších jízdách mu mění úhel klapky přední křídla a nastavení předních i zadních brzd.
Vettel po 38 min od zahájení překonal Hamiltona a stanovil nový nejrychlejší čas - 1:36,160 min. Před McLaren se o chvíli později posunul i Webberovi - 1:36,433 min.
V polovině bylo pořadí následující:
1. Vettel 1:36,160 min
2. Webber + 0,273
3. Hamilton + 0,654
4. Button + 0,766
5. Rosberg + 0,788
6. Kobajaši + 0,796
7. Schumacher + 1,101
8. Pérez + 1,257
9. Alonso + 1,426
37 min před koncem se do čela vyšvihl Schumacher - 1:35,973. Mercedes dosahuje díky svému dvojitému DRS systému, který díky F-kanálu snižuje odpor na předním i zadním křídle, na rovinkách nejvyšší rychlosti - pouze jeho pilotům bylo na cílové rovince naměřeno přes 320 km/hod.
HRT to se zlepšováním možná myslí vážně - ve druhém tréninku použilo pro vizualizaci proudění flow-visem dvě barvy na tři roky starém křídle (foto: HRT F1 Team)
Poté havaruje Glock v první zatáčce. Zdá se, jako by se zlomilo přední křídlo jeho Marussie a on skončil ve štěrku. Timo po chvíli sezení ve voze hlásil týmu, že cítí bolesti v ruce - nato z něj vyskočil a nasedl na skútr, který jej odvezl do boxů.
Tým zatím neví, co přesně se s vozem stalo, ale Glock říká: "Cítím se být už v pořádku, žádný problém. Nejprve jsem cítil bolest ve své levé ruce. Nevím, co se stalo - jen jsem přijel k první zatáčce a auto jelo rovně. Měli jsme na něm nějaké nové díly, takže doufám, že jsou v pořádku."
Massa, který si během třetího jízdy hned po výjezdu z boxů zničil jednu sadu pneumatik po masivním probrzdění, si po hodině jízd rádiem stěžuje na měkkých pneumatikách na divný pocit ve svém voze. V poslední zatáčce se mu vůz smýká a zůstává sedmnáctý.
Button si stěžuje na příliš velkou nedotáčivost svého McLarenu MP4-27, který ze Sepangu zamířil rovnou do Číny (do Wokingu se tedy nedostal). Hamiltonovi je tankováno větší množství benzínu, v závěru se zaměří na delší jízdy.
Lotus na voze mění díly, zkouší novinky a řeší přitom blíže nespecifikovaný "velký problém." Přitom dává najevo frustraci i z chladných podmínek. Podle nich nemá cenu jezdit za zcela odlišných podmínek, než které jsou předpovídány pro neděli, navíc s oním problémem. Že by Kimiho opět zlobilo řízení?
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
V závěru se již nikdo nezlepšil - Button jezdil s plnou nádrží kolem 1:42 min - z nejrychlejšího času se tak mohl těšit Schumacher.
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 320,8 km/hod; 2. Rosberg - 320,7; 3. Räikkönen - 320,0; 4. Pérez - 319,6; 5. Petrov - 319,3; 6. Vergne - 319,2; 7. Kovalainen - 319,2; 8. Di Resta - 318,6; 9. Hülkenberg - 318,4; 10. Grosjean - 317,5; 11. Kobajaši - 316,4; 12. Webber - 316,2; 13. Vettel - 315,7; 14. Ricciardo - 315,6; 15. Button - 314,1; 16. Hamilton - 313,7; 17. Alonso - 312,5; ... 23. Massa - 308,9.
Soupis všech časů jednotlivých pilotů: pdf.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:35,973 |
2. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,172 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,187 |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,460 |
5. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,644 |
6. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,738 |
7. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 0,983 |
8. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,993 |
9. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,218 |
10. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,343 |
11. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,444 |
12. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,643 |
13. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,863 |
14. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,957 |
15. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,999 |
16. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,203 |
17. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,320 |
18. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 2,810 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 3,017 |
20. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,373 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,678 |
22. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,370 |
23. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,780 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,152 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ