Ve druhém tréninku létal Schumacher, Hamilton druhý

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2012, 07:00 Google+

ČÍNA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Šanghaji zajel Michael Schumacher s Mercedesem, jehož vůz komisaři včera jednomyslně prohlasili za zcela legální. Těsně za ním se seřadili Lewis Hamilton a úřadující mistr světa Sebastian Vettel.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 13.04. 20:06) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Jako první vyrazil na trať za poměrně nízkých teplot (vzduch 15 °C, trať 16 °C) Kovalainen následovaný Karthikeyanem a Sennou. Po 2 min se objevil také Räikkönen, který měl dopoledne problémy se systémem DRS. Přední týmy pečlivě sledují Lotus, protože se ukazuje, že E20 je velmi rychlým vozem.

Jeho formu však zastínily dva zpackané víkendy: Kimi v Sepangu uvedl, že nebýt chyby, mohl kvalifikaci vyhrát. Podle technického ředitele Jamese Allisona jim však Šanghaj kvůli množství pomalých zatáček Lotusu moc sedět nebude, byť s sebou přivezli celou škálu novinek: novou podlahu, nový kryt motoru, nové deflektory, nové přední křídlo i novou spojovací tyč řízení. Grosjean má k dispozici zcela nové šasi E20-04, Räikkönen starší E20-03.

Red Bull v prvním tréninku nasadil na Vettelův vůz odlišnou verzi výfuků, jak jsme psali včera zde, nejednalo se však o tu nejstarší z předsezónních testů, nýbrž tu z posledních dvou dní v Barceloně - podobnou poslední verzi, s níž jezdil Webber. Měla akorát posunuté koncovky blíže ke středu a k zadní části vozu, zatímco Webber je měl co nejblíže přední části vozu ve snaze dostat výfukové plyny dolů k okrajům difuzoru. Loni to byla silná zbraň, letos může narušovat proudění kolem zužující se zadní části RB8.

red_bull_exhausts
Srovnání výfuků z vozu Sebastiana Vettela (nahoře) a Marka Webbera (spodní část obrázku)
(foto: Red Bull Racing)

První měřený čas si připsal Daniel Ricciardo - 1:39,185 min. Kovalainen si v úvodu stěžoval na nedotáčivost v pomalých zatáčkách, na druhou stranu si pochvaloval vylepšení stability při brzdění. Caterham do Číny přivezl pár vylepšení včetně nové podlahy, která obsahuje změny v přední i zadní části.

Di Resta jezdil s novou kamerou v přilbě, která nabízí skvělý pohled z vozu, doslova zcela novou perspektivu.

Button si v úvodu po rychlém kole 1:37,721 min musel dát pauzu kvůli problémům s brzdami, mezitím se do čela vyšvihl opět jeho týmový kolega Hamilton - 1:36,814 min. McLaren se stále 100% nerozhodl, zda Hamiltonovi převodovku vymění, s největší pravděpodobností však nebudou riskovat odstoupení v závodu - McLaren to však stále nepotvrdil.

Lewis jezdil také s novou přilbou: na zádi má svou karikaturu na čínské lodičce (foto zde). McLaren v boxech představil zajímavou změnu - čáry v boxech nejsou vodorovné s uličkou, ale skloněné ve směru příjezdu vozidla. Na výjezdu však jezdci musí více zatáčet, což se dá regulovat protočením kol.

ferrari

Ferrari se v čínských boxech připravuje na trénink (foto: Scuderia Ferrari)

Po 25 min piloti (Ricciardo, Maldonado, Vergne, Kobajaši) začali nasazovat měkčí směs Pirelli. Petrov toho zatím moc neujel, ráno musel půjčit auto Van der Gardemu a tým vysvětluje: "Upravujeme pro Vitalije přední zavěšení, aby měl po ranním nastavení pro Gieda vyvážení takové, jak mu to vyhovuje." Po dalších jízdách mu mění úhel klapky přední křídla a nastavení předních i zadních brzd.

Vettel po 38 min od zahájení překonal Hamiltona a stanovil nový nejrychlejší čas - 1:36,160 min. Před McLaren se o chvíli později posunul i Webberovi - 1:36,433 min.

V polovině bylo pořadí následující:
1. Vettel         1:36,160 min
2. Webber        + 0,273
3. Hamilton       + 0,654
4. Button         + 0,766
5. Rosberg        + 0,788
6. Kobajaši        + 0,796
7. Schumacher  + 1,101
8. Pérez           + 1,257
9. Alonso          + 1,426

37 min před koncem se do čela vyšvihl Schumacher - 1:35,973. Mercedes dosahuje díky svému dvojitému DRS systému, který díky F-kanálu snižuje odpor na předním i zadním křídle, na rovinkách nejvyšší rychlosti - pouze jeho pilotům bylo na cílové rovince naměřeno přes 320 km/hod.


HRT to se zlepšováním možná myslí vážně - ve druhém tréninku použilo pro vizualizaci proudění flow-visem dvě barvy na tři roky starém křídle (foto: HRT F1 Team)

Poté havaruje Glock v první zatáčce. Zdá se, jako by se zlomilo přední křídlo jeho Marussie a on skončil ve štěrku. Timo po chvíli sezení ve voze hlásil týmu, že cítí bolesti v ruce - nato z něj vyskočil a nasedl na skútr, který jej odvezl do boxů.

Tým zatím neví, co přesně se s vozem stalo, ale Glock říká: "Cítím se být už v pořádku, žádný problém. Nejprve jsem cítil bolest ve své levé ruce. Nevím, co se stalo - jen jsem přijel k první zatáčce a auto jelo rovně. Měli jsme na něm nějaké nové díly, takže doufám, že jsou v pořádku."

Massa, který si během třetího jízdy hned po výjezdu z boxů zničil jednu sadu pneumatik po masivním probrzdění, si po hodině jízd rádiem stěžuje na měkkých pneumatikách na divný pocit ve svém voze. V poslední zatáčce se mu vůz smýká a zůstává sedmnáctý.

Button si stěžuje na příliš velkou nedotáčivost svého McLarenu MP4-27, který ze Sepangu zamířil rovnou do Číny (do Wokingu se tedy nedostal). Hamiltonovi je tankováno větší množství benzínu, v závěru se zaměří na delší jízdy.

Lotus na voze mění díly, zkouší novinky a řeší přitom blíže nespecifikovaný "velký problém." Přitom dává najevo frustraci i z chladných podmínek. Podle nich nemá cenu jezdit za zcela odlišných podmínek, než které jsou předpovídány pro neděli, navíc s oním problémem. Že by Kimiho opět zlobilo řízení?

kola
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

V závěru se již nikdo nezlepšil - Button jezdil s plnou nádrží kolem 1:42 min - z nejrychlejšího času se tak mohl těšit Schumacher.

Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 320,8 km/hod; 2. Rosberg - 320,7; 3. Räikkönen - 320,0; 4. Pérez - 319,6; 5. Petrov - 319,3; 6. Vergne - 319,2; 7. Kovalainen - 319,2; 8. Di Resta - 318,6; 9. Hülkenberg - 318,4; 10. Grosjean - 317,5; 11. Kobajaši - 316,4; 12. Webber - 316,2; 13. Vettel - 315,7; 14. Ricciardo - 315,6; 15. Button - 314,1; 16. Hamilton - 313,7; 17. Alonso - 312,5; ... 23. Massa - 308,9.

Soupis všech časů jednotlivých pilotů: pdf.

GP Číny (Shanghai International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 1:35,973
2. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,172
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,187
4. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,460
5. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,644
6. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,738
7. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 0,983
8. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 0,993
9. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,218
10. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 1,343
11. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 1,444
12. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,643
13. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,863
14. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,957
15. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,999
16. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,203
17. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 2,320
18. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 2,810
19. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 3,017
20. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 3,373
21. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 3,678
22. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 4,370
23. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 4,780
24. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 5,152

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ve druhém tréninku létal Schumacher, Hamilton druhý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 13.04.2012 20:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Hamašima: Ferrari musí zlepšit práci s pneumatikami

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud