Webber předčící Vettela přiznává: Na výfukové difuzory jsem si nikdy nezvykl

Petr Hlawiczka, 27. března 2012, 06:40 Google+

Mark Webber si nikdy nezvykl na minulé generace vozů Red Bullu, které generovaly na zádi obrovský přítlak díky foukání výfukových plynů do difuzoru. Letos je po změně pravidel a s tím souvisejících jízdních vlastností vozů mnohem konkurenceschopnější.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 29.03. 23:41) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Před letošním rokem FIA sáhla nejen k omezení v mapování motorů a v řídicí jednotce, ale také omezila pozice koncovek výfuků, která nesmí být u podlahy a musí směřovat minimálně o 10 ° vzhůru. Vozy i přes veškeré snahy designérů na zádi nemají tolik přítlaku, jako loni.

To je voda na mlýn Marka Webbera, který se s foukáním do difuzoru nikdy nesrovnal a jeho týmový kolega jej drtil tím více, čím více se rozvíjelo využívání horkých plynů. Letos se však situace se změnou pravidel mění – Australan vyhrál obě kvalifikace a v šampionátu má na Vettela náskok 6 bodů.

"Vozy s výfukovým difuzorem, to už byly extrémní kousky," uvádí Webber pro Autosport a vysvětluje: "Byly velmi, velmi odlišné při nájezdu do zatáček, velmi citlivé na otáčky, což podstatně změnilo vyvážení a já jsem si na to nikdy nezvykl.“

webber
Letošní změna u Red Bullu: Webber před Vettelem na dráze i v šampionátu
(foto: Red Bull Racing)

V úvodu sezóny 2012 podává mnohem lepší výkony ve srovnání se svým týmovým kolegou a i s vozem je spokojenější: „Nyní se auta mnohem více podobají tradičním závodním vozům.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Webber předčící Vettela přiznává: Na výfukové difuzory jsem si nikdy nezvykl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 29.03.2012 23:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se zajímá o návrat do F1, chtěl by ale vítězné auto

"Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

Charles Leclerc s Ferrari SF90

"Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Domenicali se zastává Massy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

  2. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  3. "Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

  4. "Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

  5. "Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

  6. Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud