Webber předčící Vettela přiznává: Na výfukové difuzory jsem si nikdy nezvykl

Petr Hlawiczka, 27. března 2012, 06:40 Google+

Mark Webber si nikdy nezvykl na minulé generace vozů Red Bullu, které generovaly na zádi obrovský přítlak díky foukání výfukových plynů do difuzoru. Letos je po změně pravidel a s tím souvisejících jízdních vlastností vozů mnohem konkurenceschopnější.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 29.03. 23:41) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Před letošním rokem FIA sáhla nejen k omezení v mapování motorů a v řídicí jednotce, ale také omezila pozice koncovek výfuků, která nesmí být u podlahy a musí směřovat minimálně o 10 ° vzhůru. Vozy i přes veškeré snahy designérů na zádi nemají tolik přítlaku, jako loni.

To je voda na mlýn Marka Webbera, který se s foukáním do difuzoru nikdy nesrovnal a jeho týmový kolega jej drtil tím více, čím více se rozvíjelo využívání horkých plynů. Letos se však situace se změnou pravidel mění – Australan vyhrál obě kvalifikace a v šampionátu má na Vettela náskok 6 bodů.

"Vozy s výfukovým difuzorem, to už byly extrémní kousky," uvádí Webber pro Autosport a vysvětluje: "Byly velmi, velmi odlišné při nájezdu do zatáček, velmi citlivé na otáčky, což podstatně změnilo vyvážení a já jsem si na to nikdy nezvykl.“

webber
Letošní změna u Red Bullu: Webber před Vettelem na dráze i v šampionátu
(foto: Red Bull Racing)

V úvodu sezóny 2012 podává mnohem lepší výkony ve srovnání se svým týmovým kolegou a i s vozem je spokojenější: „Nyní se auta mnohem více podobají tradičním závodním vozům.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Webber předčící Vettela přiznává: Na výfukové difuzory jsem si nikdy nezvykl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 29.03.2012 23:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šéf Ferrari Mattia Binotto s Mickem Schumacherem

Schumachera čeká v Bahrajnu debut s Ferrari, testovat bude i s Alfou Romeo

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Melbourne

Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Domenicali se zastává Massy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  2. Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

  3. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  4. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

  5. Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

  6. "Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud