Před letošním rokem FIA sáhla nejen k omezení v mapování motorů a v řídicí jednotce, ale také omezila pozice koncovek výfuků, která nesmí být u podlahy a musí směřovat minimálně o 10 ° vzhůru. Vozy i přes veškeré snahy designérů na zádi nemají tolik přítlaku, jako loni.
To je voda na mlýn Marka Webbera, který se s foukáním do difuzoru nikdy nesrovnal a jeho týmový kolega jej drtil tím více, čím více se rozvíjelo využívání horkých plynů. Letos se však situace se změnou pravidel mění – Australan vyhrál obě kvalifikace a v šampionátu má na Vettela náskok 6 bodů.
"Vozy s výfukovým difuzorem, to už byly extrémní kousky," uvádí Webber pro Autosport a vysvětluje: "Byly velmi, velmi odlišné při nájezdu do zatáček, velmi citlivé na otáčky, což podstatně změnilo vyvážení a já jsem si na to nikdy nezvykl.“
Letošní změna u Red Bullu: Webber před Vettelem na dráze i v šampionátu
(foto: Red Bull Racing)
V úvodu sezóny 2012 podává mnohem lepší výkony ve srovnání se svým týmovým kolegou a i s vozem je spokojenější: „Nyní se auta mnohem více podobají tradičním závodním vozům.“