Dny aktuálních motorů se již krátí. V příští sezoně by se v F1 měly pravděpodobně naposledy používat osmiválcové motory o objemu 2,4l. I do královské třídy motorsportu se totiž dostává downsizing. Renault teď už potvdil, že velkou část svých zdrojů směřuje na vývoj V6 motorů s turbem.
"Teď již ze 70% pracujeme na novém motoru. Příští rok to bude ze 100%," řekl Jean-Francois Caubet, šéf přes motory u Renaultu, pro 'Auto Bild motorport'. Náklady na vývoj jsou asi 50 milionů eur. Nepodstatnou část z této částky si vezme KERS, který chce Renault od roku 2014 s motory dodávat.
"Vyvíjíme teď více a více také KERS, protože je integrovanou částí nového motoru. Od roku 2014 tak nebudeme Red Bull zásobovat jen motory, ale celým pohonným systémem," řekl Caubet. První zkouška nového motoru je plánována na červenec 2012. První rollout by se však měl uskutečnit až v listopadu 2013.
Do té doby budou Sebastian Vettel a další piloti muset bojovat se starými motory, které chce Renault i v roce 2012 dále zlepšit. "Abychom zajistili lepší spolehlivost motorů v roce 2012, tak jsme začali s testy už v září 2011. Kdybychom během nich identifikovali nějaký problém, tak tu část motoru uděláme znova. To je možné i přes zmrazení vývoje motoru."