De la Rosa: Nové pneumatiky pomůžou malým týmům, závodění ale nezmění

Petr Hlawiczka, 16. února 2012, 06:20 Google+

Pedro de la Rosa nevěří, že by se na letošních závodech mělo něco v důsledku úpravy pneumatik Pirelli změnit.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.02. 09:50) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Italský dodavatel pneumatik pro F1 se před začátkem letošního roku rozhodl směsi změkčit a upravit je tak, aby mezi nimi byly menší  rozdíly. Díky tomu doufá, že závody budou letos zajímavější.

Nico Rosberg po jejich první zkoušce uvedl, že na závodění budou mít "velký dopad," Pedro de la Rosa však žádné velké rozdíly nečeká.

"Nemyslím si, že se tím moc změní, protože stále podle mě budeme svědky v průměru dvou až tří zastávek, ne-li více. Fakt, že tvrdší směs se změkčila, povede pouze k tomu, že se zvýší počet zastávek, takže si nemyslím, že by se toho mělo hodně změnit.

"Nepomůže to však jezdcům, kteří mají rádi velmi tvrdé směsi, nebo týmům, jímž se dařilo pneumatiky dobře zahřívat. Pomůže to malým týmům, jako jsme my, protože během chladnějších podmínek bychom s tvrdou směsí měli více problémů," uvádí pilot HRT.

Zatímco na závodění podle mě mít velký vliv nebudou, uznává, že se nové pneumatiky ve srovnání s těmi loňskými podstatně změnily: "Obzvlášť ta tvrdá se hodně liší. Je mnohem měkčí a rozdíly mezi nimi - obzvlášť mezi tvrdou a středně tvrdou jsou mnohem, mnohem menší."

delarosa
Pedro v Jerezu se starým vozem, ale s novými pneumatikami
(foto: HRT F1 Team)

Byl rád, že si nové pneumatiky Pirelli mohl minulý týden v Jerezu vyzkoušet, byť si při tom musel vystačit se starým vozem F112: "Abych byl upřímný, tak na tom nesejde. Nemyslím si, že by se na jiné auto dalo něco přenést, testování tedy slouží výlučně k tomu, aby se dal tým dohromady, nechat kluky se zkušenostmi s prací na voze F1 v prostředí pod tlakem a umožnit zkušenějším lidem něco naučit ty nové - a pro mě trochu oklepat rez.

Je pravda, že jsme se něco naučili i o nových pneumatikách, protože se hodně liší od toho, co jsem zažíval minulý rok, takže pro mě je ta loňská zkušenost bonusem. Nečekal jsem, že bychom se toho měli moc o nových pneumatikách dozvědět, alby byl jsem spokojený s tím, že Pirelli přivezlo měkkou, střední a tvrdou směs, protože to [že jsme si je mohli vyzkoušet] pro nás bylo odměnou," dodává De la Rosa.

Vytisknout

Diskuze: De la Rosa: Nové pneumatiky pomůžou malým týmům, závodění ale nezmění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.02.2012 09:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pirelli o alokacích pneumatik pro první závody 2012

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud