Italský dodavatel pneumatik pro F1 se před začátkem letošního roku rozhodl směsi změkčit a upravit je tak, aby mezi nimi byly menší rozdíly. Díky tomu doufá, že závody budou letos zajímavější.
Nico Rosberg po jejich první zkoušce uvedl, že na závodění budou mít "velký dopad," Pedro de la Rosa však žádné velké rozdíly nečeká.
"Nemyslím si, že se tím moc změní, protože stále podle mě budeme svědky v průměru dvou až tří zastávek, ne-li více. Fakt, že tvrdší směs se změkčila, povede pouze k tomu, že se zvýší počet zastávek, takže si nemyslím, že by se toho mělo hodně změnit.
"Nepomůže to však jezdcům, kteří mají rádi velmi tvrdé směsi, nebo týmům, jímž se dařilo pneumatiky dobře zahřívat. Pomůže to malým týmům, jako jsme my, protože během chladnějších podmínek bychom s tvrdou směsí měli více problémů," uvádí pilot HRT.
Zatímco na závodění podle mě mít velký vliv nebudou, uznává, že se nové pneumatiky ve srovnání s těmi loňskými podstatně změnily: "Obzvlášť ta tvrdá se hodně liší. Je mnohem měkčí a rozdíly mezi nimi - obzvlášť mezi tvrdou a středně tvrdou jsou mnohem, mnohem menší."
Pedro v Jerezu se starým vozem, ale s novými pneumatikami
(foto: HRT F1 Team)
Byl rád, že si nové pneumatiky Pirelli mohl minulý týden v Jerezu vyzkoušet, byť si při tom musel vystačit se starým vozem F112: "Abych byl upřímný, tak na tom nesejde. Nemyslím si, že by se na jiné auto dalo něco přenést, testování tedy slouží výlučně k tomu, aby se dal tým dohromady, nechat kluky se zkušenostmi s prací na voze F1 v prostředí pod tlakem a umožnit zkušenějším lidem něco naučit ty nové - a pro mě trochu oklepat rez.
Je pravda, že jsme se něco naučili i o nových pneumatikách, protože se hodně liší od toho, co jsem zažíval minulý rok, takže pro mě je ta loňská zkušenost bonusem. Nečekal jsem, že bychom se toho měli moc o nových pneumatikách dozvědět, alby byl jsem spokojený s tím, že Pirelli přivezlo měkkou, střední a tvrdou směs, protože to [že jsme si je mohli vyzkoušet] pro nás bylo odměnou," dodává De la Rosa.