Poté, co bylo v roce 2010 zakázáno dotankovávání paliva v průběhu Velké Ceny, tak se boj mezi motoráři přesunul do oblasti výkonu motoru při co nejnižší spotřebě paliva.
Několikrát jsme se v minulosti setkali s tím, že týmy nedokázaly přesně odhadnout, kolik paliva do vozu na začátku závodu natankovat. Renault ale teď říká, že stáje, kterým dodává motory, mohou startovat s menším množstvím paliva než jejich konkurence.
"Motor Mercedesu má asi o 15 koní víc než ten náš. I Ferrari je o něco silnější než naše pohonná jednotka. Ale co se týče průběhu výkonu a spotřeby paliva, tak je Renault na čele," říká Jean François Caubet, ředitel Renault F1 Sport.
Pokud se bavíme o výhodě v průběhu závodu, tak Caubet říká, že motory Renault spotřebují o 15 až 18 litrů (to vystačí zhruba na 20 - 24 km) méně, než konkurence. "Red Bull může startovat s 15 až 18 litry paliva méně než jeho konkurence. A to už je rozdíl," zakončil Francouz.