Před rokem McLaren prožíval hrůzné dny, auto se po každém dni vracelo jako po výbuchu. Mechanici si přáli, aby již byl konec dne, přes noc vůz spravovali, aby se na druhý den v 11 hod dopoledne vracel ve stejně špatném stavu. A ze zlého snu se jakoby ne a ne probudit.
Button byl dnes sice až osmý nejrychlejší (viz reportáž z úvodního dne testů zde), s chováním nového vozu však byl velmi spokojený: "Nejsou s ním žádné nepříjemnosti, což je hezké. Je to docela rozdíl oproti minulému roku, takže jsem spokojený.
Stále jsme na začátku a zatím jsme dnes nepracovali na nastavení, abychom vylepšili jeho vyvážení. Nikdy nezačínáte s dokonalým vozem. Ve skutečnosti se snažíte najezdit nějaké kilometry. S autem jsem však velmi spokojený.
Je velmi odlišné. Když jsme jezdili loni, na jedno kolo se zdálo, že z něj něco vymačkáte. Pak však přišla masivní degradace. Věděli jsme, co to znamená jezdit, takže ano - hodně se to liší od minulého roku, což je opravdu dobré, protože to není jen o výfucích, kterých bychom se mohli přidržet a které by nás letos v prvním závodě mohly zrychlit o dvě sekundy."
Lewis Hamilton (vlevo) s Jensonem Buttonem před novým McLarenem MP4-27
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu připouští, že zákaz foukání měl mít na výkonnost a ovladatelnost letošních vozů větší vliv, než se domnívali: "Byl jsem překvapený.
Byl bych si býval myslel, že při brzdění budete mít větší problémy, jelikož přítlak, který produkovaly špičkové týmy v oblasti výfukových difuzorů, byl ohromný a ztratit tolik - mysleli byste si, že se budete trápit a že rozdíl mezi sešlápnutým a nesešlápnutým plynovým pedálem bude obrovský, ale není tomu tak.
Domnívám se, že vyvážíte jakoukoliv úroveň přilnavosti, což se nám povedlo. Necítím, že by to byl nějaký velký problém. Není to nic, na co označil za slabinu toho auta.
Pravidla se hodně změnila, takže si myslím, že auta budou letos mnohem vyrovnanější, obzvlášť na počátku. Jakmile se začne závodit a začnete během sezóny vylepšovat auto, pole se více rozdělí, ale na začátku roku si myslím, že hodně aut bude mezi sebou dělit jen několik desetin.
Je to skvělé, skvělé pro sport. Pro nás je to o něco složitější a náročnější," dodává Button, který bude s MP4-27 jezdit i zítra - pak formuli přenechá Hamiltonovi.