Prezident Ferrari Luca di Montezemolo o něm na akci Wrooom v Dolomitech řekl, že je "ošklivý," což dle něj nebude vadit, pokud bude rychlý, jak v Maranellu věří.
Mezi novinky, které dnes v listu La Gazzetta dello Sport Piola odhaluje, patří očekávaný přechod ze zavěšení typu push-rod na pull-rod používaný Red Bullem od roku 2009 a v minulé sezóně již všemi týmy kromě Ferrari a Marussie, a to nejen vzadu, ale i vpředu, což jsme v F1 viděli naposledy před 11 lety. Výhodou je nižší těžiště a lepší spolupráce s nižším nosem.
Piloti mají sedět více skloněni dozadu, bočnice jsou údajně velmi úzké a nárazové struktury chránící jezdce jsou ukryty do dvou profilů ve tvaru křídla před náběžnou hranou bočnic, nad vstupem vzduchu do chladících otvorů. Krom bezpečnostní funkce budou tedy také pomáhat aerodynamice. Bočnice jsou jednou z mála oblastí, které designérům dávají trochu volnosti.
Přední a zadní křídla, které se na novém Ferrari objeví při slavnostním představení příští pátek, nebudou podle Pioly nová, ale budou pocházet z loňského nosu. Výfuky míří do nižšího spektra pod hlavní profil zadního křídla.
V Maranellu však podle něj mají vývojový plán, v němž počítají se změnou výfuků podle toho, s čím přijde McLaren a Red Bull. Italský novinář tvrdí, že jejich výfuky budou mířit výše tak, aby foukaly na horní klapku.
Mistrovské Ferrari F2004 Roryho Byrna (foto: Scuderia Ferrari)
K technickému vývoji kromě bývalého návrháře McLarenu Pata Frye a Nikolase Tombazise nemalou měrou přispěl také legendární Rory Byrne. Má se za to, že právě on stojí za inovacemi v oblasti ochranných stuktur ve tvaru křídla před bočnicemi.
Nakolik jsou Piolovy závěry přesné, to si budeme moci ověřit příští pátek 3. února, kdy Ferrari svou novou zbraň odhalí světu.