Se současnými atmosférickými osmiválci, jejichž vývoj je zmražen a jsou povolovány pouze drobné úpravy se souhlasem soupeřů, se budeme ještě dva roky setkávat. V roce 2014 však monoposty Formule 1 budou pohánět nové 1,6l V6 turbomotory, s jejichž přípravou již týmy začaly.
Ferrari by dle La Gazzetta dello Sport mělo svou novou pohonnou jednotku nastartovat někdy "v létě." Mercedes a Renault na tom jsou dle italského listu podobně, jejich agregáty by se na stolici měli také objevit v polovině roku.
V Maranellu mezitím tlačí na změnu pravidel - usiluje o snížení významu aerodynamiky v F1. "Nestavíme letadla či rakety," zlobil se nedávno prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
"Výrobce jako Ferrari potřebuje závodit s technologiemi, které může uplatnit ve svých cestovních vozech. Sport musí být laboratoří pro technologie, ne pouhým marketingovým nástrojem pro sponzory, kteří vlastní tým," naráží dle Die Welt na mistrovský Red Bull.
Fernando Alonso s Ferrari 150° Italia v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)