DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari svůj nový V6 turbomotor nastartuje v létě, chce oslabit podíl aerodynamiky na výkonnosti

Výrobce motorů již pracují na nových agregátech pro rok 2014. V Maranellu svůj nový turbomotor hodlají nastartovat v roce 2012.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari svůj nový V6 turbomotor nastartuje v létě, chce oslabit podíl aerodynamiky na výkonnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 29.12.2011 17:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kakaa

    kakaa

    XXX
    no je to strašný, 3litry a dvakrát takový gumy je jediný co omezí aerodynamiku to je jasný a jen nevim co jim furt nedochází

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      Na to se dá odpovědět jedním slovem - bezpečnost. Nemůžeš nechat razantně zvýšit mechanický přítlak a výkon motorů, aniž by se podstatně snížila bezpečnost.

      Všechny ochranné prvky na vozech i na tratích jsou konstruovány pro určité podmínky. Když se ty podmínky výrazně změní (např. auta nebudou ze zatáčky vylétat v 200, ale v 280 km/h), nebudou ty ochrany fungovat, jak mají. To by znamenalo ohromné výdaje na přizpůsobení tratí i vozů na nové podmínky, nebo akceptovat, že se sem tam někdo zmrzačí nebo zabije, jako tomu bylo v prvních třech dekádách F1.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • meno

    XXX
    lol lojzko obdaruva svojimi postrehmi aj tuto stranku :D ale aspon ostatni blbci sem nechodia...aspon dufam, nerad by som dal zbohom aj dalsej stranke

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Boha jeho, sleduješ F1 kvůli "hezkým" autům, nebo kvůli závodění?! 20

    Uvědom si, že potlačení aerodynamického přítlaku ve prospěch mechanického pomáhá předjíždění - na mechanický přítlak a stabilitu nemá jízda těsně za soupeřem vliv, zato vysoce efektivní aerodynamiku to pekelně rozhází, takže si i citelně rychlejší pilot může o předjetí leda nechat zdát a zbývá mu jedině kroužit a čekat na chybu soupeře nebo zastávky v boxech. To už tu bylo a byla to óóóbří nuda.

    BTW, nejhezčí byly stejně wigcary a od té doby to jde s krásou vozů do háje, takže už není co řešit. 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    já jsem z Ferrari za pravdu.Už před rokem psali,že od roku 2013 bude aerodynamický packet z Monzy využívan na všech okruzích 03takže bude jen mechanická přilnavost,výkon motoru+KERS a zručnost jezdce03Letos aerodynamika+foukané difuzory hodně roztrhalá pole05 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    Chcou omezit aero? Ach jo, to je jedna z mála věci která dnes ve Formuli stojí za to. Už očessání aero v roku snad 2008 by mělo stačit, vbždyť ty auta pak vypadají hned jinak, nutno říct, že v roce 2008 líp (tedy před úpravou aera).

    Omezit tohle, omezit tamto. Všude FIA krofe jak chce snížit rychlostv zatáčkách - pak nasadí slicky. Že chce zamrazit vývoj motorů - pak dnešní a plně dostačující V8 motory vyhodí a nechá postavit nové. Nakonec to hraje všechno na ekonomiku, aby se tolik neutrácelo - přičemž komponenty, na které se vynaložili stovky milionů jako difuzory, f-kanálky, kryty kol a desítky dalších zakáže, čímž ty - dohromady za všechny týmy miliardy liber vezme na hromadu, polije benzínek a zapálí. Chtěl bych pracovat u někoho z FIA ve firmě :D.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    XXX
    lol 12 11 11 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    XXX
    Lobujou proti tomu co prostě konkurence umí lépe.Vždy se to tak v F1 dělalo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Používať moderné metódy návrhu CAD, výroby a overovania dielov CFD spolu s aerotunelom, podmieňuje využívanie aerodynamiky pri stavbe vozov F1 a nie bránenie, ako to propaguje Luca, lebo takéto monoposty majú vyšší prítlak a nižší odpor a bez využitia aerodynamiky, je navrhnutie nového auta pre F1 už prakticky nemysliteľné, aby bolo vôbec konkurenčné s inými, napr. Red Bullu, Mclarenu, Mecedesu....atď. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Toto uz sa neda citat Ty "Kapor" - sa divim, ze si neskoncil na vianocnom stole... 04

      O com to tu stale dookola meles Lojzko? Ved Monty len hovori, ze chce znizit podiel aero (jedno z akych dovodov, ci svojich zaujmov alebo...) a vobec to nemusi byt "k nicomu" ale dokonca "k niecomu" - v casoch "nerozvinutej" aerodynamiky (a hlavne superlepivych gum) bolo aj predbiehacich manevrov habadej... Ale to je jedno, Ty si budes aj tak mliet svoje, ze...? 03

      Aby sme sa nedockali (s Tvojim pristupom), ze budeme pocut v radiu:
      Alonso - "pomoc dostal som sa do uplavu za Vettelom..."
      Inzinier - "nastav DRS do polohy 1 a zmackni KERS + forsaz, knipel plny dolava"
      Alonso - "nejde to... porucha hydrauliky?"
      Inzinier - "skontroluj zalozny zdroj, senzory nic nehlasia"
      Alonso - "prava zadna pneumatika hori... Spustam hasenie"
      Inzinier - "musim sa spytat veze, ci mame volnu drahu na nudzove pristatie v boxe"
      Alonso - "ok navedte ma...
      ...
      06

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tdc

      XXX
      ..nechci ti do toho kecat, ale větší přítlak zákonitě přináší větší odpor 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hemmis

        XXX
        teoreticky máš pravdu prakticky ne. při stejné urovní přitlaku dva rozdílné tvary mužou vykazovat odlišný odpor vzduchu . A.newey je genialní v tom že umí nejlépe najít velký přítlak z minimálním odporem dvojté a foukané difuzory zvyšují razadntné přítlačnou sílů zatím co jejich odpor je proti klasíckému křídlu se stejným přitlakem minimální boužel tohle sebou nese to že vůz tesne za prvním vozem přijde o aerodinamickou přilnavost troufám si tvrdit že až 60-70% celkového přitlaku vozu a to chtě nechtě ovlivní prujezdzatáčkou a tím pádem jezdec mvzdadu musí spomalít aby se do zatačky vlezl a navíc tím více zatíží kola která dřive odejdou nežl jezdci vzadu proto bych jim navrhl jednoduché, levné a rychlé řešení závést uplnou rovnou podlahu . cistou rovnou podlahu nemužeš nijak vivijet milionová uspora na difuzorech který je na každý závod jiný . další vecí je že se voz za jiným vozem více udrží a ktomu se pipočte i to že vuz vepředu bude méne vířit vzduch a tím pádel další procenta do šancí na předjetí ad se rači vyvijejí tlumiče pneumatiky bezpečnostní prvky nežly pohyblivá křídla difuzory nebo tisickrát zahnutá na dotek nachylná přední křidla

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Souhlasím s Montezemolem, Ferrari jde o prestiž, vyrábí sportovní vozy a né limonády. Nezpochybňuji RB, mají neomezený rozpočet, mají geniálního konstruktéra, dali dohromady ty nejlepší lidi, ale pořád jsou to jen výrobci sodovek. A hlavně se to nedá chlastat. Myslím si že McLarenu jde o totéž, vždyť letos konečně vyrobili GTčko s kterým by mohli závodit, byť se neví jak to se šampionátem bude. Už se těším do Brna na 6 hodinovku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Výnimočne s ním súhlasím. Autá majú byť autami, nie mimoriadne drahými úletmi do iných nezmyselných oblastí, ktoré odčerpávajú peniaze na vývoj áut.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ERacer

      XXX
      Je to F1 ne závody tříkolek. Tady spousta lidí netuší co je to za sajrajt ty V6 turbo...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        XXX
        Tak se podivej na detaily novyho Renaultiho 1.5dCi. Kupodivu zjistis, ze spousta jeho napadu a technologii je prave z F1. Dyt preci nikdo netvrdi, ze vec z F1 vrazi do clia/oktavky, ale dulezity je v F1 neco vymyslet, otestovat a pak to upravit pro seriovou vyrobu. S timhle nic neudelas. A skutecne, z motoru, mozna i zaveseni nebo bezpecnostnich prvku neco pouzit lze (napad, technologie, ne provedeni). Ale ten pluh pred formuli, nebo podlahu na osobak narves tezko.
        A jen tak mimochoden, doted jsem nepochopil, proc ty motory jsou zmrazeny. Prej aby usetrily penize. Ale nikdo si zrejme neracil vsimnout, kolik stalo RB flexikridlo, foukany difuzory apod. kraviny, ktery pak FIA zabanuje a investice leti do kanalu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    K čemu mi je nějaké silniční Ferrari nebo Mercedes, i kdybych byl pracháč tak si žádné z těchto aut nekoupím. Mě zajímá F1 a chci tam slyšet a vidět pořádné motory a ne nějaké vysavače které piští jak fén. To nejsou závody, aero at si omezí jak chce ale na motory at nesahají a nesnaží se to přirovnávat k silničnímu provozu když to má k silnici hodně daleko.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    Ach jo už se ve mě všechno bouří když slyším, jak se snaží spojovat F1 a silniční dopravu. V6 turbo je krok hodně mimo a obrovské snížení atraktivity. Goodbye F1...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      XXX
      Proč se to v tobě bouří? 12 On nemluví o octavii nebo nějaké dodávce, ale o autech Ferrari a tam si troufnu říct, že je plno technologií co se poprve představily ve F1. Nemluvě o materiálech....

      Tohle chápu. A souhlasím....když se sníží aerodinamika tak auta budou moct jezdit více u sebe a nám divákům to jen pomůže k lepší podívané. Ale vadí mi, že za to ted bojuje hlavně proto, že Ferrari na McLaren a hlavně na RBR v této oblasti poslední roky zdaleka nemá....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama