Ačkoliv italský výrobce pneumatik, který se letos do F1 vrátil po více než 20 letech, je odceňován za přínos v závodech a větší napínavost, tak podle Whitmarshe byla společnost ke konci roku až moc konrezvativní ve výběru gum. To znamená, že týmy i jezdci to měli, co se týče gum, lehčí než ze začátku sezony. Podle šéf McLarenu by Pirelli mělo začít opět dělat pneumatiky, které budou rychleji degradovat, aby se do šampionátu přineslo více nejistoty.
"Myslím, že nevědomky nebo i záměrně ze začátku zvýšili show. To nám hodně zamotalo hlavy. Co se týče odolnosti a degradace, tak to bylo povážlivě lepší než ze začátku roku. Myslím, že bychom preferovali raději výzvu v podobě více degradujících gum, což by nám trochu více zamotalo hlavu," říká Martin Whitmarsh.
"Zatímco jezdci by se v takovéto situaci vždy cítili nepohodlně, tak pro sezonu by to byl velký přínos. Myslím si, že DRS a KERS měly vliv, ale měli bychom pokračovat v práci, abychom se ujistili, že budeme mít show," dodává šéf McLarenu.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali věří, že italská společnost letos odvedla skvělou práci. Souhlasí však s Martinem, že existuje prostor pro zlepšení: "Myslím, že bychom měli pogratulovat Pirelli, protože nebyla lehká práce to převzít po Bridgestone. Na začátku sezony bylo hodně komentářů ohledně pitspotů nebo nárčnosti ovládání pneumatik. Byl to první rok a všechno šlo dokonale a jsem si jistý, že pro příští rok jsou další možnosti, jak zlepšit situaci v závodech."
Pirelli již oznámilo, že příští rok hodlá být více agresivní ve výběru gum, chtějí také zredukovat výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými směsmi, aby týmům nabídly větší strategické možnosti.
"Myslím, že příští rok neuvidíte sezonu odjetou na měkkých gumách. Snížíme rozdíl mezi směsmi a uvidíte závody, ve kterých budou použity tvrdé a střední gumy. Data ukazují velký pokrok ve výkonech," říká šéf Pirelli, Paul Hambery. "Pro příští sezonu chceme změnit všechny směsi. Chceme snížit rozdíly ve výkonu mezi rozdílnými směsmi z 1,2 na 0,8 sec."