"Věděli jsme, že tvrdé pneumatiky nejsou první dvě kola zřejmě až tak dobrá, jako měkké. Trochu jsme přes rádio rozebírali, co během druhé zastávky udělat. Zastavit o jedno kolo dříve než Mark nebo počkat?" klade řečnickou otázku Alonso.
"Tým se rozhodl správně: zachovej klid, počkej, až Mark zastaví a pak zkus využít výhodu jednoho či dvou kol navíc s tím, že během nich můžeme očekávat nějaké problémy se zahříváním tvrdé směsi," popisuje pilot Ferrari rozhodnutí týmu.
"K tomu skutečně došlo. Poté, co Mark zastavil, mi tým řekl, že získáváme, abych proto zajel ještě jedno kolo, takže jsme ujeli o dvě více než on a poskočili jsme během zastávky před něj."
V posledním stintu jsme byli v nejistotě, protože během několika posledních závodů, kdy jsme nasadili tvrdou pneumatiku, jsme se hodně trápili a docela snadno nás předjeli. I když jsme tedy v této fázi závodu byli třetí, nebyli jsme si jistí a museli jsme na to posledních 20 kol maximálně tlačit. Bránit svou pozici, proto to ke konci bylo velmi těsné.
Myslím, že Mark projel cílem o 1,5 sec po mně. S přibývajícími koly pro mě bylo dosažení pódia čím dál tím těžší, konec tedy přišel v ten správný okamžik," vysvětluje Španěl.
Webberovi ke konci závodu v Indii nezbývalo nic jiného, než obdivovat záď Alonsova Ferrari
(foto: Scuderia Ferrari)
Nezdálo se ti, že Mark jako by neměl na rovinkách dostatečnou rychlost či DRS? zněl dotaz pro Fernanda na tiskové konferenci. "Kdyby měli i rychlost na rovinkách, tak by to bylo už příliš," odpověděl Alonso.