Prohlášení týmů po kvalifikaci na Velkou cenu Indie

F1NEWS.CZ, 29. října 2011, 11:33 Google+

Jaké jsou dojmy jezdců a týmu po kvalifikaci na premiérovou Velkou cenu Indie na novém okruhu Buddh International Circuit?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 30.10. 07:52) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Byla to zajímavá kvalifikace. Nový okruh, nová výzva. Jsem proto velmi šťastný, že jsem na pole position. Nevím jestli je výhoda stát na levé straně roštu. Žádná strana totiž není vyloženě čistá, protože rovinku projíždíme středem dráhy. Po prvním pokusu jsem věděl, že musím přidat ve druhém sektoru. Zítřejší závod bude dlouhý, startuji z nejlepší pozice, takže uvidíme, co se stane.

Mark Webber, 2.
Nová trať je pro všechny pořádnou výzvou. Bylo složité najít správnou strategii pro kvalifikaci. Jízda byla obtížná hlavně v prvním sektoru. Při mém prvním pokusu jsem tam mohl jet o něco rychleji, ale napravit jsem to nemohl, protože jsem při druhém pokusu musel kvůli žlutým vlajkám zpomalit. Celkově je to pro tým dobrý výsledek, dobře jsme se připravili a před závodem máme dobré postavení.

Christian Horner, šéf týmu
Skvělá kvalifikace, je to naše 16. pole position v sezoně. Tím jsme překonali rekord v počtu pole position získaných jedním týmem během jedné sezony. K dobrému postavení na startu nám hodně pomohla i Lewisova penalizace. Nemohli jsme se rozhodnout, jestli jet na jeden či na dva pokusy v Q3. Sebastian nakonec jel dva pokusy, Mark také a máme dobré podmínky pro zítřejší závod.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 3.
Dostat se mezi nejlepší 4 bylo důležité. Odsud je totiž snažší bojovat o dobré umístění. Nemyslím si, že by byla výhoda stát na jedné či na druhé straně, protože ideální stopa vede středem trati a okraje jsou stále dost špinavé. To by mohlo být problémem při předjíždění. Vše jde zatím podle očekávání. Nyní se musíme pokusit získat dobrý výsledek v závodě. Obvykle býváme v závodech lepší než v kvalifikacích, ale to automaticky neznamená, že budeme bojovat o vítězství. Je tu stále hodně neznámých prvků, více než obvykle. Uděláme ale to nejlepší, co budeme moct, to je jisté.

Felipe Massa, 6.
Je opravdu škoda toho, co se stalo v posledním kole. Měl jsem potenciál na lepší umístění. V zatáčce číslo 8 jsem jel přes obrubník, ale bohužel to odneslo pravé přední zavěšení. Podle mého názoru je ten obrubník moc vysoký. Ta zatáčka se projíždí v 215 km/h a tak by to mělo i vypadat. Takové věci se musí příští rok zlepšit. Jsem zklamaný, protože auto bylo opravdu dobré. Teď mám o jednu měkkou sadu pneumatik méně a zničené přední křídlo. Bylo nové a přinášelo opravdu velkou výhodu. Předjíždění bude zítra velmi složité, hlavně kvůli nečistotám na trati.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Nejdřív chci pogratulovat organizátorům závodu. Dostat F1 do Indie je skvělé a oni i Bernie Ecclestone si zaslouží pochvalu. Ohledně kvalifikace musím říct, že celkový výkon byl dobrý. Zatím se nám tu nedaří zle. Je škoda co se stalo Felipemu. Takové věci se stávají, ale hlavní je, že je v pořádku. Naše závodní tempo bývá obvykle lepší než to kvalifikační, tak doufejme, že to tak bude i zítra.

 

McLaren

Jenson Button, 4.
Nepovedlo se mi zajet pořádné kolo. Na trati byl pořád velký provoz. Nyní se musíme soustředit hlavně na vyvážení vozu a pak můžeme mít lepší závod než kvalifikaci. Protože kvalifikace dnes byla opravdu strašná. S plnou nádrží se ale auto chovalo lépe, snad to tak bude i zítra. 

Co se týče žlutých vlajek v závěru Q3, viděl jsem stopy po pneumatikách na trati, potom kouř a pak žluté vlajky. To už jsem vlastně byl v zóně žlutých vlajek. Uvidíme co se stane, ale já zpomalil.

Lewis Hamilton, 5.
Byl to celkem dobrý den. Podařilo se nám rozdělit Red Bully (nebýt penalizace, byl by Hamilton 2.)
Bohužel jsem včera dostal penalizaci a teď za to platím. První kolo v Q3 se mi povedlo. Dostal jsem z vozu maximum. Zítra by se však mělo dát dobře předjíždět, jsou tu dvě DRS zóny. Jsem tedy optimista. 

 

Mercedes

Nico Rosberg, 7.
Jsem potěšený pokrokem, který jsme učinili, ale mohlo to být ještě lepší. V Q1 jsem špatně přejel obrubník a poškodil si podlahu, což mě stálo hodně přítlaku. Moje poslední kolo v Q3 bylo rychlé, ale bohužel jsem musel zpomalit kvůli nehodě Felipeho Massy. Zítra udělám maximum pro to, abych si užil závod na této fantastické trati. Myslím že to bude vzrušující závod a že Indie má jeden z nejlepších současných okruhů.

Michael Schumacher, 11.
Kvalifikace dnes nebyla dobrá. Napřed mě zdržel provoz na trati a pak jsem měl opět potíže s vibracemi pneumatik, které jsem použil. To ale určitě nevysvětluje ten velký rozdíl mezi mnou a Nicem. Zítra by se mi mělo dařit lépe a mým cílem jsou body.

Ross Brawn, šéf týmu
Byla to vzrušující a napínavá kvalifikace. Několikrát jsme se dostali do velkého provozu, což nám moc nepomohlo. Škoda že se Michael nedostal do Q3, měl nějaké problémy s pneumatikami. Nico odvedl dobrou práci, zvláště přihlédneme-li k tomu, že se včera dost trápil. Naše jízdy s plnou nádrží během tréninků byly celkem povzbudivé, takže se těšíme na závod.

 

Force India

Adrian Sutil, 8.
Tento závod je pro nás opravdu speciální. Jsme rádi, že se nám tu zatím daří. Dnešní výsledek patří k mým nejlepším letošním výsledkům v kvalifikaci a myslím, že lepší už to být nemohlo. Teď musíme pořádně promyslet strategii pro zítřejší závod. Auto je dobré a myslím, že tu budu lepší než v Koreji.

Paul Di Resta, 12.
Startovat z dvanácté pozice je zklamání, protože ráno to vypadalo lépe. Trápil jsem se s nedotáčivostí v rychlých zatáčkách a nepodařilo se nám to vyřešit. Bohužel se nám nepodařilo správně nastavit ani vyvážení vozu. Myslím, že v delších stintech to bude lepší. Bude to těžké, ale pokusím se zajet co nejlepší výsledek na našem domácím okruhu.

Vijay Mallya, šéf týmu
Další skvělý den. Jsem opravdu rád, že vidím vůz týmu Sahara Force India ve čtvrté řadě na startovním roštu. Celý tým tvrdě pracoval, aby připravil finální upgrade našeho vozu, což se nakonec povedlo. Adrian má tento okruh rád a to se projevilo i na jeho výkonu. Paul také jezdí dobře, ale ztratil výkonnost z dnešního rána. Víme, že máme silné auto a že můžeme získat body. Je to náš domácí závod a doufám, že se dobře ukážeme před domácími fanoušky.

 

Toro Rosso

Sebastien Buemi, 9.
Jsem velmi šťastný, tým odvedl fantastickou práci a gratuluji jim k tomu a zároveň bych jim chtěl poděkovat. Je naprosto úžasné být s oběma vozy v poslední části kvalifikace. Doufám, že zítra budeme mít zítra dobrý závod, protože za to co jsme předvedli dnes, žádné body nedostaneme. První závod na tomto okruhu je pro nás zajímavou zkušeností. Dnešní výsledek je především zásluhou týmové práce, všichni v týmu dávali do své práce maximum a to od chvíle co jsme přijeli sem do Indie. 

Jaime Alguersuari, 10.
Jsem velmi šťastný, především za celý tým, oba jsme se dostali na dobré pozice pro nedělní závod. Sebastien byl opravdu velice rychlý a to již od včerejšího dne, zatímco mě postihly určité problémy. Dneska se mi podařilo zajet skvěle měřené kolo. Během noci jsme byli schopni vyřešit problémy, které mi komplikovali život během včerejšího dne a tak jsem dneska mohl být konkurenceschopný. Zítra máme opravdu dobré šance na dobrý závod, startovat z těchto pozic nám může pomoci v celkovém pořadí v šampionátu, už proto, že naši největší soupeři, Sauber, startují až za námi. Strategie bude hodně důležitá, a pokud uděláme vše tak ja k se má, můžeme přinést pro tým velký bodový příděl. Nárůst výkonu v této časti sezony je výsledkem skvělé práce celého týmu, při vývoji vozu. Doufám, že zítra skončím mezi prvními osmi.

Laurent Mekies, hlavní inženýr týmu
Perfektní výkony obou jezdců a skvělá práce týmu, to je to co nás vyneslo mezi nejlepší desítku, je to vůbec poprvé od Velké ceny Číny. Byl to opravdu obtížný úkol starat se o stabilní výkonnost týmu po celou sezonu, od závodu k závodu. Náš vůz je stále rychlejší s blížícím se koncem sezóny. Byli jsme spokojeni s pokrokem, který byl k vidění v Koreji a dnešní výsledek je jen potvrzením toho, že se ubíráme správným směrem. To je dobrá zpráva pro všechny naše zaměstnance v továrně a v aerodynamickém tunelu, kteří se maximálním výkonem podíleli na vývoji vozu. Samozřejmě, je to jen kvalifikace a i přesto, že nás dnešní výsledek staví do dobré pozice pro závod, vždy tam budou otazníky nad podmínkami na trati nebo nad degradací pneumatik během závodu. Očekáváme, že to bude vzrušující podívaná pro diváky s odlišnými strategiemi které přicházejí v úvahu, doufejme, že využijeme našich výhod tak, abychom si zajistili dobrý výsledek.

 

 

Williams

Pastor Maldonado, 14.
Trať se neustále zlepšovala, s každým kolem, takže dnes bylo důležité byt na dráze v ten správný čas. S inženýry jsme našli správné vyvážení vozu pro kvalifikaci. V posledních závodech jsme měli lepší závod, jsme blíže první desítce, takže zítra budeme bojovat.

Rubens Barrichello, 15.
Byl jsem naprosto spokojený s vyvážením vozu s první sadou pneumatik a získal jsem tak na nich nejlepší čas. Ale když jsem změnil sadu tak bylo vše jiné, neměl jsem přilnavost tak jako před tím. Zítra by to mohl být dobrý závod, vozy okolo nás se zdají být velmi blízko, takže uvidíme.

Mark Gillan
Celkově vzato to byl velmi příznivý den pro oba piloty, kteří jeli dobře. Pastorovi se podařilo maximalizovat současnou výkonnost vozu. Kvalifikoval se na 13 pozici s Rubensem v patách na 15 místě.

 

 

Renault

Bruno Senna, 14.
Tohle je opravdové zklamání. Okruh se od rána docela změnil a nastavení auta bohužel nebylo tak dobré. Hodně jsem se trápil s vyvážením vozu a doplatil jsem na to. Na zítřek mám jen jednu nepoužitou sadu měkkých pneumatik, takže to bude obtížné. Myslím že jak se trať změnila, vyhovuje teď více ostatním vozům. Možná ale s větším množstvím paliva v nádrži budeme lepší my. Degradace pneumatik byla zatím ok, takže uvidíme.

Vitalij Petrov, 16.
Bylo skvělé ocitnout se na čele tabulky na konci Q1. V Q2 jsem ale udělal několik chyb v posledním sektoru a proto jsem svůj čas nezlepšil. V kombinaci s tím, že se ostatní týmy zlepšily to znamenalo nepostup do Q3. Zítra se může stát opravdu cokoli. I když jsem dostal penalizaci, zůstávám optimistou a pokusím se zajet slušný výsledek.

 

Sauber

Sergio Pérez, 17.
Byla to pro mě opravdu špatná kvalifikace. Po tom, co jsme předvedli ve třetím tréninku, jsme čekali od kvalifikace víc. Hlavní problém byl v pneumatikách. Věděli jsme o tom a také jsme dobře věděli, že mám penalizaci tří míst na startu. Proto jsem v Q2 vyjel na použitých pneumatikách a raději jsem šetřil pneumatiky na závod.

Kamuj Kobajaši, 18.
Auto bylo určitě dost dobré na postup do Q2. Bohužel mi trvalo hodně dlouho, než jsem zahřál pneumatiky. Také jsem měl dost smůlu, když jsem najel do ostrého kola, vyjel přímo přede mě z boxů Felipe Massa. I když už nezbývalo dost času, aby mohl zajel další pokus, nedal mi místo. Jsem zklamaný, ale k závodu zkusím přistupovat pozitivně. Mám nějaké nepoužité sady pneumatik a na tomto okruhu se dá předjíždět.

Monisha Kaltenborn, ředitelka týmu
Výsledkem jsme zklamaní, hlavně protože v trénincích vše vypadalo lépe. Dnes jsme nedokázali pořádně využít potenciálu našeho auta. Dobrá zpráva ale je, že oba jezdci mají pro zítřejší závod ušetřené dvě čerstvé sady pneumatik, takže budou mít výhodu.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 19.
Myslím že jsem s vozu dostal vše co jsem mohl. Upřímně, po celý víkend jsem měl problémy s vyvážením vozu a zahříváním pneumatik, takže dnešní výsledek je celkem dobrý. Jsem 0,7 sekundy za Kamujem. Postupem času se trať pořád zlepšuje a musím říct, že si to tu užívám, takže se těším na závod. Hlavně proto, že jsme nedávno ukázali, že umíme bojovat i s vozy před námi.

Jarno Trulli, 20.
Měl jsem trochu smůlu ohledně provozu na trati během mých rychlých kol. Myslím, že nebýt toho, mohl jsem být o něco rychlejší, ale dělal jsem, co jsem mohl. Od včerejška jsme udělali krok vpřed, což je vidět i na časech. My ale víme, že naše výkony v kvalifikaci a v závodě se od sebe hodně liší. Proto doufám, že se mi tak jako v několika posledních závodech povede start a získám pár pozic. Uvidíme, jak to nakonec dopadne.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Myslím že můžeme být s kvalifikací spokojeni. Oba jezdci jeli na maximum a i když měli problémy s provozem na trati a trápili se zahřátím obou směsí pneumatik, skončili jsme celkem blízko za vozy před námi. Víme, že v závodech jsme schopni bojovat se soupeři před námi, takže chceme zopakovat Japonsko a Koreu. Chceme mít dobrý závěr sezony.

 

HRT

Narain Karthikeyan, 21.
Z vozu jsme dostali veškerou jeho výkonnost a dokázali jsme tak porazit oba vozy Virgin. Byl jsem za svým týmovým kolegou, ale udělal malou chybu. Nicméně jsem velice spokojený se způsobem, jak jsem se prezentoval a jakého jsem dosáhl výsledku. Myslím si, že to bylo maximum, kterého jsme mohli dneska dosáhnout, tým odvedl fantastickou práci, tak abychom mohli být před Virginem. Je to fantastický pocit před domácím publikem a mým cílem do zítřejšího závodu je dojet na co nejlepší pozici.

Daniel Ricciardo, 24.
Pozice, kterou jsem dnes vybojoval je jednou z našich nejlepších v letošní sezoně. Je skvělé byt před D'Ambrosiem, který je opravdu dobrý. Ve třetím tréninku jsem měl nějaké problémy a tak jsme nestihli učinit potřebné nastavení a přípravy pro kvalifikaci a proto musím být velmi spokojený s výsledkem. Je tu stále hodně věcí, na kterých musíme pracovat, stále se snažíme o nejlepší nastavení pro závod, takže kvalifikace pro nás jde trochu stranou. Na zítřejší závod se těším a doufám, že skončím před vozy, které jsem dnes v kvalifikaci porazil. 

Colin Kolles, šéf týmu
Podmínky na trati byly dnes daleko příznivější a třetí trénink pro nás začal celkem dobře. Narain i Daniel odvedli skvělou práci na tvrdých pneumatikách a při nastavování vozu pro závod. Narain si porozuměl i s měkčí směsí, Daniel měl pak problém s převodovkou v závěru tréninku. Chlapci v garážích odvedli skvělou práci a všechny problémy odstranili a tak jsme v kvalifikaci mohli odjet dobrý výsledek. Mohli jsme být ještě rychlejší, pokud by se nám podařilo zkompletovat všechny ideálně zajeté sekce okruhu, ale porazit oba vozy Virgin je pro nás dostatečná satisfakce.

 

Virgin

Jérôme D'Ambrosio, 22.
Nebyl to dobrá kvalifikace a vůbec celý víkend byl hodně složitý a obtížný. Připadá mi jako by se vůz měnil v průběhu celého víkendu, což nám dost komplikuje život, protože jsme stále na začátku, stále hledáme ideální stopu a vyvážení, navíc jsme na nové trati, takže se není o co opřít. Je pro nás zklamáním, že jsme se umístili až za vozy HRT. Trať je to dobrá a myslím, že tu budou dobré závody, a doufám, že se zítra také zlepšíme. Ušetřili jsme nějakou tu sadu měkkých pneumatik což by nám mohlo v závodě pomoci.

Timo Glock, 23.
Byla to velmi nepodařená kvalifikace pro celý tým. Patek, byl pro nás velice pozitivní, ale dneska se nám vyloženě nedařilo, přestal fungovat pátý rychlostní stupeň a tak jsem mohl zajet pouze jedno rychlé kolo. Z vozu mám dobrý pocit a neměl jsem ani větší problémy, přesto nejsme na startovním roštu tam, kde bychom chtěli být, přesto si myslím, že jsme dostatečně rychlý na to, abychom porazili HRT. Máme ušetřenu jednu sadu měkkých pneumatik, takže uvidíme, co s tím zítra provedeme.

John Booth, šéf týmu
Celkově to byl náročný den s velkým zklamáním pro Tima. Dnes ráno musel pokračovat v práci na nastavování vozu, způsob jak jsme odjeli kvalifikaci, nám dává důvěru v dobrý výsledek. Bohužel se musel brzy vrátit do garáže s pokaženou pětkou. Samozřejmě jsme ušetřil sadu pneumatik, takže Timo bude mít možnost plně se zaměřit na dosažení co nejlepšího výsledku. Jerome musel bojovat s proměnlivou vyvážeností vozu mezi jednotlivými sekcemi závodního víkendu. Musíme zpracovat veškerá data a provést přesnou analýzu, doufejme, že nám to ukáže příčinu všech jeho problémů.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci na Velkou cenu Indie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 30.10.2011 07:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Vettel vyhrává premiérovou kvalifikaci v Indii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud