"Zákaz výfukových difuzorů je velkou změnou. Od základů to ovlivní aerodynamiku vozu, což se projeví na celém voze. Zůstat na špici bude obrovskou výzvou," vysvětluje Newey pro Telegraph.
Příští Red Bul RB8 má být evolucí současného vozu, bude však vyžadovat velké úpravy zadní části. Letošní vůz RB7 i loňský RB6 byl postaven na difuzoru, jehož výkon byl umocňován prouděním horkých výfukových plynů.
"RB7 byl navržen od počátku s danou pozicí výfuků. Všichni ostatní, možná s výjimkou Ferrari, ale možná také bez výjimky, okopírovali to, co jsme udělali. Jestli z toho dostali tolik výkonu, jako my, když jsme kolem toho postavili auto, to je těžko říct," dodává Newey.
Red Bull RB7 v Koreji (foto: Red Bull Racing)
Další změnou krom výfuků je snížení nosu monopostů. Výška šasi ale zůstane stejná z důvodu přenositelnosti vozů do příští sezóny, jak pro F1news.cz exkluzivně vysvětlil bývalý technický ředitel Williamsu Sam Michael (zde).