DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Úpravy pravidel pro příští rok představují velkou změnu

Podle Adriana Neweyho změny v oblasti výfuků příští rok nejsou rozhodně malé a pro designéry představují velkou výzvu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Úpravy pravidel pro příští rok představují velkou změnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 17.10.2011 20:09 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • FWMonty

    XXX
    když si to tak hlavě pojíždím,tak Williams nasadil vůz o rok dříve05FW33 byla původně koncipovaná bez foukaného difuzoru vyfukovými plyny.Sam Michael navrhl,že ten difuzor ne jen že tlači vůz k zemi,díky těm svislím prvkům zespodu.Ale taky proudi vzduch nad ním,tím pádem funguje jak malé zadní přítlačné křídlo,proto tá malá převodovka kolem zádí je prostor.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Siemens

    XXX
    Změny budou dost znatelné, jako každou sezónu se staví komplet nový vůz a z toho starého se používají jen něktěré komponenty. Navíc zákaz foukání dost dá zabrat Red Bullu protože jejic brutálně nahlé auto dopředu těžilo z toho že foukali do difuzoru vzduch který jim tam dodával ten potřebný přítlak, to bude výhoda pro týmy co až tak nefoukaly např. Ferrari, Sauber. Ale uvidíme jak se s tím všichni poperou :)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    Myslím, že řeči o využití letošních vozů pro novou sezónu byly trochu vytržené z kontextu. Když už to někdo rozváděl, vylezlo z toho jen využití předního křídla a několika zajímavých řešení některých částí vozu. Ale obecně je jasné, že se jednak každý pokusí postavit pro začátek sezóny vůz alespoň stejně výkonný jako byl ten na koci minulé sezóny a to vše bez nějakých přídavných balíků. Za druhé se musí zohlednit do konstrukce vozu nová pravidla pro další sezónu, případně dokonce už počítat alespoň v základu s některými pravidly pro přespříští sezónu. Z toho všeho je jasné, nový vůz bude úplně jiný než ten letošní.
    Rozhodně to zase bude stát spoustu snah, risku a peněz. Zrovna o úspornosti F1 se nebude dát mluvit dokud se budou stále radikálně měnit pravidla.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Ve Ferrari jsou tedy naprostí tupci když tvrdí ,že jsou rádi za zákaz jakéhokoliv foukání ,protože už to nemusí řešit.Podle toho jak to bylo formulováno naprosto nečekají jakékoliv jiné využití.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      To, o čem píše Oňo, není na bázi využití kinetické anergie, ale tepelné. [odkaz na stránku]

      Nechápu ale, k čemu by to bylo, když vůz F1 dokáže při brzdění vyrobit tolik elektřiny, že by stačila i na mnohem výkonnější KERS. Na co potom vyrábět další, když ji není kde využít?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        Malo by to zmysel asi ten, že takto by sa dalo nahradiť dobíjanie pri brzdení - čo trochu narušuje stabilitu aj keď už s tým vedia dobre pracovať.
        Otázka znie či je to dovolené - pretože pokiaľ viem tak by to malo byť povolené od roku 2014 ale môžem sa mýliť

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Oňo

        XXX
        Nemáš pravdu, lebo sú okruhy, kde sú dve zóny DRS a kde sa KRES používa zároveň otvorením zadného krídla, aby si dosiahol maximálku, ale môžeš KERS použiť aj ľubovoľne na trati na predbiehanie mimo zóny DRS a tiež pri bránení a na to ti generátot turbogenerátora nestačí, lebo nedokáže dobiť ion-lítiové batérie, preto toto využitie tepelnej energie na výrobu elektrickej, je jednoducho potrebné ! 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Panek

          XXX
          Využití KERS je limitováno časem a maximálním výkonem na jedno kolo. Odjetí 60% okruhu v zaváděcím tempu vyrobí při brždění dost energie pro jedno využití.
          Proto také týmy laborují nejen s tím, kde budou KERS používat, ale i kde ho budou nabíjet.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • hmmm

            XXX
            Přesně tak, FIA stanovila uchovanou energii na 400 kJ, výkon na 60 kW a dobu použití na 6,67 s v každém kole.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • tom

      XXX
      Neviem o čom točíš - toto je vyňatok z vyjadrenia Ferrari po Suzuke:
      Znamená to, že nyní musíme prošetřit dva prvky, abychom mohli pochopit vše k našemu užitku pro příští rok. Jedná se opravdu o kombinaci efektu pneumatik, který se liší podle traťových podmínek a povrchů, s efektem foukání, jenž je hlavním prvkem na straně aerodynamiky.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Zvláštně to zní ,protože jsou to různé pohledy. Chtějí zachovat nějaký základ stále tu linii z 2009.
    Jenomže měnit se bude zadní část kde by měla být převodovka podle Williamsu. Jinak to tam poskládat. Jsou takové utržky ,které sem tam uniknou. Bude to asi aero ještě čistější.Já očekavam ještě vstupy pro vzduch pod nosem.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom

      XXX
      mne je jasné, že budú musieť meniť celú zadnú časť auta a pravdepodobne aj sklon celého monopostu.
      Ja som len dával do kontrastu čo povedal predtým a čo teraz : Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. vs. Zákaz výfukových difuzorů je velkou změnou. Od základů to ovlivní aerodynamiku vozu, což se projeví na celém voze. Zůstat na špici bude obrovskou výzvou,"

      trochu protichodné či?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    zlváštne to celé znie, keď sa pozerám na to čo povedal pred asi 2týždňami:
    "Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Red Bulláci okrem týchto zmien budú musieť posilniť KERS na plný výkon. Jedna z možností pri uvedenom vyvedení výfukov v r. 2012 je využiť odpadové teplo a parnou turbínov vyrábať el. prúd pre nabíjanie batérií, ako je to urobené u 5-kovej rady BMW, bez nejakých väčších úprav pričom celé to váži 10 kg. 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Speed

      XXX
      Koncovky výfuků budou muset být viditelné a zřejmě je nijak zabudovat nepujde a využit celkem blbě to už bude proti pravidlum.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Oňo

        XXX
        Koncovky výfukov sú viditeľné a je to kde zabudovať, pričom to nie je proti právidlám, lebo je to len tvoj výmysel ! Je vydieť, že si to ešte nevidel a nemáš o tom ani dunst ! 18

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    snad budou změny i ve výsledcích,aby byla F1 zase trochu zajímavá-a ještě, čest památce Dana Wheldona,byl to velkej závodník a rozhodně bude rychlým kolům chybět... 20

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama