RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Jsem opravdu velmi šťastný, auto bylo skvělé. Když jsem mohl jet naplno, všem jsem ujížděl. Ke konci jsem sice dojel několik pomalejších aut, ale vše bylo pod kontrolou. Miluji tu trať, miluji výzvy, myslím, že jde o nejdelší závod v kalendáři.
V příštím závodě mám velkou šanci zajistit si letošní titul. Sice si věřím, ale stále ještě musím získat ten jeden bod. Neměl by to být problém, ale dokud ho nemám, nic není jisté. Tým odvádí skvělou práci, jsem jim za to opravdu vděčný.
Mark Webber, 3.
Bohužel, jako obvykle jsem se musel probíjet vpřed polem. Nedaří se mi startovat tak dobře jako v loňské sezoně. Musím na sobě tvrději pracovat, protože není zrovna ideální získávat pozice zpět, když vám navíc správně nefunguje DRS. Seb si dnes zasloužil vyhrát. Samozřejmě, také bych rád vyhrál, ale je to velmi obtížné. Chlapi z týmu odvedli skvělou práci a Renault také. Měli jsme 100% spolehlivost, takže opravdu dobrá práce.
Christian Horner, šéf týmu
VC Singapuru je jednou z opravdu výjimečných událostí v kalendáři F1. Je také pravděpodobně nejtěžším závodem, co se týče nároků na psychiku jezdce. Sebastian byl dnes bezchybný. V klidu si dojel pro své letošní deváté vítězství. Mark startoval ze špinavé stopy, proto po startu ztratil několik pozic. Pak ale skvěle bojoval s Fernandem, dvakrát ho předjel a naše strategie nakonec výborně zafungovala.
Myslím, že jsme také předvedli nejrychlejší zastávku dnešního večera. Byl to opravdu fantastický týmový výkon. Sebastianovi nyní chybí jen bod k obhajobě titulu, což ale rozhodně nemění náš přístup k Velké ceně Japonska a zbytku sezony.
MCLAREN
Jenson Button, 2.
Po celý závod mi říkali, ať dávám pozor na auto a na pneumatiky. Příležitost tedy přišla až v posledních 12 kolech, kdy jsem pronásledoval Seba na superměkkých pneumatikách.
Dal jsem tomu vše, ale víc jsem se přiblížit nemohl. Přesto si myslím, že lepší strategii jsme mít nemohli. Během víkendu jsme nedělali žádné chyby. Lepšího výsledku jsem asi nemohl dosáhnout. S tím, co jsme měli k dispozici, jsme udělali maximum. Podle mě nám bude více sedět Suzuka. V poslední době jsem na pódiu celkem často, ještě by to ale chtělo stát o stupínek výš!
Lewis Hamilton, 5.
Gratuluji Sebovi, skvělá práce. Povedl se mu celý víkend. Stejně tak gratuluji Jensonovi. Využil možnosti našeho vozu na maximum. Byl docela blízko i vítězství, takže doufám, že o nejvyšší umístění budeme ještě ve zbytku sezony bojovat. Předjíždět po penalizaci soupeře bylo zábavné, ale zároveň velmi frustrující, protože auto mělo na víc. Pro mě byl tento víkend nevyužitou příležitostí. Jako obvykle to ale hodím za hlavu a budu se soustředit na další závod, Velkou cenu Japonska.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson znovu zajel výborný závod. Získal 18 cenných bodů. Skvěle zacházel s pneumatikami a pak na konci s vypětím všech sil zkoušel stáhnout náskok Sebastiana Vettela. Škoda že se to nakonec nepovedlo, mohlo to být senzační vítězství. Lewisův závod byl frustrující, ale snažil se, jak nejlépe uměl a dojel pátý. Vzhledem k tomu, že musel častokrát do boxů, je páté místo skvělým výsledkem. Dalším závodem je VC Japonska na slavném okruhu Suzuka, který je z pohledu jezdců jedním z nejlepších okruhů světa. Lewis i Jenson zde udělají maximum pro co nejlepší výsledek.
FERRARI
Fernando Alonso, 4.
Start byl opět dobrý, získal jsem pár pozic, ale pak se před nás zase dostal Webber. Red Bull je mnohem rychlejší, čtvrté místo bylo naším dnešním maximem. Někdy závodíme s McLareny, v jiných závodech zase s Mercedesy. Mistrovství jezdců je rozhodnuto, v Poháru konstruktérů bude velmi těžké McLaren dohnat. Poslední závody si zkusíme hlavně užít. Máme i čas na vyzkoušení několika experimentálních dílů pro vůz na rok 2012.
Felipe Massa, 9.
Neskrývám své zklamání. Kolize s Hamiltonem mě stála hodně času. Po závodě jsem si s ním snažil promluvit, aby se pročistil vzduch, ale jen kolem mě prošel, ani neodpověděl. Safety car mi také moc nepomohl. Jen pár kol před jeho výjezdem jsem totiž vyměnil pneumatiky, což mohli ostatní po jeho výjezdu udělat, aniž by ztratili moc času. Pak jsem ztratil dost času za Barrichellem, a když mě předjel Vettel, ztratil jsem šanci na sedmé místo. Jednou bych opravdu rád zažil závod bez komplikací.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Výsledek rozhodně není překvapením. Byli jsme pomalejší, než jsme očekávali, příčiny musíme ještě zjistit. Do budoucna to určitě bude užitečná lekce. Fernando dělal, co mohl, bojoval o pódium. Felipe by určitě mohl taky bojovat, ale závod mu zkazil Hamilton. Felipe prožívá opravdu smolné období. Nyní se musíme připravit na závěr sezony a naše cíle jsou následující - chceme se co nejvíc snažit a vyhrát nějaké závody. Také se musíme zaměřit na chování vozu, abychom tyto poznatky mohly uplatnit při vývoji vozu na příští rok.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 6.
Má první Velká cena Singapuru byla velmi zábavná a jsem velmi spokojený s výsledkem. Nemyslím si, že výjezd safety caru nám nějak pomohl, naše pneumatiky nebyly zdaleka tak opotřebované, ale i tak nás to nepoškodilo. Pak jsem se již soustředil na správný rytmus a soupeření s Rosbergem, opotřebení pneumatik a dovézt vůz do cíle.
V závěrečné části jsem měl volný prostor, což mi hodně pomohlo, rychlost jsem měl slušnou. Je to doposud nejlepší závod sezony, je to však výsledek tvrdé práce všech v týmu. Přijeli jsme sem s balíčkem novinek, který nám umožnil získat na výkonu v závodě, lépe se chová k pneumatikám a měli jsme možnost se dnes přesvědčit o jeho výhodách.
Adrian Sutil, 8.
Naším dnešním cílem bylo dovést oba vozy na bodech, takže s dnešním výkonem můžeme být velmi spokojení. Body, které jsme získali, nám dávají trochu prostoru k oddechu s ohledem na Sauber, který je naším konkurentem v šampionátu.
Z mého pohledu to byl normální závod a to i přesto, že jsem ztratil několik pozic za Safety carem, tak jako tu co jsem přenechal Rosbergovi a on zůstal přede mnou až do konce závodu. Poslední stint byl hodně náročný, protože jsem musel jet 30 kol na měkké směsi. Měl jsem Péreze těsně za sebou a posléze Massu, který se rychle přibližoval. Naštěstí jsem dokázal udržet osmé místo.
Vijay Mallya, šéf týmu
Musím říct, že s dnešním výsledkem jsem potěšen. Věděli jsme o možnostech našeho vozu a doufali, že oba piloty doveze na body, ale odjíždět ze Singapuru s 12 bodovou nadílkou je velice uspokojující. Posiluje to naše šesté místo v šampionátu a přiblížilo nás to k další metě, místu pátému. Jedním z klíčových momentů závodu, byl výjezd safety caru, kdy jsme se rozhodli povolat oba vozy najednou.
Tým odvedl v boxech fantastickou práci v odbavování vozů, což mělo podstatnou roly na umístění v cíli. Paul i Adrian odváděli brilantní práci během celého víkendu a neudělali žádnou podstatnou chybu. V pěti zbývajících závodech je třeba stavět na těchto základech tak, abychom zakončili sezonu ve velkém stylu.
MERCEDES
Nico Rosberg, 7.
Šesté místo by bylo v dnešním závodě naším maximem, ale ne všechno nám tento víkend fungovalo tak jak jsme chtěli. V závodě jsem zápasil se zádí vozu, naše auto se opravdu moc nehodí na tento typ náročné trati. Trpěli jsme mnohem více na degradaci pneumatik, než naši soupeří, což nám zkomplikovalo naší strategii, kterou jsme museli změnit při výjezdu safety caru, což nám znemožnilo udělat v závodě posun vpřed. I kdybychom mohli být spokojení s výsledkem tady v Singapuru, musíme tvrdě pracovat na zlepšení vozu pro další závody tady v Asii.
Michael Schumacher, nedokončil
Bylo to opravdu velmi nešťastné zakončení závodního víkendu v Singapuru, samozřejmě jsem hodně zklamaný. Přihodilo se mi něco, co bych nazval nedorozuměním mezi Sergiem Pérezem a mnou. Chystal se jít na vnitřek, popravdě nečekal jsem, že to udělá tak brzy proto jsme se střetli. Byl to pravděpodobně jeden z těch incidentů, které vypadají působivěji při pohledu z venku než zevnitř, jsem ale v pořádku a ten náraz na konci nebyl tak vážný. Byla to škoda, protože vůz a pneumatiky pracovali dobře a také rychlost jsem měl slušnou. Musím se ale dívat dopředu na další závody a doufat v lepší zakončení.
Ross Brawn, šéf týmu.
Ukázalo se, že dnes večer to pro nás byl hodně náročný závod. Tak jak jsme předvídali, scházelo nám to správné tempo, ale docela pohodlně jsme se vešli do prostoru za prvními šesti vozy. Bohužel Michaelův incident nás dost poškodil, jak z jeho pohledu, tak z faktu, že zapříčinil výjezd safety caru v pro nás nevhodnou dobu a museli jsme tak měnit strategii. Nico pak odvedl výbornou práci, především v požívání pneumatik, když na jedené sadě odjel víc, než polovinu závodu. Sedmé místo je asi to co jsme mohli dneska očekávat, a i když jsme zklamáni, musíme se vrátit k tvrdé práci a hledět dopředu.
SAUBER
Sergio Pérez, 10.
Myslím, že na víc než na 10. místo jsem dnes neměl. Startoval jsem na superměkké sadě, poprvé jsem přezouval v 15. kole. Po kolizi s Michaelem Schumacherem jsem musel předčasně do boxů znovu, protože jsem měl problém s pneumatikou. Pak jsem musel jet velmi dlouhý poslední stint. Byla to asi polovina závodu, musel jsem jet na druhé sadě měkkých pneumatik. Michaelův pokus byl příliš optimistický. Škoda, že mě na konci předjel Felipe Massa, ale na těch pneumatikách už se dál bránit nešlo.
Kamuj Kobajaši, 14.
Velmi obtížný víkend. Výkonnost byla v pořádku, ale kvůli provozu na trati a chybné strategii za Safety carem jsem toho nemohl využít. Penalizace mě překvapila, žádné modré vlajky jsem neviděl!
Giampaolo Dall'Ara, hlavní inženýr
Nebudu předstírat, že jsem spokojený s jedním bodem. Očekávali jsme víc. Bohužel, Safety car vyjel ve špatnou chvíli. Myslím, že Sergio odvedl maximum. A Kamuje jsme nejspíš neměli volat do boxů, když vyjel Safety car. Na body by to ale stejně nejspíš nestačilo. Výkonnost byla dnes dobrá, ale nenahrály nám další okolnosti.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 11.
Vůz byl po dobu celého závodu poměrně hodně přetáčivý, zejména pak v první části. Snažil jsem se ze všech sil šetřit zadní pneumatiky, ale stejně jsem musel brzy zastavit. Neudělalo to velký rozdíl v naší strategii a na konci nevznikl žádný problém. Podařilo se mi dostat se do dobrého rytmu a to zejména v druhé polovině závodu, kdy jsem byl schopen těsně následovat Massu. Myslím, že tým si vedl dobře a jsem rád už jenom proto, že to byl můj první závod v Singapuru.
Rubens Barrichello, 14.
Na začátku jsem s pneumatikami zažíval těžké časy. Když vyjel safety car bylo jedinou naší šancí na body zůstat na trati a pokusit se nějaké přivézt. Bylo to těžké rozhodnutí, protože to znamenalo mnoho kol na stejných pneumatikách. Když mě dojel Massa, nemohl jsem s tím už nic dělat. Zkusili jsme to, ale dnes se to nevyplatilo.
Sam Michael, technický ředitel
Pokoušeli jsme se o několik věcí ohledně strategie a to s oběma vozy, ale dnes jsme na body neměli dostatečnou rychlost. Oba pravděpodobně dostali z vozu maximum možného. Byl to těžký závod, ale obě FW33 se vrací bez jediné závady. Protože se jedná o moji poslední velkou cenu pro AT&T Williams chtěl bych poděkovat každému ze závodního týmu a v továrně za posledních 11 let a popřát jim vše nejlepší do budoucnosti.
TORO ROSSO
Sébastien Buemi, 12.
Myslím, že 12. místo bylo dnešním maximem. Pokud by někdo analyzoval celý víkend, řekl by, že jsme neměli dost přítlaku, protože jsme měli lepší top speed na rovinkách. Degradace pneumatik byla celkem vysoká, proto jsme jeli na tři zastávky. S vozem, který máme k dispozici, budeme konkurenceschopní spíše na trati, jako je Suzuka. Před VC Japonska, kam se velmi těším, však musíme pořádně prohlédnout všechna data z dnešního závodu. Potřebujeme vědět, jak se na tratích jako je Singapur, příště zlepšit.
Jaime Alguersuari, nedokončil
Už včera jsme tušili, jak bude dnešní závod probíhat. Proto jsem také moc neočekával. V prvních kolech bylo auto velmi přetáčivé. Pár kol před cílem jsem narazil do bariér a to byl konec. Když se podívám na závod svého týmového kolegy, tak si myslím, že nebylo možné dnes získat body. Také netuším, proč jsem za lehký kontakt s Jarnem Trullim dostal průjezd boxovou uličkou.
Franz Tost, šéf týmu
Toto nebyl ideální víkend. Nedařilo se nám už od pátku. Věděli jsme, že městský okruh vozu vyhovovat nebude. Dělali jsme, co bylo v našich silách, ale lépe to prostě nešlo. Sébastien dnes předvedl maximální možný výkon. Co se týče Jaimeho, stále nechápu tu penalizaci, která mu úplně zničila strategii. Nyní se musíme pokusit o zlepšení, než pojedeme Velkou cenu Japonska.
RENAULT
Bruno Senna, 15.
Byl to těžký závod. První kolo bylo dobré, ale pak jsem se trápil s degradací. Potom jsem v nejpomalejší zatáčce okruhu zablokoval kola a narazil do bariéry. To mi zkomplikovalo závod, kvůli ztracenému času. Mohlo to dopadnout mnohem lépe, doufám, že v Japonsku budeme silnější.
Vitalij Petrov, 17.
Na dnešek bych nejraději zapomenul. Po startu jsem měl problémy s KERSem, takže se mi hůře předjíždělo. Pak začaly zlobit pneumatiky, trápil mě pokles tlaku v nich. Musíme se nyní zaměřit na to, proč autu nesedí okruhy, jako je Singapur. Naštěstí nás čekají už jen okruhy, kde by se nám mělo dařit.
LOTUS
Heikki Kovalainen, 16.
Jsem dnes s výsledkem spokojený, stejně jako celý tým. Strategie se povedla a mechanici odvedli vážně skvělou práci, takže jsem při každé zastávce zůstal před Petrovem. Auto bylo celou dobu stabilní, takže jsem v závěru Petrovovi ujel. Jak se zdá, tak úpravy fungují správně. Ještě více by se to mělo projevit v Suzuce. Po takovém závodě už se nemůžu dočkat toho dalšího.
Jarno Trulli, nedokončil
Znovu jsem měl dobrý start, dostal jsem se před Renaulty a Toro Rosso. Držel jsem je celkem pohodlně za sebou. Pak do mě Jaime narazil a musel jsem zpět do boxů. Bylo to zklamání, ale bojoval jsem až do poruchy převodovky. Teď se soustředíme na Japonsko, kde, jak doufám, to bude s výkonností podobné jako zde.
Tony Fernandes, majitel týmu
Podle mě to byl zatím nejlepší závod v naší krátké historii. Heikkimu se dařilo, držel krok s ostatními. Využil všechen potenciál balíčku úprav, který jsme sem přivezli. Jarno měl opět docela smůlu. Možná za to mohla špatně zvolená strategie. Jsem si však jistý tím, že se pro příště poučíme. Děkuji všem lidem z továrny za to, že všechny úpravy pro tento závod fungovaly, jak měly. Vypadá to, že závěr sezony pro nás bude dobrý.
VIRGIN
Jerome D'Ambrosio, 18.
Jsem docela spokojený. Povedl se mi start a v prvních dvou kolech jsem se snažil ujíždět soupeřům. Pak už jsem šetřil pneumatiky, protože jsme jeli na dvě zastávky. Poslední stint byl hodně dlouhý a obtížný. Sice jsem mohl jet rychleji, ale musel jsem šetřit pneumatiky. Jinak jsem ale spokojený, chci takto pokračovat. Byl to určitě můj nejobtížnější závod, ale zvládl jsem ho bez problémů.
Timo Glock, nedokončil
Je to zklamání pro tým i pro mě. Povedl se mi start, ale Jerome se přede mě dostal vnitřkem. Pak mi ve druhém sektoru Ricciardo najel do pravého zadního zavěšení a od té doby jsem měl problémy se zatáčením. Těžké to bylo hlavně v levotočivých zatáčkách. Pak jsem najednou ztratil při brzdění kontrolu, narazil do bariéry a zničil celé zavěšení. Pro tým to byla velká škoda, protože po celý víkend tvrdě pracovali, ale už se s tím nedá nic dělat, musíme se soustředit na další závod.
John Booth, šéf týmu
Jerome zajel svůj asi nejlepší letošní závod. Bylo skvělé vidět, jak bojuje i s rychlejšími vozy. Povedlo se mu to i díky strategii. Myslím, že si z tohoto závodu hodně odnesl. Bohužel, Timův závod již v prvním kole ovlivnil Ricciardo. Škoda, Singapur je jeho oblíbená trať. Byl to opravdu velmi náročný závod, ale všichni odvedli fantastickou práci.
HRT
Daniel Ricciardo, 19.
Bohužel můj závod nebyl zrovna vzrušující, jelikož jsem přišel o nos hned v prvním kole. V zatáčce 8 to bylo celé trochu namačkané. Neměl jsem volnou cestu, takže jsem se snažil jenom držet do další zatáčky, ale došlo ke kontaktu. Byla to moje chyba, natlačil jsem se moc hluboko. Můj rytmus byl pak hodně narušen modrými vlajkami. Prostřední stint nebyl špatný a dostali jsme se do tempa. V závěru jsme jeli dlouho na stejných pneumatikách a navíc přibylo modrých vlajek, takže to bylo zase obtížnější. Ale zvládli jsme to a dostali se do cíle nejtěžšího závodu sezóny.
Vitantonio Liuzzi, 20.
Dnešní závod byl docela tvrdý. Nejen kvůli tomu, že se vůz v těchto podmínkách špatně řídil, ale také proto, že jsme měli trochu smůly. První polovina závodu byla v pořádku ale pak, v poslední čtvrtině, jsme byli přinuceni přejít na naše poslední pneumatiky, které byly použity už v kvalifikaci, protože nám zadní pneumatiky odcházely. Okamžitě jsem cítil, že má vůz o hodně méně přilnavosti. V 14. zatáčce jsem zablokoval přední pneumatiky bez toho, abych udělala cokoli jinak. Následný kontakt se zdí mě stál přední křídlo, které jsme byli nuceni jet vyměnit do boxů. Po tom kontaktu se zdí mě trápila nedotáčivost, takže jsme se snažili jenom dorazit pod šachovnicovou vlajku. Bylo to tam těžké, ale pozitivní je, že jsme nakonec dorazili do cíle.
Colin Kolles, šéf týmu
Věděli jsme, že to bude těžký závod, což se také potvrdilo, ale dosáhli jsme našeho hlavního úkolu a to dostat se s oběma vozy do cíle. Měli jsme pro každého z jezdců rozdílné strategie a díky naší připravenosti na možný výjezd safety caru, jsme se byly schopní rychle přizpůsobit. Naplánování bylo dobré, ale narušila ho výměně předního křídla u Daniela. Oba Tonio i Daniel odvedli na trati dobrou práci, když se zvládly přizpůsobit všem okolnostem a zůstali soustředění. I přes modré vlajky drželi až do konce dobrý rytmus a tak doufáme, že to za dva týdny v Japonsku bude lepší.