Podle něj si on, celý tým i Pirelli dělali velké starosti o pneumatiky, když se na nich po kvalifikaci objevily puchýře poté, co překročili italským dodavatelem obutí doporučené nastavení sklonu (camber) kol.
"Pirelli nám po kvalifikaci řeklo, že naše pneumatiky jsou hodně na hraně. V 17 hod v sobotu nedokázali říct, zda vydrží půl nebo pět kol, bylo ale jasné, že velmi brzy selžou.
Objevilo se na nich strukturální poškození mezi stěnou a běhounem pneumatiky. Cítili, že bezprostředně hrozilo jejich selhání na obou vozech. Pokud by se jednalo pouze o výkonnost, pak byste to snesli, my jsme ale měli obavy o samotnou bezpečnost," popisuje chvíle hrůzy Newey.
Newey se po velkých obavách nakonec radoval z doublu (foto: Red Bull Racing)
"Bylo to velmi těsné rozhodnutí mezi tím, zda startovat či nestartovat z boxové uličky," dodává. "Proto jsme hodně brzy stavěli po velmi krátké jízdě na kvalifikačních pneumatikách. Markovy byly poškozeny více než Sebovy, proto jsme je povolali po třech, respektive po pěti kolech."
Obavy o bezpečí se však díky prvnímu a druhému místu v cíli závodu po emocionálním vypětí proměnily v slzy radosti na tváři geniálního konstruktéra.