Kolik předjížděcích manévrů bylo zaznamenáno v prvních devíti závodech?
Celkový počet je 623, včetně případů, kdy se předjeli týmoví kolegové a předjíždění pomalejších vozů o kolo zpět. Statistika neobsahuje předjetí způsobená nehodou nebo předjetí v prvním kole závodu.
Z 623 předjetí to bylo 175 předjetí pomalejšího vozu, 43 předjetí mezi týmovými kolegy, 180 předjetí za pomoci DRS a 225 bez DRS.
Kde se předjíždělo nejvíce?
V Montrealu (136), Istanbulu (123) a Šanghaji (97). Nejméně to bylo v Monaku (22), Silverstone (29) a Melbourne (30). Ve Valencii bylo 44 předjetí, z toho 16 v první DRS zóně a 6 ve druhé.
Jaký je vliv DRS na předjíždění?
V roce 2011 se pomocí DRS uskutečnilo 29% všech předjetí. Nejvíce předjetí s pomocí DRS bylo v Istanbulu (50), Šanghaji (31) a Barceloně (29). Nejméně v Monaku (2), Melbourne (5) a Silverstone (6).
Jak moc se předjíždělo v prvním kole?
I když se to nezdá, stále je důležité postavení na startu a první kola závodu. Nico Rosberg a Michael Schumacher ztratili v úvodním kole pozici jen třikrát, s výjimkou u Michaela v prvním kole v Melbourne, kdy měl kolizi. Michael si v prvním kole oproti startovní pozici polepšil o více než tři místa ve čtyřech případech, nejvíce v Číně, kde v prvním kole předjel pět aut.
Jak závody ovlivnily pneumatiky?
Z normálních manévrů, k 55% předjetí došlo za situace, kdy rozdíl mezi stářím pneumatik na obou vozech byl menší než 5 kol. U manévrů za pomoci DRS to bylo 52%. Největší vliv měly pneumatiky v Barceloně, kde došlo k 69% předjetí kvůli starým pneumatikám. Nejmenší vliv měly pneumatiky v mokrých závodech v Montrealu a Silverstone.
Kolik bylo zastávek v boxech?
Celkem 560, včetně penalizací stop&go a průjezd boxovou uličkou. Průjezdů bylo 11, čtyři byl stop&go tresty. Nejvíce pit stopů bylo v Turecku (82), Barceloně (77) a Montrealu (76). Nejméně v Monaku (43), Melbourne (46) a Silverstone (54). V Barceloně a Valencii žádné tresty nepadly, v Montrealu jich bylo nejvíce, 4 průjezdy boxovou uličkou.