Rosberg se projede v Mercedesu W196 na Nordschleife

Pavel Šašek, 16. července 2011, 18:38 Google+

V legendárním "Stříbrném šípu", Mercedesu W196 z roku 1954, se příští týden sveze Nico Rosberg. A nebude to jen tak někde, Rosberg se totiž i s historickým vozem vydá na slavnou Severní smyčku, Nürburgring Nordschleife.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.07. 21:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

V Silverstone si Fernando Alonso zkusil vůz Joseho Froilana Gonzalese z roku 1951, první vítězný vůz Ferrari ve Formuli 1. Nico Rosberg si zkusí ještě slavnější historický kousek, Mercedes W196. S ním v roce 1954 vyhrál Juan Manuel Fangio mj. i VC Německa na Nordschleife, a také celý šampionát, což v roce 1955 zopakoval. Poté Mercedes na dlouhou dobu F1 opustil.

"VC Německa je pro mě vždy velmi speciální," říká Rosberg. "Nürburgring je trať s velkou historií, hlavně pro Mercedes-Benz. Na Nordschleife se Mercedesu dařilo."


Juan Manuel Fangio ve W196, nelze přehlédnout značně omlácenou karoserii

Mercedes W196 byl prvním a na dlouhou dobu i posledním vozem Mercedesu ve Formuli 1. V letech 1954-1955 tým vozy nasadil do 12 Velkých cen, z toho jich 9 vyhrál. Nutno zmínit, že první tři podniky sezony 1954, započítáme-li mezi oficiální závody i Indy 500. (Body získané za Indy 500 se v tehdejší době započítávaly do MS, nicméně nikdo z jezdců F1 se zde příliš neprosadil).

Konstruktérem vozu byl Rudolf Uhlenhaut, poháněl ho řadový osmiválec Mercedes o objemu 2 494 cm3 a při 8 500 otáčkách za minutu měl výkon 290 koní. Zajímavostí je, že ve VC Francie a Velké Británie 1954 měly vozy kola zakrytá karoserií, nicméně toto řešení se neuchytilo a při dalších závodech již vozy vypadaly jako většina ostatních vozů startovního pole.


Zde již můžete vidět W196 bez zakrytých kol, na snímku vůz řídí Stirling Moss

I tak dokázali jezdci Mercedesu rozdrtit konkurenci a Juan Manuel Fangio získal tituly v letech 1954 a 1955 s jasnou převahou. 

Okruh, na kterém Rosberg ve W196 pojede, je legendární Nürburgring Nordschleife. Ten byl postaven v roce 1927 a měřil neuvěřitelných 22,772 km. V prvních letech existence k závodu patřila i jižní část okruhu, Sudschleife. Délka jednoho kola tak byla cca 28 kilometrů! 

Pro svou náročnost se okruhu dodnes říká Zelené peklo. Toto označení poprvé použil Jackie Stewart a věděl proč. Okruh byl a stále je velmi nebezpečný, nejsou zde žádné únikové zóny, trať téměř ve všech místech lemují stromy. 


VC Německa 1952, v pozadí hrad Nürburg, po němž se okruh jmenuje

V roce 1970 došlo alespoň k částečné úpravě bezpečnosti, byly instalovány bariéry podél trati, v některých místech se trať rozšířila. Přesto se však VC Německa od roku 1977 přesunula na Hockenheim, jelikož na Nordschleife v roce 1976 ošklivě havaroval Niki Lauda a téměř přišel o život. To, že se dokázal ještě v tom roce vrátit a bojoval až do posledního závodu o titul s Jamesem Huntem, však k udržení závodu v pohoří Eifel nepomohlo. 


Poslední VC Německa na Nürburgringu, rok 1976 - na snímku Niki Lauda ve Ferrari

Na Nürburgring se F1 vrátila v roce 1984, ale to byl s malými rozdíly již okruh tak, jak ho známe i dnes a na kterém se pojede letošní VC Německa. Navíc, tehdy šlo o VC Evropy, VC Německa se i nadále jezdila na Hockenheimu. V letech 1997 a 1998 se zde závod dokonce jel jako VC Lucemburska. 

Nordschleife je příležitostně stále využíván k závodům, bývá přístupný i veřejnosti, občas se zde v rámci exhibice předvede i vůz F1, v roce 2007 zde s vozem BMW Sauber jel Nick Heidfeld. 

Vytisknout

Diskuze: Rosberg se projede v Mercedesu W196 na Nordschleife

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.07.2011 21:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Perez: Nürburgring by měl sedět našemu autu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud