"Abych řekl pravdu, od té doby, co se jezdí na městském okruhu ve Valencii, jsem v tomto závodě nikdy neměl štěstí. Obzvlášť to bylo patrné minulý rok, kdy jsem měl velmi konkurenceschopné auto a skončil jsem osmý. Každý si však vzpomene na to, co se stalo při výjezdu safety caru, už se k tomu nemá cenu vracet," nelibě vzpomíná na to, jak Lewis Hamilton předjel safety car a dojel druhý pět vteřin za vítězným Sebastianem Vettelem.
"Vždy věřím tomu, že štěstí a smůla se na konci roku srovnají, snad toto nepsané pravidlo platí také pro závodní dráhy. Pokud na to dojde, budu moc rád, když se loňská smůla nyní otočí. Obecně se zdá, že letos zatím nemáme moc štěstí: v mokrém závodu v Montrealu nám nevyšla ani jediná zatracená věc," s hořkostí vzpomíná na poslední závod, z něhož musel odstoupit po kontaktu s druhým pilotem McLarenu - Jensonem Buttonem.
Fernando Alonso za safety carem v průběhu Velké ceny Evropy 2010
(foto: Scuderia Ferrari)
"Vím, že naši fanoušci netrpělivě očekávají naše první vítězství v sezóně, a mohu vás ujistit, že to stejné platí i pro nás. V posledních dvou závodech jsme ukázali, že zcela jasně máme na vítězství a - obzvlášť v Monaku - jsme tomu byli velmi blízko. Věřím, že i v Kanadě jsem o něj mohl až do konce bojovat vzhledem k tomu, co jsme viděli v kvalifikaci.
Nyní se přesouváme na trať, která má podobnou charakteristiku jako Montreal a neexistuje žádný vážnější důvod, proč bychom zde neměli být také konkurenceschopní. Vůz 150° Italia bude veskrze ve stejné konfiguraci, v jaké jsme ho viděli v minulém závodě. Hlavním novým prvkem bude debut střední směsi Pirelli, kterou nasadí společně se super-měkkou [to však včera Pirelli náhle změnilo na měkkou, více zde - pozn. red.]," pokračuje Alonso.
Dočká se konečně o víkendu Fernando ve Valencii vítězství?
(foto: Scuderia Ferrari)
V Kanadě si již novou střední směs mohl vyzkoušet, tým se s ní ale potřebuje mnohem lépe seznámit: "Jedna věc je ale odjet na ní několik kol na dráze, která navíc tomuto typu pneumatiky až tak nesedí, a druhá je vyhodnotit ji do hloubky se zaměřením na kvalifikaci a závod."
Na závěr se pilot Ferrari utěšuje slovy: "Vlastně jsem Velkou cenu Evropy dvakrát vyhrál, když se ještě jezdila na Nürburgringu. A říká se, že 'po dvou vždy následuje třetí...'"