MCLAREN
Jenson Button, 1.
Opravdu nevím, co říct. Byly to velmi vzrušující tři hodiny po startu. Došlo tam k incidentu s Lewisem – nic jsem neviděl, když byl vedle mě. Omluvil jsem se mu, pak nastal boj.
Dostal jsem penalizaci průjezd boxy za rychlou jízdu za safety-carem, takže jsem přes ně projížděl již třikrát. V posledním kole jsem naháněl Seba a vyjel zeširoka v mokré části okruhu a já jsem využil nabídnuté příležitosti.
Připadalo mi to, jako bych více času trávil v boxech než na trati. Kluci odvedli skvělou práci při strategickém rozhodování. V určitých fázích jsme s naší strategií měli štěstí. Správně jsme přezuli na slicky a vůz v těchto obtížných podmínkách fungoval opravdu dobře.
Byl to fantastický závod – i kdybych nevyhrál, užil jsem si ho. Úžasné vítězství, možná mé vůbec nejlepší. Rozhodně velká cena, kde jste v pytli a najednou se dostanete dopředu. Důležité je dostat se do vedení a já jsem polovinu kola vedl. Nádherný den, nevím, co bych dodal.
Lewis Hamilton, nedokončil
Nejprve bych chtěl ze srdce poblahopřát Jensonovi – odjel naprosto neuvěřitelný závod a vítězství si zcela zasloužil. Byl to skutečně fantastický výkon skvělého pilota!
Je mi zároveň líto týmu – pracoval tento týden opravdu tvrdě a mohli jsme dnes zabodovat s oběma vozy. Ačkoliv podmínky byl na startu velmi náročné, měl jsem dost dobrou přilnavost a dělal jsem všechno možné, abych se udržel na trati. Myslím, že jsem měl dost dobrou závodní rychlost, neměl jsem žádné zvláštní problémy.
Dotkl jsem se Markova [Webberova] auta poté, co brzdil poněkud brzdy do první zatáčky. Nechal mi dost místa, ale najel jsem na vnitřní straně na obrubník a vlivem nedotáčivosti jsem najel do něj.
Pak jsem začal bojovat, abych se dostal zpět. Propadl jsem se za Jensona. Vybrzdil se sám do poslední šikany a měl slabý výjezd, takže jsem na něj mohl zaútočit. Zdálo se mi, že jsem byl na rovince polovinou auta na jeho úrovni, ale asi mě neviděl a dále se přesouval na mou stranu.
Nezbylo mi tam žádné místo, takže jsem vrazil do stěny. Samozřejmě si nemyslím, že to byl záměr: Znám Jensona dost dobře a vím, že by to neudělal, je to správný chlap.
Takže nyní se zkrátka zaměřím na další závod a zbytek sezóny. Bylo by skvělé, pokud bych se mohl kvalifikovat o něco výše, abych se mohl ve Valencii vyhnout problémům. Naše závodní rychlost je ale dobra a opravdu si přeji, aby se mi tam dařilo.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Velká cena Kanady 2011 se zapíše jako jedna z nejrušnějších a nejvíce vzrušujících pozastavených velkých cen v historii Formule 1.
Po průtrži mračen, které z okruhu učinili místo nezpůsobilé pro závodění následovala dlouhá fáze přerušení. Závod byl restartován s Jensonem na 21. místě. Brzy bylo jasné, že jeho vůz je v dobré formě, ale po následných událostech se víra téměř vytratila. Myslím, že mí kolegové na mě v radosti asi stokrát křičeli slovo “neuvěřitelné,“ a Jenson jízda byla přesně taková, absolutně neuvěřitelná. Další přídavná jména, která mě napadají, jsou: heroická, majestátní, velkolepá a skvostná!
Kluci odvedli také skvělou práci – šest zastávek jen u Jensona za obtížných podmínek pod enormním tlakem – toto dramatické vítězství ukázalo výjimečného týmového ducha, který panuje uvnitř týmu Vodafone McLaren Mercedes.
Naše závodní rychlost byla dnes v Montrealu konzistentně velmi silná, také v Monte Carlu před dvěma týdny i týden před tím v Barceloně. Další na řadě je Valencie, kde snad budeme na tomto vítězství stavět a budeme znovu konkurenceschopní.
Lewis měl frustrující krátký závod, který skončil po kontaktu s Jensonem na počátku cílové rovinky. Rozhodli jsme se k tomu, že jej požádáme o to, aby na trati auto odstavil. Naše pozávodní kontrola prokázala, že to bylo správné rozhodnutí – jeho zavěšení bylo tak poškozeno, že by nemohl pokračovat.
Z našeho pohledu se jednalo o závodní incident a jak Lewis, tak i Jenson to vidí stejně. Stejně názor měli i komisaři FIA, kteří dnes odvedli v obtížných podmínkách výbornou práci. Někdy dojde k nehodě a není to ničí chyba, tohle byl ten případ.
Stejně jako Jenson se i Lewis těší do Valencie, kde doufám a očekávám, že MP4-26 a oba jeho piloti budou schopni získat další vítězství. Sem s ní!
RED BULL
Sebastian Vettel, 2.
Jsem zklamaný, samozřejmě. Od začátku do konce to byl velmi těžký závod a my každičkou jeho část vedli - až na tu poslední. Asi jsem byl po posledním výjezdu zpomalovacího vozu příliš konzervativní. Vést a o vedení přijít není ten nejlepší pocit.
Udělali jsme, co jsme mohli. Důležité bylo dojet, především v závodě, jako byl tento, ale udělat jedinou chybu v posledním kole není nic příjemného.
Šel jsem trochu pozdě na brzdy. Byl to těžký konec těžkého závodu, hlavně v posledním sektoru jsem mohl vidět, jak se Jenson přibližuje a dohání mě. Byl to dlouhý závod s dlouhou pauzou. Jeden z nejtěžších závodů tohoto roku.
Mark Webber, 3.
Myslím si, že Lewis se domníval, že šachovnicová vlajka je už v třetí zatáčce (řečeno s úsměvem). Došlo ke kontaktu a nabylo to jednoduché, myslím že byl takhle brzy v závodě zbytečně nemotorný. Ztratil jsem hodně pozic, ale podařilo se mi je dostat všechny zpátky.
Rozhodl jsem se zastavit a nasadit před pozastavením závodu jinou sadu mokrých pneumatik. Kamuj Kobajaši, oba Renaulty a Paul di Resta se přede mě dostali, když byl závod pozastaven a oni ušetřili jednu zastávku. Dostal jsem se přes ně i když vyjíždění mimo suchou stopu bylo obtížné.
Pak jsem si hodil kostkou a rozhodl se nasadit suché pneumatiky, přestože jsem věděl, že to v některých částech okruhu bude obtížné a že když se dostanu na trávu je konec. Dojel jsem Michaela (Schumachera) a odvedl s ním rozumnou bitvu.
Nakonec se ale přihnal velmi rychlý Jenson Buttton. Myslím, že i kdybych se před Michaela dostal dříve stejně by mě předjel. Nakonec je to výsledek, který jsme si dnes všichni zasloužili. Seb odvedl fenomenální práci, ale je velmi snadné udělat chybu v takovýchto podmínkách.
MERCEDES
Michael Schumacher, 4.
Odjíždím ze závodu napůl s úsměvem, napůl s pláčem, protože si nejsem jistý, jestli mám být nadšený nebo smutný. Byl jsem na druhém místě až do konce a rád bych na něm samozřejmě i dojel a stál znovu na pódiu. Ale i když to nakonec nevyšlo, můžeme být spokojení s výsledkem a velkým bojem, který jsme o něj svedli. Dobrá strategie po červených vlajkách nám ho umožnila a já jsem šťastný za náš tým. Rád bych také složil velkou poklonu divákům, kteří s námi zůstali v tak těžkých podmínkách tak dlouho a dokonce nás povzbuzovali. Bylo to působivé a já jsem rád, že mohu svým dílem přispět k jejich zábavě.
Nico Rosberg, 11.
Dnes odpoledne to byl velice náročný závod. S mým vozem bylo všechno v pořádku a na konci jsem byl na bodech, ale udělal jsem v šestašedesátém kole chybu ve vlásence. Snažil jsem se předjet Kobajašiho a byl velmi těsně za ním v desáté zatáčce. Zpomalil, když jsem to nečekal, narazil jsem do něj zezadu a zničil si přední křídlo, které nakonec odpadlo v posledním kole. To samé se mi stalo naopak, když do mě vrazil Sutil. Možná jsem dnes mohl být trochu agresivnější s některými zastávkami, udělat je o trochu dřív, ale vždycky je těžké zvážit riziko.
Ross Brawn
Naše strategie s přechodnými pneumatikami v první části závodu nezafungovala a po zastavení závodu jsme vypadali na jedenácté a dvanácté pozici trochu na odpis, ale dostali jsme se z toho. Michael zajel pro přechodné pneumatiky ve 34. kole, když vyjížděl zpomalovací vůz, což mu pomohlo získat několik pozic. Nico udělal totéž o dvě kola později. Byl to nervy drásající závod a Michael jel ve druhé části nádherně. Odvedl kus práce na přechodných a měkčích pneumatikách, ale nebyl schopný udržet rychlejší vozy Jensona a Marka, částečně proto, že mohli použít DRS.
Přesto to byl úžasný skok o osm příček na čtvrtou pozici. Nico to měl těžší. Trefil ho Sutil, ale dostal se z toho a býval by si zajistil solidní umístění na bodech, kdyby neztratil poškozené přední křídlo v posledním kole, což ho dostalo na jedenácté místo. Celkově to ale byl vzrušující a extrémně náročný, ale jednoznačně pozitivní závod pro náš tým.
RENAULT
Vitalij Petrov, 5.
Dnes byly podmínky velmi těžké a zastavení závodu po několika kolech bylo správné. Nebyla žádná přilnavost, všude aquaplanning. Po restartu jsme se snažili maximálně využít naší pozici. Byl jsem čtvrtý, protože jsem se rozhodl před červenou fází nepřezouvat. Pak jsem bojoval o dobré umístění. Na jednu stranu je páté místo po startu z 10. pozice dobrým výsledkem, na druhé straně jsem ale opravdu cítil, že bychom dnes mohli skončit na pódiu. Vítám tyto dodatečné body a myslím si, že jsme se tím vrátili zpět do boje po několika obtížných závodech. Moc děkuji týmu za jeho práci o tomto víkendu.
Nick Heidfeld, nedokončil
Přirozeně jsem hlavně zklamaný z toho, že jsem nedojel do cíle. Byl jsem za Kamujem [Kobajašim] a pak se něco přihodilo: najednou zpomalil a já jsem do něj zezadu narazil. Upadlo mi kvůli tomu přední křídlo a vylétl jsem z dráhy. Byl jsem na pátém místě a na bodech, takže je frustrující, že jsme dnes po včerejší slušné kvalifikaci nezískali více. Dnes to byl jeden z těch nepředvídatelných závodů, musel jsem jet tak dobře, jak to jen za těch podmínek šlo. Nyní se těšíme do Valencie, kde doufám, že pro tým získám více bodů.
Eric Boullier
Tým dnes znovu získal body, což znamená, že jsme skončili v top 10 alespoň s jedním vozem v každém letošním závodě. Pochopili jsme také některé naše poslední problémy a řešení, která jsme přivezli do Montrealu, jsou slibná, protože situaci jasně zlepšila.
Přes všechna pozitiva Montreal opouštíme se smíšenými pocity. Především jsme dnes mohli získat body s oběma vozy. Žel Nicka překvali Kamuj Kobajaši, který byl na výjezdu neobvykle pomalý. Do té doby byl jeho závod perfektní. Kdyby měl Vitalij více štěstí, skončil by také o něco výše.
FERRARI
Felipe Massa, 6.
Moc velké zadostiučinění z šestého místa necítím, když uvážím, jaký jsme tu měli potenciál. Moje šance ma umístění na pódiu a na boj o vítězství se vypařily, když jsem předjížděl Karthikeyana. Jel velmi pomalu v suché stopě, ale když jsem ho na mokru předjížděl, zrychlil a já ztratil kontrolu nad vozem a narazil do zdi.
Díky dalšímu výjezdu zpomalovacího vozu jsem zvládl dohnat ostatní a na konci jsem předjel pár aut a dostal se na šesté místo. Jsem naštvaný, nemá smysl to popírat. Dobře jsme se kvalifikovali a do červených vlajek jsme byli v první trojce. Pak se stalo, co se stalo, a bylo po všem. Jsem spokojený s tím, jak auto jelo na pneumatikách do extrémního mokra a na slickách, s přechodnými pneumatikami jsem se trochu pral.
Teď jedeme do Valencie na trať, kde můžeme být konkurenceschopní, je trochu podobná téhle. Pořád máme střední směs pneumatik, kterou jsme tu v pátek testovali. Uvidíme, kolik přilnavosti nám dá.
Fernando Alonso, nedokončil
Všechno šlo špatně už od rána, kdy jsme viděli, že prší. Zajeli jsme letošní nejlepší kvalifikaci, ale museli startovat za zpomalovacím vozem, navíc jsem měl pocit, že nejlepší volba jsou přechodné pneumatiky. Když už jsme je nasadili, přišel liják a zároveň s ním červená vlajka. Kdo nevyměnil pneumatiky, mohl to teď v klidu udělat.
Nakonec došlo ke kontaktu s Buttonem, který vyústil v zaseknutí mého auta na obrubníku a já nemohl dál pokračovat. Je to velká škoda, protože dnes jsme opravdu měli dobré tempo, jen jsme neměli štěstí. A to není můj pocit, to je fakt. Když neskórujete, musíte okamžitě obrátit list a zaměřit se na další závod.
Myslím, že ve Valencii se nám povede dobře, protože je to další okruh, který by měl našemu vozu sedět, stejně jako tento. Šampionát ještě neskončil, ale musíme doufat v chyby ostatních, abychom měli malou naději.
Stefano Domenicali
Lítost je pocit, který se po skončení Velké ceny Kanady zmocňuje nás všech. Dnes jsme měli potenciál bojovat o vítězství, ale všechno, co se mohlo pokazit, se pokazilo. Felipeho šesté místo je výsledek, který jen těžko přijímáte s ohledem na konec závodu.
Především dva incidenty - kolize Fernanda a Buttonem a předjíždění Karthikeyana, kvůli němuž vyjel Felipe z trati - nechávají v ústech hořkou pachuť. Teď musíme tuto neděli nechat za sebou a ponechat si vědomí, že úroveň našeho výkonu odpovídala situaci, stejně jako před dvěma týdny v Monaku.
Musíme to zopakovat ve Valencii a potom se zlepšit do závodů - mám na mysli například SIlverstone - kde bude aerodynamika znamenat všechno a možná nová interpretace regulí upravujících výfuky změní pořadí na startovním roštu.
SAUBER
Kamuj Kobajaši, 7.
Získali jsme body a to je nakonec to nejdůležitější. Prokázali jsme, že jsme dobří na vodě, ale jakmile trať oschla, má rychlost nebyla dostatečně dobrá na to, abych dokázal bránit svou pozici. Původně jsem se kvalifikoval na 13. místě, takže to není špatné finišovat jako sedmý. Na druhé straně jsem ale startoval po dlouhé červené fázi jako druhý, z tohoto pohledu je výsledek zklamáním. Opravdu jsem se snažil dovézt vůz na lepší pozici, nevyšlo to však.
Pedro de la Rosa, 12.
Nejprve bych chtěl poděkovat FIA. Zastavila závod, když začal být příliš nebezpečným a myslím si, že každý výjezd safety-caru byl správný. Před vyvěšením červených vlajek se téměř nedalo jezdit. Nic jste neviděli a k aquaplaningu docházelo na každý rychlostní stupeň.
Ze sedmnáctého místa jsem po přerušení startoval za safety carem jako devátý. Ale těsně před restartem jsme se s Jensonem [Buttonem] dotkli a já jsem musel s poničeným předním křídlem do boxů. To mi zničilo závod, přišel jsem o spoustu pozic. Další jsem ztratil později, když jsem se zasekl na prvním rychlostním stupni, navíc jsem ztratil čas za jezdci o kolo zpět.
Snažil jsem se dostat vpřed, jak jen to šlo, body však byly mimo dosah. Musím říct, že to mohl být mnohem lepší den. Tým dělal velmi správná rozhodnutí, takže jim za to děkuji. Byl to extrémně rušný závod, zvlášť pro někoho, kdo zrovna naskočil do vozu po krátkém oznámení. Na tyto dny zde nezapomenu, to je jisté.
Peter Sauber, šéf týmu
Tento víkend pro nás začal opravdu špatně tím, že Sergio nemohl ze zdravotních důvodů pokračovat. Zisk bodů po startu ze 13. a 17. místa je však skvělým výsledkem, na který můžeme být hrdí. Přesto jsme mírně zklamání, protože po restartu jsme doufali ve víc. Okolnosti nám však nepomohly. Gratuluji Kamujovi ke skvělému závodu a velké díky Pedrovi za jeho úsilí.
TORO ROSSO
Jaime Alguersuari, 8
Jsem moc spokojený, protože dojet po startu z pitlane osmý, to je pro nás skvělý výsledek. Jsem také moc rád za první body v letošní sezóně, přestože vím, že mám pořád prostor pro zlepšení, a to jak na své straně, tak v nastavení auta podle svých potřeb - hlavně v kvalifikaci.
Dnes tým odvedl dobrou práci, vytěžili jsme maximum z každé příležitosti, která se nám naskytla, někdy na úkor jiných týmů. Měli jsme perfektní strategii, co se týče zastávek na výměnu pneumatik. Tenhle výsledek každého namotivuje do další tvrdé práce. Na můj druhý domácí závod do Valencie nám to dává křídla! Za zmínku stojí také diváci, kteří vydrželi v chladu a mokru tak dlouho, ale myslím, že viděli dobrý závod.
Sébastien Buemi, 10
Samozřejmě jsem rád, že jsem bodoval, to je vždycky důležité. Jsem ale také trochu zklamaný, myslím, že jsem mohl jet lépe a nejsem si jistý, že mi tak rychlý přechod na slicky pomohl. Ale při pohledu na celkový výsledek a Jaimeho osmé místo jsem spokojený za tým, který odvedl tak dobrou práci. Zdá se, že se v tomhle závodě vždycky přihodí něco neočekávaného, ale zastavení závodu bylo jediné správné rozhodnutí. Auta dostávala aquaplanning a viditelnost byla moc špatná. Jsem si jistý, že celé odpoledne bylo pro diváky úžasné!
Franz Tost, šéf týmu
Další vzrušující závod formule jedna: myslel jsem, že Monako bylo vrchol, ale dnes jsme zase viděli další skvělou velkou cenu, což je důležité.
Tenhle sport má být zábavný. Tohle je nejlepší letošní výsledek pro Scuderii Toro Rosso, poprvé dojely oba vozy na bodech. Jsem moc šťastný za Jaimeho, dojel osmý a získal první letošní body. Bude to dobré pro jeho sebevědomí, v posledních závodech s tím trochu bojoval. Od teď od něho můžeme očekávat víc. Sébastien také odvedl dobrou práci dojezdem na desátém místě.
Naše strategie vyšla, zariskovali jsme brzkou změnou na slicky. Ukázalo se to jako správné rozhodnutí, které se vyplatilo. Dnes zaslouží pochvalu celý tým, nebylo snadné to zvládnout s tak dlouhou pauzou uprostřed závodu, ale odvedli excelentní práci. Můžeme se teď těšit do Valencie, kam dovezeme několik nových součástek, které by měly zlepšit náš výkon.
WILLIAMS
Rubens Barrichello, 9.
Jsem šťastný, že jsem po startu ze šestnáctého místa přivezl týmu další body. Mohlo to být víc, ale bohužel jsem ztratil potenciál dojet šestý nebo sedmý, když jsem ve snaze vyhnout se Kobajašimu po poslední safetycar fázi vyjel mimo trať. [Kobajaši]Byl široký při předjíždění vozu o kolo zpět a na trať se vrátil, aniž by mě viděl. Musel jsem vyjet mimo a ztratil spoustu pozic. Bylo to nešťastné, ale získat aspoň pár bodů byla příjemná odměna.
Pastor Maldonado, nedokončil
Pro mě to byl těžký závod. Na začátku jsem trpěl přetáčivostí a auto se těžko řídilo. Po restartu se vůz choval na přechodných pneumatikách líp, ještě lepší to bylo na suchých gumách. Potom vyjel zpomalovací vůz znovu. Po jeho zajetí udělal Kobajaši chybu v první zatáčce, Rosberg kvůli tomu přede mnou zabrzdil a já s ním kolidoval. Zlomil jsem přední křídlo a musel zastavit. Potom jsem se na mokru prostě roztočil.
Sam Michael, technický ředitel
Po závodu nabitém incidenty bylo dobré získat několik bodů. První výjezd zpomalovacího vozu zkazil náš plán přezout oba vozy na přechodné pneumatiky, které pracovaly velmi dobře. Po dlouhém přerušení byly přezutí na přechodné a poté suché pneumatiky okamžiky, které měly oba vozy dostat na body. Měli jsme pár problémů při restartu a kvůli nim jsme se v pořadí propadli.
HRT
Narain Karthikeyan, 14.
Byl to pro nás velmi zajímavý závod, získali jsme zatím naše nejlepší umístění. Jel jsem dobře za mokra i za sucha. Byl bych býval rád, kdybych mohl zůstat na poslední sadě přechodných pneumatik o něco déle. Předjel jsem na nich Tonia, takže ještě jedno kolo by mi možná pomohlo ještě k další pozici.
Z nějakého důvodu se ke mně nedostalo, že jedeme na hladkých pneumatikách. Stále jsem si myslel, že mám přechodné, a když jsem vyjel z boxů, tak jsem si uvědomil, že mám slicky. Jenže to už bylo pozdě, protože jsem byl v mokré stopě a auto hodně klouzalo, a tak jsem ztratil hodně míst. Krom toho to však byl zážitek – předjel jsem několik vozů: D’Ambrosia a Glock. Jsem moc rád, že jsem dojel do cíle.
Vitantonio Liuzzi, 13.
Byl to šílený závod. Ale čím je to bláznivější, tím více nám to vyhovuje. Pro nás to byl skvělý výsledek, pro všechny v týmu, protože jsme dělali vše správně od soboty, kdy jsme dosáhli v kvalifikaci výborného výsledku. Za těchto situací musíte vždy riskovat, musíte být ve správný čas na správném místě. Učinili jsme správná rozhodnutí a celý tým pracoval během zastávek v boxech perfektně. Před námi je spousta práce, ale tohle je skvělý výchozí bod pro budoucí závody.
Novinky nám pomohly, ale v těchto podmínkách je to spíše o správném načasování a nasazení správných pneumatik v ten správný okamžik. Zastávky v boxech byly dobré, všechno klapalo. Jsme pozitivní, protože novinky fungovaly a nyní se musíme dále snažit, abychom v nadcházejících závodech získali ještě více.
Je to skvělý pocit předjíždět další vozy. Vždy se zaměřujeme na boj s našimi nejbližšími soupeři, ale tento závod byl šílený, protože jsme mohli předjíždět o tolik rychlejší vozy. Musíte pouze jemně zacházet s vozem a mít ho pod kontrolou. Je to vždy dobrý pocit, když můžete řádně závodit.
Získali jsme náš nejlepší výsledek v sezóně, což je pro tým skvělé. Doufáme, že to není náš poslední nejlepší finiš sezóny, doufáme, že v budoucnu zajedeme ještě lépe. Budeme se o to moc snažit.
Colin Kolles, šéf týmu
Dnes jsme dosáhli našeho nejlepšího výsledku v historii týmu Hispania Racing. Byl to skvělý závod s dobrým koncem pro tým. Učinili jsme pokrok ve výkonnosti a v pozici v šampionátu. Tým pracuje velmi tvrdě a výsledek si zasloužil.
Piloti odvedli svou agresivní jízdou na oschlé dráze velmi dobrou práci. Budeme se muset dále zlepšit, cílem je 10. Místo v šampionátu. Jsem velmi vděčný všem členům týmu, kteří tvrdě pracovali na tom, aby tým posunuli kupředu, mám radost i za ně. Chtěl bych poděkovat také dodavatelům za podporu.
VIRGIN
Jérôme D'Ambrosio, 15.
Neuvěřitelný závod. Byli jsme v závodním módu asi čtyři hodiny. Nic takového jsem nikdy nezažil. Bylo to dost výjimečné. Přišlo několik výkyvů. Před červenou vlajkou jsem stavěl dvakrát a po restartu jsem najednou zjistil, že bojuji s Timem a pomyslel si: Co se děje? Bylo to šílené! Po posledním restartu jsem ztratil spoustu času na modrých vlajkách, musel jsem se uhýbat do mokra, aby mohli předjet, a nakonec jsem nemohl bojovat o pozice, protože s naším mokrým nastavením jsme neměli stejnou maximální rychlost. Ale byl to skvělý závod a pro mě velká zkušenost.
Timo Glock, 16.
Byl to neobvyklý a těžký závod. Myslím, že jeden z nejdelších, jaké jsem kdy jel! V poslední části to byla trochu škoda, měl jsem celkem dobré tempo a dohnal jsem a předjel Trulliho. Potom jsem ale zablokoval oběpřední kola a to mě na konci přišlo draho. Nemohl jsem už na rovinkách jet naplno kvůli vibracím, takže když mě Karthikeyan dojel, snažil jsem se zůstat před ním, ale on si najel do poslední zatáčky a vytlačil mě z trati. Zkrátil si šikanu při mém předjetí a Jérôme na tom také prodělal. V posledním kole jsem nemohl nic dělat, pneumatiky byly úplně zničené.
John Booth, šéf týmu
Závod byl nabitý událostmi a hrál do karet úrovni přítlaku, který jsme si zvolili. U Tima jsme byli nervózní v první části závodu, čekali jsme na déšť, který se podle radaru evidentně blížil, protože jsme cítili, že zastávka pro přechodné pneumatiky by mohla být významná. To se potvrdilo, Timo byl při restartu patnáctý Druhá část se Timovi nedařila, po přezutí na přechodné ztrácel pozice, na slickách se ale dostal zpět před Trulliho.
Bohužel, během posledního výjezdu zpomalovacího vozu jsme vypozorovali probrždění na pneumatikách a radili jsme Timovi - vzhledem k jeho pozici jsme potřebovali, aby dojel, protože pitstop by nás zařadil až na konec.
Jérôme měl poměrně rušný závod - startoval poslední a dojel čtrnáctý. S přihlédnutím k okolnostem víkendu odvedl dobrou práci. Použili jsme ho na vyzkoušení strategie s přechodnými pneumatikami a přesto zajel dobrý výsledek. Za to mu patří velké uznání.
LOTUS
Jarno Trulli, 17.
Byl to rušný závod. Odstartoval jsem dobře, ale celé odpoledne jsem se trápil s brzdami. I když jsem je zahřál, zasklily se po prvním výjezdu safety caru a už jsem je nedokázal dostat znovu do formy.
Po restartu jsem měl s brzdami znovu stejný problém, ale jak dráha osychala, vracela se jejich výkonnost a mohl jsem začít našim nejbližším soupeřům ujíždět. Žel po přezutí na suché pneumatiky se něco začalo v kokpitu hýbat, takže jsem znovu zajel do boxů, aby to tým prošetřil. Nedokázali to opravit, takže jsem opět vyjel na dráhu a snažil jsem jet co nejlépe, abych vůz dovezl do cíle.
Heikki Kovalainen, nedokončil
Můj závod žel ukončila závada na hnací poloosy. Po restartu jsem přišel téměř okamžitě o pohon a musel jsem odstoupit, což je samozřejmě na konci víkendu zklamáním. Je to jedna z těch věcí – nic s tím nenaděláte. Doufám tedy, že ve Valencii budeme mít více štěstí a zabereme.
Mike Gascoyne
Po velmi slušném víkendu to nebyl ten závod, který bychom si přáli. Po problémech při prvních zastávkách jsme přišli o několik pozic a pak měl žel Heikki po restartu problémy s hnací poloosou. Jarno byl po celý víkend silný a odpoledne zajel dobře. Podařilo se mu znovu získat všechna ta místa, která ztratil během první zastávky. Byl by měl dobrý finiš, ale když podruhé zajel do boxů, ulomil se přední inerter a spadl mu k nohám do kokpitu.
Přemýšleli jsme o odstoupení, ale Jarno odvedl skvělou práci nejen tím, že vůz dovezl do cíle, ale také tím, že dohonil vozy před sebou. Téměř je v posledních kolech před velký handicap předjel, takže mu opravdu děkujeme za to, jak se ve velmi obtížné situaci držel.
Přesto všechno se pro nás jednalo o dobrý víkend z pohledu výkonnosti vozu. I když to tedy nebyl náš nejlepší závod, můžeme to podle mě vnímat jako další významný pokrok ve vývoji týmu.
FORCE INDIA
Paul di Resta, nedokončil
Klimatické podmínky byly velice špatné a dnes to vzhledem k intenzitě deště bylo naprosto správné rozhodnutí o zastavení závodu. Bylo tam mnoho řek proudících přes trať a u mnohých nastaly problémy i během safety car fáze. Po restartu se myslím věci ubíraly správným směrem, dokud jsem neztratil přední křídlo při kontaktu s Nickem Heidfeldem, který předem mnou křížil dráhu.
Že mi byl udělen trest průjezd boxy, pro mě bylo docela překvapení, protože poškozen jsem tu byl já. Poté jsem na to tlačil, abych se v posledních pár kolech dostal před Rubense Barrichella. Bohužel jsem na to tlačil až příliš a dotkl se zdi, což mi způsobilo defekt. Kvůli tomu jsem také musel zaparkovat auto. Je to škoda, protože jsme dnes měli silný vůz a mohli jsme si odvést důležité body.
Adrian Sutil, nedokončil
Na startu závodu byla viditelnost extrémně nízká a přilnavost nebyla o nic větší. Měl jsem problémy s pneumatikami do mokra, takže jsem přešel na přechodné pneumatiky poměrně brzy, což bylo dobré na pár kol, dokud déšť nezesílil. Při restartu jsem si počínal docela dobře, dokud jsem se nedostal až příliš blízko k Rosbergovi, když safety car vyjel na dráhu.
Všechny vozy přede mnou před vlásenkou výrazně zpomalily a já si poškodil přední křídlo. Ale auto se zdálo být ještě stále v pohodě a ani jsem neztratil příliš mnoho času. Po penalizaci průjezdu boxy jsem se rozhodl, že by to stálo za risk a přešel jsem na suché pneumatiky, ale bylo příliš brzy. Dotkl jsem se stěny a rozbil levé zadní zavěšení.
Vijay Mallya, šéf týmu
Velmi dlouhý závod plný zážitků, kde jsem si ani neuvědomili nás potenciál. Měli jsme velmi rychlý vůz a oba jezdci byli konkurenceschopní, ale okolnosti během závodu nám nepřály. Oba poškodili svoje přední křídla a jsem přesvědčen, že nebýt tohoto mohli jsme mít dva vozy na bodech, protože strategie byla velmi dobrá. Odjíždíme pryč a musíme analyzovat náš přístup k závodu, abychom se mohli ve Valencii silnější.