Ferrari: Novinky v Turecku velké zlepšení nepřinesou, tým se zaměří na výfuky

PH, 4. května 2011, 14:30 Google+

Stefano Domenicali uznává, že Ferrari ve vývoji nového vozu zaspalo, jejich přístup nebyl ani agresivní ani inovátorský. Šéf aerodynamiky Nicolas Tombazis od novinek připravených pro Turecko nečeká výrazný pokrok.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 05.05. 06:13) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Šéf týmu Stefano Domenicali hovoří o důvodech, proč jejich vůz zatím nedosáhl pódiového umístění: "Náš přístup při návrhu vozu nebyl dostatečně agresivní a měli jsme problém s korelaci dat získaných v tunelu a na dráze, což nás v úvodních několika měsících poškodilo."

Obě chyby však podle něj měly být odstraněny, Ferrari v tom pomohla také Toyota se svým aerodynamickým tunelem v Kolíně. V Turecku se to ale dle šéfa aerodynamiky Tombazise, který má nůž na krku, ještě neprojeví, což si Ferrari vyzkoušelo během aerodynamického testu ve Vairanu.

"Balík pro tento víkend byl sestaven před Velkou cenou Číny, proto jsme s ním nebyli schopni dosáhnout v uplynulých týdnech výrazných změn. Určitě budeme mít nová přední křídla a přední i zadní brzdové kanálky. Nemůžu říct, jestli to bude představovat dostatečný pokrok. Očekávám, že následky změny v přístupu uvidíme až v několika příštích závodech," uvádí Tombazis.

ferrari

Ferrari se snaží v rámci povolených úprav vylepšit i své V8 motory: "Hodně se hovoří o důležitosti výfukového systému pro aerodynamický balík vozu. Kluci od motorů se vždy rádi zaměřují na vytváření maximálního možného výkonu.

Výfukový systém je ve skutečnosti jednou z mála oblastí spojených s motorem, kterou je možné volně vyvíjet. Je pravdou, že výfuky mají velký vliv na aerodynamiku vozu a proto úzce spolupracujeme s našimi kolegy na aerodynamické stránce, abychom je mohli vyvíjet způsobem, který by přispěl k lepšímu proudění vzduchu kolem vozu," říká šéf motorů a elektroniky Luca Marmorini.

ferrari

"Bylo příjemné oprášit naše znalosti KERSu. Ferrari tento systém dobře zná z roku 2009, na tom jsme stavěli při jeho vylepšování pro letošní rokem, zatím se to rozhodně prokázal být krokem vpřed. Funguje celkem bez problémů, během roku na něm budeme pracovat ve snaze jej dále vylepšit," dodává Marmorini.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ferrari: Novinky v Turecku velké zlepšení nepřinesou, tým se zaměří na výfuky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 05.05.2011 06:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kovalainen, Heikki

Kovalainen vzpomíná: Na Hamiltona jsem neměl. Jakou sázku prohrál?

Lewis Hamilton během předsezonních testů v Barceloně

Mercedes bude před prvním závodem testovat v Silverstone, sveze se Bottas i Hamilton

Difuzor Ferrari

Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - na dráze otestuje vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Abú Zabí

Volant Williamsu: Popis funkcí s komentářem Maldonadova závodního inženýra

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  2. "Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

  3. Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

  4. Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

  5. Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

  6. Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud