Tým Lotus z pohledu IT: 1500 jader, Linux a SSD disky

Petr Hlawiczka, 28. dubna 2011, 06:50 Google+

Team Lotus se na počátku své novodobé existence rozhodl uzavřít partnerství s Dellem, od něhož nakoupil veškerou IT infrastukturu - servery, disková pole, síťové prvky, notebooky a mobilní datová centra, která putují s týmem po závodech. Jak je vybaveno jeho datové centrum?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

V nedávném rozhovoru se marketingovým ředitelem Dellu Andy Lark zmiňoval (viz zde) o cloudu, který tým Lotus využívá pro sběr dat, simulace a veškeré další výpočty. Ten se nachází v Cambridge a obsahuje 1500 procesorových jader v blade serverech, které jsou přes iSCSI napojeny na disková pole o kapacitě 96 TB.

Serverová farma běží na Linuxu, protože tento operační systém je stále efektivnější platformou pro CFD software náročný na výkon. V plánu je vyzkoušení Windows HPC Serveru, jehož přínosy hodlá Dell nejprve řádně ověřit.

K čemu ale ten výkon? Moderní monopost F1 obsahuje kolem 150 digitálních senzorů, které sbírají v reálném čase obrovské množství dat (některé snímají hodnoty až 1000krát za vteřinu). Tato data jsou ze závodní dráhy přenášena do datového centra, odtamtud pak zpět do továrny v Norfolku. Inženýrům Dellu jsou přístupná kdekoliv na světě.

lotus

Servery krom zpracovávání těchto dat provádějí CFD výpočty a zároveň paralelně zpracovávají výsledky z aerodynamického tunelu. Nároky na výkon jsou obrovské.

Další zajímavou věcí je to, že všechny notebooky obsahují SSD disky, protože ty mechanické často odcházely kvůli vysokým úrovním vibrací poblíž nastartovaných monopostů F1.

Vytisknout

Diskuze: Tým Lotus z pohledu IT: 1500 jader, Linux a SSD disky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone: Krize v Japonsku se dotkne také F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud