V nedávném rozhovoru se marketingovým ředitelem Dellu Andy Lark zmiňoval (viz zde) o cloudu, který tým Lotus využívá pro sběr dat, simulace a veškeré další výpočty. Ten se nachází v Cambridge a obsahuje 1500 procesorových jader v blade serverech, které jsou přes iSCSI napojeny na disková pole o kapacitě 96 TB.
Serverová farma běží na Linuxu, protože tento operační systém je stále efektivnější platformou pro CFD software náročný na výkon. V plánu je vyzkoušení Windows HPC Serveru, jehož přínosy hodlá Dell nejprve řádně ověřit.
K čemu ale ten výkon? Moderní monopost F1 obsahuje kolem 150 digitálních senzorů, které sbírají v reálném čase obrovské množství dat (některé snímají hodnoty až 1000krát za vteřinu). Tato data jsou ze závodní dráhy přenášena do datového centra, odtamtud pak zpět do továrny v Norfolku. Inženýrům Dellu jsou přístupná kdekoliv na světě.
Servery krom zpracovávání těchto dat provádějí CFD výpočty a zároveň paralelně zpracovávají výsledky z aerodynamického tunelu. Nároky na výkon jsou obrovské.
Další zajímavou věcí je to, že všechny notebooky obsahují SSD disky, protože ty mechanické často odcházely kvůli vysokým úrovním vibrací poblíž nastartovaných monopostů F1.