Ze zápisníku Massy: V závodě máme úplně jiné auto než v kvalifikaci

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2011, 06:40 Google+

Felipe Massa popisuje svůj víkend strávený v Číně. Poukazuje na slabší výkonnost jejich vozu v kvalifikaci a v závodě na tvrdší směsi pneumatik Pirelli i na stoupající formu Mercedesu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.04. 09:37) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Určitě se musíme lépe kvalifikovat, abychom startovali více vpředu, což je lepší pro úspěch v závodě, i když se hovoří o tom, že letos nejsou startovní pozice až tak důležité. V Číně má výchozí pozice, šesté místo, nebyla tak špatná, další jsem získal ihned po startu, takže jsem byl pátý.

Když se podíváte na rychlost našeho auta, byla dostatečná na to, abychom bojovali s lídry, a to je důležité. Prožil jsem velmi zajímavý závod, posunul jsem se o několik míst vpřed. Auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to o den dříve v kvalifikaci.

Pracovalo dobře, dokonce jsem s ním chvíli vedl a po nějakou dobu jsem držel skutečnou druhou pozici. Žel ti, kteří jeli na tři zastávky byli mnohem rychlejší, než jsme v úvodu očekávali, navíc měli pneumatiky v mnohem lepším stavu než já, takže se dostali přede mne.

massa
Felipe Massa s vozem Ferrari 150° Italia na okruhu v Šanghaji

Po víkendu je jednoduché říct, že jsem měl  zvolit tři místo dvou zastávek, ale nemyslím si, že by to bylo správné, protože tím hlavním problémem je naše slabší výkonnost na tvrdších pneumatikách Pirelli ve srovnání s ostatními. Když jsme je nasadili, auto mělo podobnou rychlost jako v kvalifikaci a rozhodně jsme se potýkali s více problémy než ostatní. Do té doby bylo auto docela konkurenceschopné.

V této fázi se nicméně stále učíme a měli bychom vše velmi pečlivě zanalyzovat, abychom zjistili, zda nezvolit odlišný přístup, například neupravit naši kvalifikační strategii, aby nám zůstalo více čerstvých pneumatik pro závod.

Po třech velkých cenách je stále ještě brzy říct, který je ten nejlepší způsob v rámci nových pravidel, protože o víkendu v Číně jste viděli mnoho různých strategií a způsobů využívání pneumatik. Zdá se, že mnoho z nich fungovalo dobře. Nic zatím není 100% jisté. My ve Ferrari musíme přijít na to, co je pro naše auto nejlepší. Možná uvidíme zcela odlišné strategie v několika dalších závodech v závislosti na okruhu.

massa
Podle Massy je třeba si nyní dávat pozor i na Mercedes

Bylo dobré pro Formuli 1, že v Šanghaji vyhrál závod Lewis, takže nevyhrává pořád stejné auto. Nesmíme však zapomenout, že Sebastian dojel na druhém místě, což je velmi dobrý výsledek, který ho staví do velmi slušné pozice z hlediska šampionátu.

Nyní máme tři týdny, během nichž budou všichni ve Ferrari tvrdě pracovat, abychom přijeli k příštímu závodu či spíše k příští kvalifikaci v silnější pozici, abychom mohli bojovat s těmi kluky na čele.

Po Šanghaji musíme zařadit i Mercedes mezi uchazeče o boj o nejvyšší příčky. Určitě mají v kvalifikaci rychlejší auto než my, ale stále ne tak rychlé, jako Red Bull. Je ale pravdou, že Red Bull se hodně potýká s poklesem výkonnosti mezi kvalifikací a závodem, díky tomu by mohl být Mercedes v závodech velmi konkurenceschopným.

massa
Z výstavy Šanghaj Motor Show, kde Felipe odhalil nový vůz Ferrari FF

Nyní opouštím Šanghaj a přesouvám se domu do Monaka. V pondělí jsem navštívil akci mého osobního sponzora Richarda Milleho, který vyrábí hodinky, a večer jsem byl na večeři s majiteli Ferrari. Před odletem domů jsem v úterý dopoledne zavítal na výstavu Šanghaj Motor Show, kde jsem se objevil na stánku Ferrari, poskytl tisku několik rozhovorů a odhalil Ferrari FF - nedávno představenou čtyřkolku, která se nyní poprvé objevila v Číně.

Těším se na něco delší než obvyklou pauzu, kterou strávím doma, než zamířím do Istanbulu. Mezitím budu velmi pečlivě sledovat průběh prací v Maranellu.

Vytisknout

Diskuze: Ze zápisníku Massy: V závodě máme úplně jiné auto než v kvalifikaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.04.2011 09:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Boullier: Nesmíme si dovolit špatné víkendy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  5. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud