Dnes naposledy bude testovat Force India, Lotus, Red Bull, Renault, Sauber, Toro Rosso a Virgin. Naopak se poprvé setkáme s novým vozem HRT F111, jehož prezentace proběhne na začátku obědové přestávky ve 13 hod.
Finální výsledky čtvrtého dne testů v Barceloně 2
Aktuální události:
17:00 Konec dnešního testování. Nové díly Mercedesu funguje, z nejrychlejšího času se raduje Michael
Schumacher, přestože mu to vůbec nejrychlejší kolo (1:21,249 min) nebylo oficiálně započítáno,
jelikož v jeho závěru neprojel poslední šikanou.
16:58 Způsobil je Sebastian Vettel, jenž zastavil na konci boxové uličky.
16:57 Červené vlajky znamenají konec dnešních testů.
16:55 Pět minut do konce testů.
16:53 Button odjel 52 kol, ale je až 13.
16:49 Maldonado se s časem 1:24,108 min. posunul na 11. místo.
16:45 Lotus: "Jezdíme dlouhé stinty, abychom lépe porozuměli pneumatikám a vyzkoušeli, při
jakém nastavení nejlépe fungují."
16:44 Maldonado je opět na trati.
16:39 Nico Rosberg se vrací do boxů, odkud právě vyjíždí Alonso.
16:37 Rosberg zajel čas 1:22,369 min.
16:34 Rosberg se vrací na trať.
16:30 Na trať se po delší době vrátil Heidfeld.
16:27 Rosberg zajel třetí nejlepší čas, 1:21,788 min.
Domácí miláček Alonso zatím na nejrychlejšího Schumachera ztrácí 0,365 sec
16:26 Alonso ovšem vypnul motor a jeho vůz byl zatlačen do garáže.
16:25 Alonso znovu měnil pneumatiky.
16:23 Zatímco Nick Heidfeld je již přes 90 minut v boxech, se na trať konečně podívá i Jenson
Button, který právě vyjel z garáže.
16:19 Dnešek je pro Buttona poslední šancí vyzkoušet si před startem sezony vůz, jestli ale stihne
ještě vyjet, nikdo neví.
16:17 Jenson Button je stále v boxech, stihne ještě dnes odjet pár kol?
16:15 Mechanici Red Bullu už čekají na Sebastiana Vettela.
16:11 Maldonado konečně vyjel z garáže, dnes vůbec poprvé.
16:10 Lotus: "Ve zbytku času se dnes budeme soustředit na testování tvrdé směsi, která bude v
prvních třech závodech hrát velkou roli.
16:08 Vettel zajel svůj nejlepší dnešní čas, 1:23,005 min.
16:07 Alguersuari odjel čtyři kola s průměrným časem 1:28,442 min, potom zajel zpět do boxů.
16:06 Kobajaši zastavil kvůli poruše hřídele, Sauber nyní hledá přesnou příčinu závady.
16:05 Vettel je zpět na trati.
16:03 Další Rosbergův čas je 1:22,709 min., je tedy sedmý.
16:02 Čas 1:27,078 min pro Rosberga. Žel na rozdíl od Schumachera nemůže ve voze
nastavovat klapku zadního křídla, pokazila se. Tým se již do konce dnešního testu její opravou
zabývat nebude. Bude to však mít vliv na Nicovy časy.
16:00 Vstupujeme do poslední hodiny dnešních testů. Z garáže už vyjel Rosberg, mechanici Toro
Rosso ukázali Alguersuarimu na tabuli L31, má tedy před sebou dlouhý stint.
15:57 Z garáže vyjel Alguersuari.
15:56 Jízdy jsou znovu obnoveny.
15:55 Odtahový vůz již odklízí Kobajašiho Sauber.
15:54 Aktuální pořadí:
15:50 Jízdy jsou přerušeny, Kobajaši stojí v zatáčce č.3.
15:46 Patnácté kolo Kovalainenova stintu, Kobajaši jede již 25 kol.
15:44 Alonso vyměnil pneumatiky.
15:43 Mercedes vysvětluje výměnu pilotů: "Vyměnily jsme piloty, aby měl Nico také šanci zkusit si
vylepšený monopost za suchých podmínek, zítra má totiž pršet."
15:38 Alonso zajel nejlepší kolo své simulace s časem 1:27,205 min. Společně s ním jsou na trati
ještě Kobajaši a Kovalainen.
15:37 Lotus: "První výsledky nového předníko křídla jsou pozitivní. Budeme dále pracovat,
abychom z něj dostali co nejvíce. Také jsme vyzkoušeli nastavitelné zadní křídlo v závodním
modu - poslali jsme Heikkiho do provozu, abychom se ujistily, že si na ten systém zvykl."
15:35 Další Alonsův čas měl něco kolem 1:27 min., problém byl tedy asi jen dočasný.
15:34 Alonso zajel čas 1:56 min., to vypadá na problém.
15:33 Dlouhý stint jede i Kobajaši, jede už 17 kol, v desátém kole měnil pneumatiky.
15:32 Alonso nejspíše někde vyjel z trati, své poslední kolo zajel za 1:49 min.
15:28 Dnešní testy pro Schumachera skončily, Mercedes právě připravuje auto pro jeho týmového
kolegu Rosberga, který si také vyzkouší upravený monopost W02.
15:26 Alonso potřetí během své simulace měnil pneumatiky.
15:25 Mike Gascoyne: "V předchozím stintu jsme se pokusili odjet 20 kol, jen těsně se to
nepovedlo, auto bylo na konci hodně pomalé. Nyní to zkusíme znovu, ale s jiným nastavením."
15:24 Alonso má za sebou již 33 kol své simulace.
15:23 Kovalainen se vrátil na trať, nejspíše znovu pojede dlouhý stint.
15:21 Z garáže konečně vyjel Sebastian Vettel, dnes zatím odjel jen 33 kol.
15:16 Kobajaši se také věnuje dlouhým stintům, momentálně jede již osmé kolo v řadě.
15:14 Po devatenácti kolech s průměrným časem 1:31,929 min. zajel do boxů Kovalainen.
15:12 Lotus je dnes aktivní, odjeli už 98 kol. Podobně je na tom i Ferrari s 95 koly. Těch samozřejmě ještě přibude, jelikož Alonso jede plnou závodní vzdálenost.
15:10 Alonso zajel nejrychlejší kolo své simulace - 1:27,255 min. Kovalainen jede už osmnácté kolo
svého stintu, narozdíl od Alonsa ale ještě nestavěl. Jeho časy se trochu zhoršily.
15:08 Zpětný pohled na ranní aktivity Lotusu: "Ráno jsme pracovali na správném vyvážení vozu a
testovali nový aerodynamický balíček. Také jsme mapovali chod motoru, abychom zlepšily
jízdní vlastnosti našeho vozu."
15:05 Schumacher znovu vyjíždí z garáže.
15:04 Alonso v boxech, druhý stint závodní simulace čítal 13 kol.
Časy: 1:28,849; 1:28,950; 1:28,653; 1:29,051; 1:29,307; 1:30,796; 1:29,559; 1:30,026;
1:30,386; 1:30,102; 1:30,767; 1:30,743 a 1:30,920.
Průměr: 1:29,855 min.
15:03 Kovalainen mezitím jede čtrnácté kolo svého stintu, zajíždí časy kolem 1:31 min., zatím však ještě neměnil pneumatiky.
15:02 Alonso jede dvacáté kolo své simulace.
15:01 Jenson Button se ještě odpoledne na trati neukázal, musí totiž počkat, než mu mechanici McLarenu vymění motor v jeho MP4-26.
15:00 Aktuální pořadí:
14:57 První odpolední čas Nicka Heidfelda je 1:29,638 min.
14:56 Kovalainen má za sebou devět kol svého stintu, zajíždí časy kolem 1:31 min.
14:53 Šest kol po výměně pneumatik se Alonsovy časy opět pohybují na hranici 1:30 min.
14:48 Po osmi kolech Alonso vyměnil pneumatiky, zajíždí časy okolo 1 minuty a 28 sekund.
14:47 Colin Kolles o novém voze, které Hispania Racing během přestávky představila: "Myslím, že
auto vypadá fantasticky - nejen aerodynamicky, ale i vzhledově. Je zcela odlišné od všeho, co
kdy jezdilo a nyní jezdí v F1. Máme velmi dobře viditelné auto, velmi pohledné pro sponzory.
To je můj názor - myslím, že vypadá skvěle. Vkus se samozřejmě liší, možná se lidem zdá
škaredé, nevím. Mě se líbí."
14:44 Pravděpodobně tu máme začátek dlouhého stintu Lotusu, Kovalainen zajel čas 1:32,024 min.
14:43 Na trať vyjel Nick Heidfeld.
14:42 Poslední Alonsovy časy: 1:30,1, 1:30,0, 1:30,4.
14:40 Colin Kolles o novém autě Hispanie: "Auto vypadá skvěle. Ne jen po aerodynamické stránce, ale i vzhledem. Myslím, že vypadá velice atraktivně, snad i pro sponzory. Někomu se F111 může zdát ošklivá, ale podle mě jde o velmi hezké auto."
14:38 Alguersuari vyjel na trať, bude se stejně jako včera věnovat zastávkám v boxech?
14:37 Brawn o Schumacherově zatím nejrychlejším času řekl, že se odpovídá kvalifikaci a že se
tým během dnešního dne zaměřuje zejména na testování nového předního křídla. "Auto je nyní
konzistentnější, jsme schopni udělat změny, které mají nějaký efekt. Vše se ubírá správným
směrem."
14:33 Alonso zajel čtyři kola po sobě s časem okolo 1 minuty a 29 sekund.
14:30 Teď už to vypadá na začátek simulace závodu, Alonso zajel čas 1:29,322 min, má tedy asi
plnou nádrž.
14:29 Vypadá to, že předpovídaný déšť bude mít zpoždění.
14:26 Na trať vyjel Kovalainen, Lotus má na plánu dlouhé stinty s větším množstvím paliva
v nádrži.
14:25 Na plánovanou simulaci to zatím nevypadá, Alonso je zpět v boxech.
14:24 Schumacher zajel čas 1:24,112 min.
14:22 Na trať vyjíždí Alonso, je to začátek jeho simulace závodu?
14:21 Williams objasnil situaci okolo výměny motoru v Maldonadově voze, měli prý problémy
s únikem oleje, proto ho raději mění.
14:20 První odpolední čas Michaela Schumachera je 1:28,916 min.
14:19 Na trati se objevil Michael Schumacher.
14:18 Odpoledne přebírá vůz Williams Maldonado. Ještě nevyjel, protože mu tým mění motor -
nasazuje třetí agregát v průběhu dosavadního předsezónního testování. Trať je prázdná.
14:14 Podle Ferrari má Alonso na toto odpoledne naplánovanou simulaci závodu.
14:10 Di Restův první čas má hodnotu 1:27,717 min, hned poté zajel 1:27,015 min.
14:08 Dnes poprvé vyjel na trať Paul Di Resta.
14:06 Na trať se vrací Kobajaši.
14:04 Trať nebyla prázdná dlouho, ze své garáže právě vyjel miláček španělských diváků, Fernando Alonso.
14:03 Kobajaši zajel do boxů, trať je prázdná.
14:01 Na trať se hned vydal Kamuj Kobajaši.
14:00 Polední přestávka právě skončila, pokračujeme.
13:02 Začíná polední přestávka, přihlásíme se vám ve 14 hod.
13:00 Dopolední výsledky:
12:52 Po přezutí pokračuje Brazilec dále. Schumacher i Vettel jezdí kratší stinty (1 - 2 kola).
12:51 McLaren opět jezdí s boulí na nose - měří flexibilitu předního křídla v rámci "dlouhodobého vývojového programu."
12:50 Barrichellův delší výlet čítal 12 kol.
Časy: 1:29,952; 1:30,020; 1:29,468; 1:29,618; 1:31,070; 1:30,083; 1:30,162; 1:29,828;
1:30,235; 1:30,317; 1:30,690 a 1:31,000.
Průměr: 1:30,204 min.
12:45 Zrychlil i D'Ambrosio, přesto uzavírá výsledkovou listinu - 1:27,375 min.
12:40 Alguersuari - 1:22,675 min, stále šestý.
12:36 Schumacher pokračuje v kvalifikačních simulacích - 1:21,412. Jedno kolo a je zpět v boxech.
12:35 Adrian Sutil včera ostře zkritizoval pneumatiky Pirelli: "Velký krok zpět ve srovnání s
Bridgestony. Je to jako jízda na ledě... Odjel jsem simulaci závodu se třemi zastávkami. Chtěl
jsem jet pouze na dvě, ale ke konci byly mé gumy hotové. Zbývalo 10 kol, nedalo se na nich
jet... Pneumatiky do mokra jsou podle mě ještě horší."
Finální specifikace přechodných pneumatik Pirelli pro letošní rok (© foto: Pirelli)
12:29 Alonso se posouvá na druhou pozici - 1:21,614 min.
12:28 Další Barrichellův dlouhý stint. Časy:
1:32,365; 1:30,864; 1:30,844; 1:31,644; 1:30,799; 1:30,904; 1:30,993; 1:31,060; 1:31,914;
1:30,751; 1:30,965; 1:31,210 a 1:31,990.
Průměr: 1:31,254 min.
12:26 Alguersuari šestý - 1:22,865 min.
12:23 McLaren vyjíždí z garáže, Barrichello pokračuje v dlouhé jízdě.
12:17 Tým Lotus o svých dnešních upgradech: "Naše nové přední křídlo je aerodynamicky
efektivnější a vyvážení aerodynamiky posouvá více dopředu, abychom se vyrovnali s
vyvíjeným difuzorem, přes nějž budou proudit horké výfukové plyny. Další změny v přední
části vozu přijdou na řadu v Melbourne."
12:15 Rychlí mladíci Alguersuari - 1:23,363 a Kobajaši - 1:22,579 min.
12:11 Na druhou příčku se dostává Heidfeld - 1:22,073 min.
12:08 Barrichello staví v boxech a pokračuje. Časy prvního stintu:
1:31,309; 1:32,050; 1:31,651; 1:31,765; 1:31,636; 1:31,429; 1:31,731; 1:31,525; 1:31,536;
1:31,414; 1:31,458; 1:31,600; 1:31,942 a 1:32,365. Konstantní jízda, nízká degradace pneu.
Průměr: 1:31,672 min.
12:04 Barrichello simuluje závod, najíždí do 14. měřeného kola.
12:01 Aktuální pořadí:
11:55 Lotus se zabývá zkoumáním tlaku pneumatik, nyní je bude srovnávat při delších jízdách.
11:53 Ve vzduchu je cítit déšť, ochlazuje se. Teplota vzduchu: 11,5 °C; asfalt: 18,3 °C.
11:51 Schumacher zahajuje stint dobrým časem - 1:21,714 min.
© Foto: Sutton
11:43 McLaren dopoledne využívá světle modrý flow-vis v oblasti nad hlavou pilota kolem airboxu i
na předním křídle. Tým stále není spokojený s vozem, letošní rok se zřejmě ponese ve
stahování ztrát na čelo.
11:40 Lotus po simulaci kvalifikace v boxech.
Lotus s novým křídlem na dráze (© foto: Team Lotus)
11:37 Lotus se posouvá vzhůru pořadím za Red Bull - 1:23,437 min.
11:35 Red Bull začíná vystrkovat růžky - 1:23,012 min, páté místo.
11:30 Barrichello se Sutilem na trati, ostatní v garážích.
11:25 První měřené kolo Alguersuariho - 1:27,721. Druhé - 1:26,014 min.
11:19 Nad okruhem se začíná zatahovat.
11:17 Mercedes po jediném letmém kole v garáži.
11:15 Krátce nato jej ale odsouvá Schumacher v novém rekordu - 1:21,268 min - o půl vteřiny
rychleji než kdokoliv jiný letos v Barceloně. Nové díly, o kterých se šuškalo, že by Mercedesu
měly přinést až sekunud, fungují.
11:12 Alonso bere Barrichellovi dočasné potěšení z prvního místa - 1:22,104 min. Po jediném kole je domácí pilot zpět u mechaniků. Diváci jsou u vytržení.
11:07 Kovalainen - 1:25,587 min.
Ford GT40 připravovaný pro Neweyho (© foto: C. Malbranque)
11:05 Během polední přestávky nebude nouze o zajímavé události. Kromě představení posledního
nového vozu letošní sezóny se po trati bude prohánět konstruktér Red Bull Adrian Newey ve
Fordu GT-40 v rámci propagační akci Spirit of Montjuich.
11:03 Měřený čas chybí pouze u Toro Rosso. Dvanáctý vůz (HRT) by měl začít testovat odpoledne.
11:01 Aktuální pořadí
10:58 Kobajaši předvádí skokové zlepšení o 2 vteřiny: 1:23,845 min.
10:54 Heidfeld je čtvrtý - 1:23,008 min.
10:52 Alonso lehce vylepšuje svůj záznam - 1:22,582 min.
10:39 Barrichello vystřeluje do čela - 1:22,412 min.
10:35 Rychlý je i Heidfeld - 1:23,651 min, odsouvá Schumachera na třetí pozici.
10:34 Alonso jde na první místo - 1:22,588 min.
10:32 Tři vozy v akci: Ferrari, Force India a Renault.
10:29 Barrichello se posouvá na druhé místo - 1:24,544 min.
10:25 Button po úvodním pětikolovém stintu míří do garáže.
Časy: 1:32,768; 1:27,232; 1:26,806; 1:26,339 a 1:26,688.
Průměr: 1:27,967 min.
10:23 McLaren jezdí jedno kolo za druhým - 1:26,339 min. Není divu, s MP4-26 mají deficit.
10:18 Button začíná jezdit měřené časy, posunuje se na šestou příčku - 1:26,806 min.
První snímek vylepšeného Mercedesu se zmiňovanými novinkami (© foto: Sutton)
Na této fotografii je patrné nové je přední křídlo, tvarování jeho pilířů a změna umístění křidélek s kamerami
10:11 Schumacherova poslední jízda čítala 5 kol.
Časy: 1:25,475; 1:25,148; 1:25,974; 1:26,263 a 1:26,264.
Průměr: 1:25,825 min.
10:10 Delší stint absolvuje Schumacher. Vettel v garáži, mechanici honem chovávají záď jeho vozu.
10:07 Alonso žel zpomaluje, na rovince jede konstantní rychlostí. Kola v tomto stintu měla hodnotu:
1:26,358; 1:26,218; 1:26,415; 1:26,842; 1:27,223; 1:27,480 a 1:37,526 min. Míří do garáže.
10:06 Vettel - 1:30,424 min.
10:03 Alonso ujel již čtyři měřená kola, delší stint.
10:00 Aktuální pořadí
9:55 Dnes nejpilnější Kovalainen zamířil do boxů.
9:53 Williams jezdí bez KERSu. V úvodu testů kvůli něj ztratil hodně času, proto jej nenasadí ani
zítra, tým potřebuje ujet co nejvíce kilometrů. Podle inženýra z konkurenčního Renaultu jej
nenasadí ani do prvního závodu.
9:52 Fanoušků na tribunách s přítomností Alonsa přibývá. Barrichello - 1:24,932 min.
9:50 Zlepšuje se Barrichello - 1:25,160 - třetí příčka. Šestý Sutil - 1:26,815 min.
9:47 Kdy bude mít Renault pořádný simulátor, jako má McLaren či Ferrari? "O vánocích tento
projekt dostal zelenou, takže bychom ho měli mít na počátku roku 2012. Z mého pohledu je
pro tým F1 klíčový, protože piloti jsou pro jeho využití nyní nadšenější a i pro týmy je se stal
důležitým nástrojem," odpovídá šéf Renaultu Eric Boullier pro Autosport.
9:44 Button zatím bež času, nacvičuje zastávky v boxech.
9:40 Alonso - 1:25,622; Schumacher - 1:23,948; Kovalainen - 1:29,484; Heidfeld - 1:27,844 min.
9:38 Provoz houstne, na trati máme Schumachera, Heidfelda, Kovalainena, Alonsa a Kobajašiho.
9:35 V paddocku je nyní hlavním tématem zemětřesení a tsunami v Japonsku. "Try and be strong
and pull together," soucítí s Japonci Button a přeje jim sílu.
9:30 Druhým vozem venku je Ferrari.
9:25 Kovalainen - 1:30,360 min.
9:23 Barrichello - 1:25,582; Sutil - 1:30,846. Vyjel Kovalainen.
Nové přední křídlo Lotusu
9:21 Lotus má nové přední křídlo. Podle Gascoyna se nyní zaměří na mapování aerodynamiky.
9:20 Barrichello předvádí první hodnotnější čas - 1:26,779 min.
9:17 Teplota pomalu stoupá - vzduch: 7,2 °C; trať: 15 °C. Slunečno.
9:16 Po prvních kolech tradiční chvilka ticha.
9:12 Nainstalováno má i McLaren, ukázalo se již všech 11 aut. To poslední - HRT F111 - vyrazí až
odpoledne. Španělé mají času dost.
9:10 Schumacher zůstává na trati, provádí test konstantní rychlostí. První čas - 1:43,593 min.
9:08 Dvojité instalační kolo si dává Mercedes i Ferrari.
9:05 Instaluje Kobajaši, Barrichello a Vettel, vyjíždí Schumacher.
9:01 Prvním mužem na trati je Jaime Alguersuari, začínají instalační procedury.
9:00 Začíná čtvrtý den druhých testů v Barceloně.
Jak se mezi dvěma barcelonskými testy změnily bočnicové panely a deflektory Mercedesu (novější verze vpravo). Dnes přijdou na řadu další novinky.
8:55 Mercedes by měl dnes nasadit na vůz poslední novinky, což by mělo obnášet nové přední
křídlo, deflektory a upravené brzdové kanálky. Podle Brawna vůz zatím přesně odpovídá
očekávání a novinky budou fungovat (více zde).
8:50 V Barceloně neprší, dopoledne by mělo panovat slunečné počasí, odpoledne by se mělo
zatáhnout a večer pršet. Na zítřek meteorologové předpovídají také déšť.
Teplota vzduchu: 6 °C.