Tým z Maranella pokračuje v úžasné bilanci. Již po čtvrté za sebou obsadily oba rudé monoposty první řadu na startu GP Austrálie. Dnešní kvalifikace však kromě drtivé převahy Ferrari ukázala i do očí bijící nespravedlnost nového systému sloučené kvalifikace. Problémy jezdců konce startovního pole se stihnutím letmého kola kvalifikace druhé, budou jistě žhavě diskutovány nejen dnes odpoledne.
Baumgartner sice druhé kolo stihl, ale jeho týmový kolega již z boxu ani nevyjel. V případě Pantana u Jordanu zbyl čas pouze na dotankování paliva. Da Matta byl tentokrát rychlejší než Heidfeld.
Druhou část druhého dějství kvalifikace zahájil Trulli, jenž výrazně přidal a druhé letmé kolo bylo o více než vteřinu rychlejší. Klien letmé kolo vůbec nezahájil, neboť vyjel mimo dráhu a poté zamířil přímo do boxů. Panis z boxů nevyjel také vůbec, následoval Massa a Sato, jenž výrazně proti předchozímu letmému kolu přidal.
Fisichella nezopakoval předcházející čisté kolo a z přemíry snahy udělal hrubku hned v úvodu. Mark Webber s Jaguarem zajel opět výborně a potvrdil své jezdecké kvality, které nezůstávají bez povšimnutí. Jeho čas stačil na šesté místo na startu. Barrichello tentokrát nasadil ostré tempo a jeho čas byl v tu chvíli jasně nejlepší. Alonso na Brazilce nestačil a ani Button, ten však ke spokojenosti šéfa stáje BAR Honda předstihl oba Renaulty.
Coulthard opět potvrdil, že mu letmá kola pod tlakem nesedí a chyboval, Raikkonenem byl v druhé kvalifikaci o vteřinu rychlejší. Přesto jsou výkony McLarenů daleko za očekáváním. Ralf Schumacher na konkurenci nestačil a musí se spokojit s časem horším Takumy Sata. Jeho bratr s Ferrari ve třetím úseku raději volil konzervativní jízdu, přesto mu náskok z prvních dvou částí okruhu v Albert Parku stačil na překonání všech soupeřů a zařazení se na provizorní Pole position. Poslední eso však mohl vytáhnout ještě Montoya. Jeho snaha ale byla marná a na nejrychlejší Ferrari ztratil propastných 6 desetin vteřiny!
Připomínáme, že se opět jelo se závodním nastavením, tedy mohou být časy a výkony ovlivněny tím, kolik bylo ve voze paliva a jaké pneumatiky jezdci zvolili. Vzhledem ke zkrácení nájezdu do boxové uličky se dají očekávat strategie na 2, ale pravděpodobněji na 3 zastávky k dotankování paliva a výměně pneumatik.
Výsledky 2. kvalifikace:
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'24"408 226.173 Km/h 3
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'24"482 + 0'00"074 3
3. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'24"998 + 0'00"590 3
4. 9 BUTTON BAR Honda M 1'24"998 + 0'00"590 3
5. 8 ALONSO Renault M 1'25"699 + 0'01"291 3
6. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'25"805 + 0'01"397 3
7. 10 SATO BAR Honda M 1'25"851 + 0'01"443 3
8. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'25"925 + 0'01"517 3
9. 7 TRULLI Renault M 1'26"290 + 0'01"882 3
10. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'26"297 + 0'01"889 3
11. 12 MASSA Sauber Petronas B 1'27"065 + 0'02"657 3
12. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'27"294 + 0'02"886 3
13. 16 DA MATTA Toyota M 1'27"823 + 0'03"415 3
14. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1'27"845 + 0'03"437 3
15. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 1'28"178 + 0'03"770 3
16. 19 PANTANO Jordan Ford B 1'30"140 + 0'05"732 3
17. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosworth B 1'30"681 + 0'06"273 3
Foto: Scuderia Ferrari