Pirelli prostřednictvím svého šéfa, Paula Hemberyho, oznámilo, že úroveň opotřebení pneumatik nepřekračuje hranice standardu. Reaguje tak bezprostředně na kritiku ze strany jezdců, kteří si stěžovali na nadměrné opotřebení pneumatik a jejich následnou ztrátu konkurenceschopnosti.
Volba výroby méně odolných pneumatik je volbou FIA, která tak chtěla zlepšit podívanou a zvětšit tak počet zastávek v boxech.
„Týmy přecházejí ze situace, kdy pravděpodobně měly sadu pneumatik na 50-60 kol. Pokud bychom jim nabídli pneumatiky stejné životnosti, vytratili by se další strategické možnosti,“ dodává Hembery. „Snažíme se najít optimální řešení mezi životností pneumatiky a nutnou potřebou pro týmy na výměnu pneumatik.“
„Je to v souladu s tím co plánujeme. Ve skutečnosti se jedná o velice složitý proces. Pokud budeme vyrábět pneumatiky s dlouhou životností, týmy se zaměří na pouhou výměnu pneumatik stejně, jak tomu bylo v minulosti. Abychom se vymanili z této situace, budeme se muset uchýlit k vývoji pneumatik s životnosti 100 – 110 km, pokud uvažujeme o standardní délce závodu 300 – 320 km.“
Mezitím se vedou hypotézy o nutnosti čtyř zastávek během závodu, ale Hembery, s použitím dat z testování, podobné úvahy vyloučil: „Očekáváme dvě, v horším případě by někdo mohl do boxů i třikrát, ale čtyři zastávky neodpovídají naším údajům, které jsme získali během testů. Jezdci by si měli dávat větší pozor na šetrnost vůči pneumatikám v prvních čtyřech nebo pěti kolech, protože to může mít významný vliv na jejich životnost.“