V roce 2009, kdy se systém pro rekuperaci kinetické energie v F1 objevil poprvé, jej ani Mercedes GP (tehdy Brawn GP), ani Red Bull, nenasadili kvůli problémům spojeným s jeho zakomponováním do štíhlých vozů a s hmotností. Vozy Ferrari a McLarenu jim však před první zatáčkou dělaly problémy, přestože se kvalifikovaly hůře.
Pro letošní rok se FIA rozhodla usnadnit jeho nasazení, a tak o 20 kg zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů. Bez KERSu budou závodit pouze tři týmy - loňští nováčci: HRT, Lotus a Virgin.
Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho tým neměl na vybranou: "Myslím, že jednou z věcí, která se v roce 2009 stala zřejmou, byla důležitost KERSu pro startovní výkonnost. Naštěstí jsme tehdy bojovali s Brawny, které ho také neměli, takže nikdo z nás neměl vůči druhému tuto výhodu.
Letos budou KERS využívat McLaren, Ferrari a Mercedes a jsem si jistý, že všichni budou extrémně konkurenceschopní. Kdyby už pro nic, potřebujeme ho jednoduše pro výkonnost na startu."
Proto byl vůz RB7 navrhován s ohledem na KERS, byť jeho nasazení vytváří téměř tolik problémů, jak jich řeší: "KERS představuje výzvu - velkým problémem je to, aby řešení příliš nenarušovalo aerodynamiku, jinak ztrácíte výkonnost, kterou získáváte díky zakomponování KERSu. Letos se budeme velmi usilovně snažit jej během předsezónních testů vylepšit, abychom si byli jisti, že nám pomůže zvýšit výkonnost."
Šéf Mercedesu Ross Brawn s Neweym souhlasí - KERS podle něj bude na startech klíčový. Věří, že systém Mercedesu, který v roce 2009 používal McLaren, je jedním z nejlepších: "Myslím, že je pro nás ten správný čas pro použití KERSu. V roce 2009 jste mohli vidět, že startovní výkonnost vozů s KERSem byla hodně dramatická.
Být v roce 2011 bez KERSu - i kdybyste byli silní v kvalifikacích, měli byste problémy na startu. Pro nás to bylo rozhodně to správné rozhodnutí a máme jeden z těch lepších systémů v poli."