Britská stáj McLaren – Mercedes se rozhodla, že nový vůz McLaren MP4-26 představí 4. února na neobyklém místě - v Berlíně - hned po první části zimních testů, které jsou naplánované do Valencie na začátek února. Podle časopisu Autosport, McLaren do Valencie přiveze hybridní verzi vozu MP4-25 se kterým absolvoval sezonu 2010.
Samotný tým se odmítl vyjádřit k dané situaci, ale je zřejmé, že vůz MP4-25, s nímž bude tým ve Valencii 1. - 3. února testovat, bude osazen vývojovými prvky a aerodynamickými díly pro letošní monopost MP4-26.
Hamilton při výrobě sedačky v novém McLarenu MP4-26
Takovýto krok lze chápat jako efektivní mezičlánek, mezi testy v aerodynamickém tunelu a maximálním možným počtem ujetých kilometru na nových pneumatikách Pirelli. Tým bude moci získat cennou zpětnou vazbu a ověří si, jak ovlivní nové pneumatiky nastavení a vlastnosti vozu, o kterém mají dostatek údajů.
Cílem prvního testu, bude získaní velkého množství dat tak, aby se využilo všech dostupných možnosti k lepšímu pochopení fungování vozu. Pirelli doveze k testům širokou škálu pneumatik, ne pouze čtyři druhy, jako Bridgestone před rokem. Bude proto velmi důležité mít spolehlivý vůz, který by odkroužil co nejvíce kol a nasbíral maximální množství dat.
Stáji z Wokingu to také umožní strávit více času v aerodynamickému tunelu. Red Bull se loni odhodlal k podobnému kroku a vyplatilo se mu to. I Force India tehdy použila stejnou taktiku - rovněž úspěšně. "Fungovalo to," vzpomíná začátek sezóny 2009 Dominic Harlow, který u Force Indie zastává podobnou roli jako nyní Pat Fry u Ferrari (Head of Circuit Engineering - šéf vývoje na dráze). Vůz VJM03 byl od počátku sezóny rychlý, ale s postupem času jeho výkonnost slábla.
McLaren není jediný tým, který se rozhodl přivést k prvním testům starší vůz. K podobnému kroku sáhly i týmy Force India, Virgin a HRT. Red Bull, který nestihl první testy v loňském roce, se usilovné snaží, aby byl nový vůz ve Valencii na trati.